Pirelli požaduje po pilotech místo kritiky pragmatický přístup. Vysvětluje důvody, proč se nacházíme v situaci, kdy musí voli vysoké minimální tlaky pneumatik.
Piloti si kvůli zvýšeným minimálním tlakům nahlas stěžují, posledně se přidali také Jenson Button, Lewis Hamilton či Felipe Massa, kteří je považují za "směšné, šílené" nebo za "vtip."
V Belgii kvůli vyššímu přítlaku, který generují letošní vozy, a neobvykle vysokých teplot (trať 44 °C při kvalifikaci) toho moc na super-měkké směsi neujeli, protože velmi rychle odcházela - což se jim také nelíbilo. Na zadních pneumatikách se vytvářely puchýře po 8 - 10 kolech také na měkké směsi.
"Někdy komentáře dokážu pochopit, ale nyní je opět zapotřebí o něco více rozumného přístupu. Udělat krok zpět, protože produkt, který momentálně máme, tak u něj máme jeden den testů za tři roky I kdybychom měli nápady na to, co u něj změnit, abychom mohli tlaky snížit, tak bychom je nemohli prověřit testování. Existuje tedy důvod, proč jsme v této situaci," vysvětluje Paul Hembery, sportovní šéf Pirelli.
"Když jsme minulý rok po Spa provedli všechny ty analýzy, data simulací podcenila zátěže, které jsme viděli - obzvlášť kompresi v Eau Rouge. I při tomto víkendu, když jste se podívali na deformaci pneumatiky při průjezdu Eau Rouge, tak byla velmi, velmi značná," pokračuje zástupce Pirelli pro Autosport.
"Momentálně nemůžeme využít žádný další prvek, proto je nešťastné, že musíme zvyšovat tlaky. Přesto je situace pro všechny stejná, byť vím, že ne ideální. Když dojde na pneumatiky, tak jsou tito piloti zvýhodňováni či znevýhodňováni všichni stejně," reaguje Hembery na kritiku.
Pirelli v Belgii zvýšilo tlaky z loňských 19,5 PSI vpředu a 18 PSI vzadu na 23,5 PSI vpředu a 22 PSI vzadu, což je obrovský nárůst. Proč? Vyšší tlaky dělají pneumatiku stabilnější, protože to posílí konstrukci. Týmy si ale stěžují, protože to snižuje mechanickou přilnavost. Omezuje to kontaktní plochu běhounu s povrchem dráhy, protože se běhoun stává kulatějším - a přilnavost klesá.
Na zvyšování tlaků v Belgii doplatil nejvíce Mercedes, který má sice nejvíce přítlaku, ale nemůže ho využít. Jeho sportovní ředitel Toto Wolff ale chápe, proč po loňských defektech "nafukujeme pneumatiky jako balóny."
"Není to sportovní hledat výmluvy, zkrátka se musíte co nejlépe přizpůsobit. Mají těžkou práci v tom, aby nám poskytovali produkt, který je pro týmy, inženýry a diváky pro závody správný. Ke stížnostem bude docházet stále," dodává Wolff.
Jos Verstappen naznačil, že v Red Bullu došlo k výrazné změně, kterou vnímá velmi pozitivně. Podle něj se tým nachází v jiné atmosféře než dříve.
Šéf týmu Racing Bulls Alan Permane zdůraznil, že tým se soustředí na podporu Liama Lawsona a jeho další rozvoj.
Bernie Ecclestone, bývalý šéf Formule 1, znovu otevřel debatu o vnitřních vztazích v McLarenu. Podle jeho slov tým podle určitých kritérií upřednostňuje jednoho z jezdců.
Toto Wolff věří, že Mercedes má stále šanci zvrátit boj o druhé místo mezi konstruktéry. Před závodem v Brazílii prohlásil, že tým je připraven „vrátit úder“ Ferrari i Red Bullu.
Šéf týmu Sauber Jonathan Wheatley si udržuje naději, že tým by mohl během Grand Prix v Sao Paulu předvést něco výjimečného, když zde poprvé závodí Gabriel Bortoleto před domácím publikem.
Oscar Piastri přišel o vedení v šampionátu po závodě v Mexico City, čímž se změnilo rozložení sil v boji o titul. Australan tak vstupuje do závěrečné fáze sezony pod větším tlakem.
Williams připravuje změny pro sezonu 2026, které propojují jeho bohatou historii s novou etapou týmu.
Zhou Guanyu se rozpovídal o své cestě ve Ferrari a o tom, co mu aktuální sezona po boku Lewise Hamiltona a Charlese Leclerca přináší.
I přes vedení v šampionátu Lando Norris přiznává, že letošní sezona pro něj nebyla úplně jednoduchá.
Oscar Piastri prochází náročnějším obdobím a jeho pozice v šampionátu se změnila, přičemž závěrečné závody sezony budou klíčové. Mladý Australan nyní čelí většímu tlaku a každý bod se bude počítat.
Bývalý pilot Formule 1 Robert Doornbos okomentoval aktuální dění ve Ferrari a upozornil na jeden z možných problémů, kterému tým Lewise Hamiltona stále čelí.
Paul Monaghan z Red Bullu upozornil, že poslední zlepšení týmu nejsou výsledkem jen jednotlivých technických novinek na voze RB21.