Sebastian Vettel si myslí, že by to ve Velké ceně Belgie s jeho týmovým kolegou Kimim Räikkönenem oba dotáhli až na pódium - nebýt Maxe Verstappena, který podle něj může za kolizi v první zatáčce.
Ferrari sice ve Spa rychlost nescházela, závod si však pokazili vzájemnou kolizí v první zatáčce, kterou způsobil právě Vettel, jenž ale vše svádí na Verstappena. Ten se nacházel na vnitřní straně úvodní vlásenky, mezi oběma byl ještě Räikkönen. Později došlo mezi touto trojicí na tuhý souboj, v němž se mladý Holanďan tvrdě bránil, za což sklidil v padoku tvrdou kritiku. Po závodě připustil, že šlo o určitou odplatu za to, že mu hned na začátku zničili závod.
Vettel se nakonec prodral dopředu na šesté místo a jeho týmový kolega byl v cíli devátý, což po dobré rychlosti a slibné kvalifikaci, kdy oba rudé vozy startovaly z 2. řady, pro ně bylo velkým zklamáním.
"Řekněme, že v případě normálního závodu jsme měli rychlost na to, abychom skončili na druhém a třetím místě. V závodě bylo mé auto poškozeno a myslím, že Kimiho taky, což nebylo ideální. Přesto šlo o velmi dobrý výkon - dost dobrý na to, abychom se znovu dostali dopředu," usuzuje Vettel.
Verstappen měl poškozenou přední část podlahy, proto podle Christiana Hornera ztrácel 1,5 sekundy na kolo. Obě Ferrari přišla také k úhoně: "Poškodilo mi to celou zadní část podlahy, celá ta spodní deska byla pryč... Měli jsme samozřejmě štěstí, že jsme mohli pokračovat, protože šlo o docela velký náraz. Štěstí bylo i to, že nedošlo k defektu. Pak bylo tempo dobré, auto však bylo poškozené," říká Vettel.
"Po celý víkend jsme měli slušné auto. Konečný výsledek na to neukazuje, nemá to ale cenu začít odhadovat, jak bychom v normálním závodě dopadli. Vůz jsme měli celkem dost poškozený. Zploštěná pneumatika způsobila požár pod autem. To se po celý víkend chovalo celkem dobře... Dva body nejsou to, v co jsme doufali, je to ale lepší než nic. Je to škoda, ale takové už někdy závodění bývá," shrnuje Räikkönen.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.