Sebastian Vettel si myslí, že by to ve Velké ceně Belgie s jeho týmovým kolegou Kimim Räikkönenem oba dotáhli až na pódium - nebýt Maxe Verstappena, který podle něj může za kolizi v první zatáčce.
Ferrari sice ve Spa rychlost nescházela, závod si však pokazili vzájemnou kolizí v první zatáčce, kterou způsobil právě Vettel, jenž ale vše svádí na Verstappena. Ten se nacházel na vnitřní straně úvodní vlásenky, mezi oběma byl ještě Räikkönen. Později došlo mezi touto trojicí na tuhý souboj, v němž se mladý Holanďan tvrdě bránil, za což sklidil v padoku tvrdou kritiku. Po závodě připustil, že šlo o určitou odplatu za to, že mu hned na začátku zničili závod.
Vettel se nakonec prodral dopředu na šesté místo a jeho týmový kolega byl v cíli devátý, což po dobré rychlosti a slibné kvalifikaci, kdy oba rudé vozy startovaly z 2. řady, pro ně bylo velkým zklamáním.
"Řekněme, že v případě normálního závodu jsme měli rychlost na to, abychom skončili na druhém a třetím místě. V závodě bylo mé auto poškozeno a myslím, že Kimiho taky, což nebylo ideální. Přesto šlo o velmi dobrý výkon - dost dobrý na to, abychom se znovu dostali dopředu," usuzuje Vettel.
Verstappen měl poškozenou přední část podlahy, proto podle Christiana Hornera ztrácel 1,5 sekundy na kolo. Obě Ferrari přišla také k úhoně: "Poškodilo mi to celou zadní část podlahy, celá ta spodní deska byla pryč... Měli jsme samozřejmě štěstí, že jsme mohli pokračovat, protože šlo o docela velký náraz. Štěstí bylo i to, že nedošlo k defektu. Pak bylo tempo dobré, auto však bylo poškozené," říká Vettel.
"Po celý víkend jsme měli slušné auto. Konečný výsledek na to neukazuje, nemá to ale cenu začít odhadovat, jak bychom v normálním závodě dopadli. Vůz jsme měli celkem dost poškozený. Zploštěná pneumatika způsobila požár pod autem. To se po celý víkend chovalo celkem dobře... Dva body nejsou to, v co jsme doufali, je to ale lepší než nic. Je to škoda, ale takové už někdy závodění bývá," shrnuje Räikkönen.
Christian Horner vyjádřil spokojenost s bezchybným výkonem Maxe Verstappena během Velké ceny Kanady v Montrealu. Nizozemský jezdec z druhé pozice na startu dokázal vytěžit maximální možný výsledek a dojel těsně za vítězným Georgem Russellem, přestože se mu nepodařilo výrazněji zaútočit na vedení.
Nico Rosberg varoval, že nehoda Landa Norrise v Kanadě by mohla mít výrazný dopad na jeho psychiku. Podle bývalého šampiona F1 takové incidenty často ovlivňují sebevědomí i těch nejlepších jezdců.
Charles Leclerc po náročné Velké ceně Kanady přiznal, že jeho výkon nebyl ideální a kritizoval strategii Ferrari, která ho podle něj stála lepší výsledek. Zdůraznil ale, že necítí potřebu někomu něco dokazovat a raději se soustředí na další závody
Max Verstappen dojel v Kanadě druhý těsně za Georgem Russellem, přičemž závěr závodu přinesl napínavý a férový souboj. Oba piloti předvedli odvahu i vzájemný respekt, který dodal bitvě na dramatičnosti i lidském rozměru.
FIA zahájila šetření souboje mezi Landem Norrisem a Oscarem Piastrim během závěru Velké ceny Kanady. Incident výrazně ovlivnil průběh závodu a může mít dopad na týmovou strategii McLarenu.
George Russell si udržel vítězství v Kanadě poté, co komisaři zamítli protest Red Bullu. Rozhodnutí potvrdilo čistotu jeho závodu a nezměnilo pořadí.
Během Velké ceny Kanady se střetli jezdci McLarenu Lando Norris a Oscar Piastri, což výrazně ovlivnilo průběh závodu. Incident vyvolal pozornost fanoušků i odborníků a otevřel debatu o týmové strategii a agresivitě.
Lewis Hamilton v úvodu závodu v Montrealu srazil sviště, který se objevil na trati. Kolize způsobila poškození jeho vozu a prakticky zmařila šanci na dobrý výsledek.
George Russell si dojel pro vítězství ve Velké ceně Kanady po precizním výkonu, který potvrdil jeho formu a rychlost. Přesto se pozornost po závodě soustředila na incident mezi jezdci McLarenu, jejichž vzájemný kontakt rozvířil debaty a částečně zastínil Russellův triumf.
Ferrari ovládlo Le Mans potřetí v řadě, a pokaždé s jinou jezdeckou sestavou – letošní triumf podtrhl Robert Kubica. Italská stáj tím potvrzuje, že její návrat do vytrvalostního závodění je začátkem nové éry dominance.
Max Verstapen po kvalifikaci v Montrealu, kde skončil druhý za Georgem Russellem, přiznal, že ho opakované otázky o blížícím se trestu startu opravdu rozčilují. Tyto spekulace mu podle jeho slov odvádějí pozornost od závodního víkendu.
Lando Norris nenavázal v Kanadě na formu z předchozích závodů a po trápení v trénincích i kvalifikaci odstartuje až ze sedmé pozice. Na rozdíl od týmového kolegy Piastriho bude muset v závodě dohánět.