Sebastian Vettel si myslí, že by to ve Velké ceně Belgie s jeho týmovým kolegou Kimim Räikkönenem oba dotáhli až na pódium - nebýt Maxe Verstappena, který podle něj může za kolizi v první zatáčce.
Ferrari sice ve Spa rychlost nescházela, závod si však pokazili vzájemnou kolizí v první zatáčce, kterou způsobil právě Vettel, jenž ale vše svádí na Verstappena. Ten se nacházel na vnitřní straně úvodní vlásenky, mezi oběma byl ještě Räikkönen. Později došlo mezi touto trojicí na tuhý souboj, v němž se mladý Holanďan tvrdě bránil, za což sklidil v padoku tvrdou kritiku. Po závodě připustil, že šlo o určitou odplatu za to, že mu hned na začátku zničili závod.
Vettel se nakonec prodral dopředu na šesté místo a jeho týmový kolega byl v cíli devátý, což po dobré rychlosti a slibné kvalifikaci, kdy oba rudé vozy startovaly z 2. řady, pro ně bylo velkým zklamáním.
"Řekněme, že v případě normálního závodu jsme měli rychlost na to, abychom skončili na druhém a třetím místě. V závodě bylo mé auto poškozeno a myslím, že Kimiho taky, což nebylo ideální. Přesto šlo o velmi dobrý výkon - dost dobrý na to, abychom se znovu dostali dopředu," usuzuje Vettel.
Verstappen měl poškozenou přední část podlahy, proto podle Christiana Hornera ztrácel 1,5 sekundy na kolo. Obě Ferrari přišla také k úhoně: "Poškodilo mi to celou zadní část podlahy, celá ta spodní deska byla pryč... Měli jsme samozřejmě štěstí, že jsme mohli pokračovat, protože šlo o docela velký náraz. Štěstí bylo i to, že nedošlo k defektu. Pak bylo tempo dobré, auto však bylo poškozené," říká Vettel.
"Po celý víkend jsme měli slušné auto. Konečný výsledek na to neukazuje, nemá to ale cenu začít odhadovat, jak bychom v normálním závodě dopadli. Vůz jsme měli celkem dost poškozený. Zploštěná pneumatika způsobila požár pod autem. To se po celý víkend chovalo celkem dobře... Dva body nejsou to, v co jsme doufali, je to ale lepší než nic. Je to škoda, ale takové už někdy závodění bývá," shrnuje Räikkönen.
Šéf týmu Sauber Jonathan Wheatley si udržuje naději, že tým by mohl během Grand Prix v Sao Paulu předvést něco výjimečného, když zde poprvé závodí Gabriel Bortoleto před domácím publikem.
Oscar Piastri přišel o vedení v šampionátu po závodě v Mexico City, čímž se změnilo rozložení sil v boji o titul. Australan tak vstupuje do závěrečné fáze sezony pod větším tlakem.
Williams připravuje změny pro sezonu 2026, které propojují jeho bohatou historii s novou etapou týmu.
Zhou Guanyu se rozpovídal o své cestě ve Ferrari a o tom, co mu aktuální sezona po boku Lewise Hamiltona a Charlese Leclerca přináší.
I přes vedení v šampionátu Lando Norris přiznává, že letošní sezona pro něj nebyla úplně jednoduchá.
Oscar Piastri prochází náročnějším obdobím a jeho pozice v šampionátu se změnila, přičemž závěrečné závody sezony budou klíčové. Mladý Australan nyní čelí většímu tlaku a každý bod se bude počítat.
Bývalý pilot Formule 1 Robert Doornbos okomentoval aktuální dění ve Ferrari a upozornil na jeden z možných problémů, kterému tým Lewise Hamiltona stále čelí.
Paul Monaghan z Red Bullu upozornil, že poslední zlepšení týmu nejsou výsledkem jen jednotlivých technických novinek na voze RB21.
Max Verstappen z Red Bullu a Oliver Bearman z Haasu vstupují do víkendu v Brazílii s větším klidem, protože jim již nehrozí zákaz startu.
Podle informací médií si Ferrari po slibných výsledcích na nedávných závodech v USA a Mexiku rozmyslelo rozsah změn na svém voze pro sezónu 2026.
Jezdci McLarenu, Lando Norris a Oscar Piastri, prozradili, jak ladí přípravy na závěrečný boj o titul, aby zůstali konkurenceschopní až do posledního závodu sezóny.
Pilot Ferrari Charles Leclerc oznámil zásnuby se svou partnerkou Alexandrou Saint Mleux prostřednictvím příspěvku na Instagramu, který během chvíle zaplavil sociální sítě.