SPA-FRANCORCHAMPS - ZASTÁVKY V BOXECH A STRATEGIE; Jak si týmy vedly v boxech při přezouvání svých pilotů a jaké strategie jim naordinovaly pro Velkou cenu Belgie 2016?
Nejrychlejší zastávku v boxech předvedl opět Williams, když Bottase přezul v 7. kole za 2,14 sekundy. I druhá byla velmi rychlá - trvala 2,3 vteřiny. Jeho kolega Felipe Massa byl odbaven za 2,3 a za 2,4 sekundy, čímž stáj z Grove potvrdila, že je letos v této oblasti králem.
Ve Spa jsme mohli sledovat celou řadu rychlých výměn: Vettel za 2,3 sekundy v 1. kole, Alonso za 2,3 s v 23. kole, Ricciardo za 2,4 sekundy v 25. kole či Rosberg, jehož v 26. kole Mercedes odbavil za 2,5 sekundy, stejně jako Hamiltona v 32. kole. Stejně rychle to stihl také Renault s Palmerem v 34. kole či Red Bull s Verstappenem v 27. kole.
Všichni piloti dostali zastávku zdarma v 9. kole po havárii Magnussena a dlouhé přerušení závodu červenými vlajkami. Podle pravidel mohl týmy pracovat libovolně na svých vozech včetně výměny pneumatik. Toto pravidlo se ale příští rok změní - při podobné situaci je nebudou moci měnit.
Dnes na to nejvíce doplatil Hülkenberg, jenž byl ve velmi výhodné pozici na dobré směsi, a zřejmě tak přišel o pódium, naopak z toho těžili piloti na super-měkkých pneumatikách. Pneumatiky během přerušení vyměnila šestice jezdců včetně těch, kteří dojeli na pódiu. Pro restart si většina vybrala měkkou směs - výjimkou byl vedoucí Rosberg s nejtrvanlivější středně-tvrdou.
Se dvěma zastávkami si dnes vystačili jen čtyři jezdci: Alonso, Kvjat, Ricciardo a Rosberg. Deset klasifikovaných pilotů navštívilo boxy třikrát, trojice Palmer, Räikkönen a Verstappen dokonce čtyřikrát.
Na startu jsme viděli všechny tři druhy pneumatik - na středně-tvrdých začínali poslední dva: Hamilton a Alonso, kteří se s pomocí přerušení a alternativních strategií prodrali dopředu.
Teploty zůstávaly docela vysoké, byť o něco nižší než v předchozích dnech: vzduch 29 °C, trať 39 °C (během startu), což ovlivňovalo chování pneumatik (vyšší opotřebení a degradace).
Nejdelší stinty:- super-měkká směs: Palmer (10 kol)- měkká směs: Verstappen (17 kol)- středně-tvrdá směs: Gutiérrez, Massa (22 kol, tj. 50 % závodu)
Hollywoodská hvězda Brad Pitt usedl za volant monopostu Formule 1 od McLarenu – stalo se tak těsně před uvedením filmu F1 do kin, v němž herec ztvárňuje hlavní roli. Produkce tím pokračuje v nevídaném propojení filmového světa s vrcholovým motorsportem.
Sebastian Vettel by se mohl brzy vrátit do paddocku Formule 1 u týmu Red Bull. Jeho konkrétní role však zatím není známa.
Po smíšených výsledcích v Kanadě a Itálii čeká na Mercedes v Rakousku zásadní zkouška – vylepšené zadní zavěšení vozu W16 se postaví jedné z nejnáročnějších tratí kalendáře.
Max Verstappen bude mít novou závodní helmu na závody v Rakousku, Belgii a Nizozemsku. Tyto tři Velké ceny jsou součástí pěti nejbližších závodů v kalendáři F1.
Toto Wolff zavzpomínal na své skromné začátky, kdy jako teenager působil jako instruktor jízdy na Red Bull Ringu. Dnes se na stejném místě vrací jako šéf jednoho z nejúspěšnějších týmů Formule 1.
Týmy nasadí klíčové technické novinky a zároveň začínají připravovat vozy pro sezonu 2026. Ferrari, Red Bull i Mercedes chystají vylepšení, která mají rozhodnout o jejich šancích ve zbytku roku a naznačit strategické směřování do budoucna.
Formule 1 míří o víkendu na domácí trať Red Bullu do Rakouska. Do Spielbergu přijíždí týmy plné emocí po dramatickém závěru Velké ceny Kanady.
Lawrence Barretto si povídal s Nicem Hülkenbergem o jeho návratu do F1, letošních bodech pro Sauber a budoucnosti s Audi od roku 2026. Německý jezdec věří, že je součástí projektu s velkým potenciálem.
Spekulace o návratu Valtteriho Bottase do F1 v barvách Cadillacu pro rok 2026 zesílily po jeho záhadném příspěvku na sociálních sítích. Finský jezdec aktuálně působí jako rezervní pilot Mercedesu.
Alex Dunne absolvuje svůj debut ve Formuli 1, když nastoupí za McLaren v prvním tréninku na Velkou cenu Rakouska. Pro mladého talentovaného Ira jde o významný krok směrem k možné budoucnosti v F1.
Rakousko bylo dosud důležitým bodem v kariéře Landa Norrise. Velká cena v roce 2025 mu nabídne šanci napravit chybu z kanadského závodu.
Christian Horner popsal, jak byla F1 v jeho začátcích u Red Bullu méně formální a více spontánní. Dnes je podle něj šampionát výrazně profesionálnější a řízený s mnohem větší precizností.