SPA-FRANCORCHAMPS - ZASTÁVKY V BOXECH A STRATEGIE; Jak si týmy vedly v boxech při přezouvání svých pilotů a jaké strategie jim naordinovaly pro Velkou cenu Belgie 2016?
Nejrychlejší zastávku v boxech předvedl opět Williams, když Bottase přezul v 7. kole za 2,14 sekundy. I druhá byla velmi rychlá - trvala 2,3 vteřiny. Jeho kolega Felipe Massa byl odbaven za 2,3 a za 2,4 sekundy, čímž stáj z Grove potvrdila, že je letos v této oblasti králem.
Ve Spa jsme mohli sledovat celou řadu rychlých výměn: Vettel za 2,3 sekundy v 1. kole, Alonso za 2,3 s v 23. kole, Ricciardo za 2,4 sekundy v 25. kole či Rosberg, jehož v 26. kole Mercedes odbavil za 2,5 sekundy, stejně jako Hamiltona v 32. kole. Stejně rychle to stihl také Renault s Palmerem v 34. kole či Red Bull s Verstappenem v 27. kole.
Všichni piloti dostali zastávku zdarma v 9. kole po havárii Magnussena a dlouhé přerušení závodu červenými vlajkami. Podle pravidel mohl týmy pracovat libovolně na svých vozech včetně výměny pneumatik. Toto pravidlo se ale příští rok změní - při podobné situaci je nebudou moci měnit.
Dnes na to nejvíce doplatil Hülkenberg, jenž byl ve velmi výhodné pozici na dobré směsi, a zřejmě tak přišel o pódium, naopak z toho těžili piloti na super-měkkých pneumatikách. Pneumatiky během přerušení vyměnila šestice jezdců včetně těch, kteří dojeli na pódiu. Pro restart si většina vybrala měkkou směs - výjimkou byl vedoucí Rosberg s nejtrvanlivější středně-tvrdou.
Se dvěma zastávkami si dnes vystačili jen čtyři jezdci: Alonso, Kvjat, Ricciardo a Rosberg. Deset klasifikovaných pilotů navštívilo boxy třikrát, trojice Palmer, Räikkönen a Verstappen dokonce čtyřikrát.
Na startu jsme viděli všechny tři druhy pneumatik - na středně-tvrdých začínali poslední dva: Hamilton a Alonso, kteří se s pomocí přerušení a alternativních strategií prodrali dopředu.
Teploty zůstávaly docela vysoké, byť o něco nižší než v předchozích dnech: vzduch 29 °C, trať 39 °C (během startu), což ovlivňovalo chování pneumatik (vyšší opotřebení a degradace).
Nejdelší stinty:- super-měkká směs: Palmer (10 kol)- měkká směs: Verstappen (17 kol)- středně-tvrdá směs: Gutiérrez, Massa (22 kol, tj. 50 % závodu)
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.