Pravidla ohledně traťových limitů se mění každý závodní víkend, jak bude FIA přistupovat k tomu nadcházejícímu?
Traťové limity jsou stále aktuální téma. V Silverstone byly mazány časy v kvalifikaci, v Maďarsku FIA ještě přitvrdila a zavedla elektronické senzory, které přesně měřily, zdali jezdci vyjeli mimo trať. Navíc zpřísnila pravidla pro překračování bílých čar v závodě. To se ale vůbec nelíbilo pilotům a týmům. Ty si spolu se zrušením omezení rádiové komunikace odsouhlasily i konec traťových limitů.
FIA s jejich rozhodnutím až tak moc nesouhlasila. V Německu se traťové limity pořád řešily, ale nebyly posuzovány přísně. Senzor byl pouze v první zatáčce, kde mohou jezdci získat výhodu. Ale byl umístěn tak daleko od bílé čáry, že se nikomu nemazal čas na kolo, i když mnoho jezdců vyjelo mimo trať.
I tento víkend FIA nainstalovala elektronické senzory do Le Raidillon, což je laicky řečeno vrchní část Eau Rouge. Dnes bylo Force India upozorněna, že Pérez překročil limity tratě v této zatáčce a že v kvalifikaci bude stejné překročení limitů hlášeno komisařům, což nejspíše povede k vymazání časů. Obdobné chyby se v Le Raidillon dopustilo i mnoho dalších pilotů včetně Hamiltona nebo Vettela.
Takže navzdory všemu, co jsme mohli slyšet za poslední měsíc, se budou traťové mility posuzovat znova přísněji. A to nejspíše povede i k vymazávání časů v kvalifikaci, pokud si piloti nebudou dávat pozor.
Aktualizace: Podle závodu GP2 to vypadá, že FIA bude hlídat traťové limity i v závodě, a to podle modelu z Maďarska. To znamená, že po třech vyjetích mimo trať přijde černobílá vlajka a za další překročení bude následovat penalizace.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.