Pravidla ohledně traťových limitů se mění každý závodní víkend, jak bude FIA přistupovat k tomu nadcházejícímu?
Traťové limity jsou stále aktuální téma. V Silverstone byly mazány časy v kvalifikaci, v Maďarsku FIA ještě přitvrdila a zavedla elektronické senzory, které přesně měřily, zdali jezdci vyjeli mimo trať. Navíc zpřísnila pravidla pro překračování bílých čar v závodě. To se ale vůbec nelíbilo pilotům a týmům. Ty si spolu se zrušením omezení rádiové komunikace odsouhlasily i konec traťových limitů.
FIA s jejich rozhodnutím až tak moc nesouhlasila. V Německu se traťové limity pořád řešily, ale nebyly posuzovány přísně. Senzor byl pouze v první zatáčce, kde mohou jezdci získat výhodu. Ale byl umístěn tak daleko od bílé čáry, že se nikomu nemazal čas na kolo, i když mnoho jezdců vyjelo mimo trať.
I tento víkend FIA nainstalovala elektronické senzory do Le Raidillon, což je laicky řečeno vrchní část Eau Rouge. Dnes bylo Force India upozorněna, že Pérez překročil limity tratě v této zatáčce a že v kvalifikaci bude stejné překročení limitů hlášeno komisařům, což nejspíše povede k vymazání časů. Obdobné chyby se v Le Raidillon dopustilo i mnoho dalších pilotů včetně Hamiltona nebo Vettela.
Takže navzdory všemu, co jsme mohli slyšet za poslední měsíc, se budou traťové mility posuzovat znova přísněji. A to nejspíše povede i k vymazávání časů v kvalifikaci, pokud si piloti nebudou dávat pozor.
Aktualizace: Podle závodu GP2 to vypadá, že FIA bude hlídat traťové limity i v závodě, a to podle modelu z Maďarska. To znamená, že po třech vyjetích mimo trať přijde černobílá vlajka a za další překročení bude následovat penalizace.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.