Pravidla ohledně traťových limitů se mění každý závodní víkend, jak bude FIA přistupovat k tomu nadcházejícímu?
Traťové limity jsou stále aktuální téma. V Silverstone byly mazány časy v kvalifikaci, v Maďarsku FIA ještě přitvrdila a zavedla elektronické senzory, které přesně měřily, zdali jezdci vyjeli mimo trať. Navíc zpřísnila pravidla pro překračování bílých čar v závodě. To se ale vůbec nelíbilo pilotům a týmům. Ty si spolu se zrušením omezení rádiové komunikace odsouhlasily i konec traťových limitů.
FIA s jejich rozhodnutím až tak moc nesouhlasila. V Německu se traťové limity pořád řešily, ale nebyly posuzovány přísně. Senzor byl pouze v první zatáčce, kde mohou jezdci získat výhodu. Ale byl umístěn tak daleko od bílé čáry, že se nikomu nemazal čas na kolo, i když mnoho jezdců vyjelo mimo trať.
I tento víkend FIA nainstalovala elektronické senzory do Le Raidillon, což je laicky řečeno vrchní část Eau Rouge. Dnes bylo Force India upozorněna, že Pérez překročil limity tratě v této zatáčce a že v kvalifikaci bude stejné překročení limitů hlášeno komisařům, což nejspíše povede k vymazání časů. Obdobné chyby se v Le Raidillon dopustilo i mnoho dalších pilotů včetně Hamiltona nebo Vettela.
Takže navzdory všemu, co jsme mohli slyšet za poslední měsíc, se budou traťové mility posuzovat znova přísněji. A to nejspíše povede i k vymazávání časů v kvalifikaci, pokud si piloti nebudou dávat pozor.
Aktualizace: Podle závodu GP2 to vypadá, že FIA bude hlídat traťové limity i v závodě, a to podle modelu z Maďarska. To znamená, že po třech vyjetích mimo trať přijde černobílá vlajka a za další překročení bude následovat penalizace.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.