Honda chce co nejdříve nasadit další vylepšení své pohonné jednotky, kterou používá McLaren, podmínkou je ověření jejich spolehlivosti. Ve zbývající části sezóny plánuje využít všech 10 zbývajících žetonů.
V průběhu letošní sezóny japonský výrobce nasadil zatím jen dvě vylepšení - v Kanadě turbo a nový sacím systém v Británii - obojí v hodnotě 2 vývojových žetonů. Pro druhou část šampionátu mu jich tedy zbývá deset.
Sportovní ředitel Hondy Jusuke Hasegawa původně prohlašoval, že je využijí až po Monze, než pořádně otestují spolehlivost novinek. Nyní ale potvrzuje změnu, vylepšení pohonné jednotky se možná dočkáme již příští týden v belgickém Spa.
"Ve vývoji pracujeme na novinkách neustále. Nejsme si ale jisti, pro který závod je přivezeme, protože musíme vyvážit výkonnost se spolehlivostí. Jakmile ji budeme moci potvrdit, pak není důvod otálet - nasadíme je co nejdřív. V sezóně 2016 nám zbývá 10 žetonů, naším cílem je využít je letos všechny," popisuje Hasegawa pri F1i.
Toro Rosso sice uvedlo, že je Honda ve výkonu již předčí, jednalo se však o nekorektní politické vyjádření, což serveru F1news.cz potvrdil i závodní ředitel McLarenu Eric Boullier. Jejich motor je v závodním poli žel stále nejslabší.
Hasegawa na adresu italské stáje jezdící s loňskou specifikací Ferrari říká: "Jsem potěšen tím, že Hondu takto vnímají. Ale nevím, jestli bych měl být spokojený s tím, že jsme konečně překonali úroveň loňského motoru. Myslím, že u Hondy odvádějí všichni skvělou práci, dochází k rychlému zlepšení, rychle se učíme a uplatňujeme to, co je potřeba. Všichni naši inženýři jsou vysoce motivování k tomu, aby odváděli svou práci správně."
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.