Honda chce co nejdříve nasadit další vylepšení své pohonné jednotky, kterou používá McLaren, podmínkou je ověření jejich spolehlivosti. Ve zbývající části sezóny plánuje využít všech 10 zbývajících žetonů.
V průběhu letošní sezóny japonský výrobce nasadil zatím jen dvě vylepšení - v Kanadě turbo a nový sacím systém v Británii - obojí v hodnotě 2 vývojových žetonů. Pro druhou část šampionátu mu jich tedy zbývá deset.
Sportovní ředitel Hondy Jusuke Hasegawa původně prohlašoval, že je využijí až po Monze, než pořádně otestují spolehlivost novinek. Nyní ale potvrzuje změnu, vylepšení pohonné jednotky se možná dočkáme již příští týden v belgickém Spa.
"Ve vývoji pracujeme na novinkách neustále. Nejsme si ale jisti, pro který závod je přivezeme, protože musíme vyvážit výkonnost se spolehlivostí. Jakmile ji budeme moci potvrdit, pak není důvod otálet - nasadíme je co nejdřív. V sezóně 2016 nám zbývá 10 žetonů, naším cílem je využít je letos všechny," popisuje Hasegawa pri F1i.
Toro Rosso sice uvedlo, že je Honda ve výkonu již předčí, jednalo se však o nekorektní politické vyjádření, což serveru F1news.cz potvrdil i závodní ředitel McLarenu Eric Boullier. Jejich motor je v závodním poli žel stále nejslabší.
Hasegawa na adresu italské stáje jezdící s loňskou specifikací Ferrari říká: "Jsem potěšen tím, že Hondu takto vnímají. Ale nevím, jestli bych měl být spokojený s tím, že jsme konečně překonali úroveň loňského motoru. Myslím, že u Hondy odvádějí všichni skvělou práci, dochází k rychlému zlepšení, rychle se učíme a uplatňujeme to, co je potřeba. Všichni naši inženýři jsou vysoce motivování k tomu, aby odváděli svou práci správně."
Během dešťového přerušení na Velké ceně Belgie si Nico Rosberg připomněl divokou historku z dětství s Lewisem Hamiltonem. Ukázalo se, že jejich rivalita začala ještě dávno předtím, než se střetli jako soupeři na trati.
Média po celém světě reagovala na odloženou Velkou cenu Belgie ve Spa-Francorchamps. Závod, který se nakonec rozjel, však nesplnil očekávání divoké mokré podívané.
Zatímco nejmladší jezdec startovního pole procházel během belgického víkendu těžkým obdobím jak na trati, tak mimo ni, jeho předchůdce v týmu Mercedes promluvil s dávkou zkušeností a nabídl cenné rady.
Lewis Hamilton po závodě v Belgii zůstává optimistou i přes sedmé místo, kterého dosáhl díky skvělému návratu v poli. Oceňuje svůj výkon a věří, že tým Mercedes postupně najde cestu zpět k předním příčkám.
George Russell potvrdil, že ho tento týden čeká klíčové jednání s Mercedesem kvůli nedávnému ústupu týmu z formy. Cílem bude najít řešení a vrátit se zpět do boje o přední příčky.
Max Verstappen zůstává i nadále vázán smlouvou s Red Bullem, protože letní přestávku tráví mezi nejlepší trojicí šampionátu. Tím nesplnil podmínku pro aktivaci výkonnostní klauzule.
Lewis Hamilton kritizoval odklad startu Velké ceny Belgie, který považoval za zbytečný. Podle něj se tím situace na trati nijak nezlepšila a chyběla konzistence v rozhodování.
Lando Norris sportovně uznal, že Oscar Piastri si vítězství ve Spa plně zasloužil. Přiznal, že ani bezchybný výkon by nestačil, protože Australan zvládl klíčové momenty lépe a celý závod měl pod kontrolou.
Oscar Piastri skvěle odstartoval do proměnlivé Velké ceny Belgie a dravým manévrem překonal Landa Norrise, čímž znovu získal převahu v týmovém souboji o titul a zajistil si výhru v belgickém Spa-Francorchamps.
Velká cena Belgie F2 ve Spa přinesla nečekaný zvrat, když byli oba původní vítězové hlavního závodu penalizováni za technická pochybení. Vítězství tak připadlo Romanu Staňkovi, který slaví svůj první triumf v hlavním závodě Formule 2.
Helmut Marko věří, že Max Verstappen stále může získat titul mistra světa pro rok 2025. Samotný jezdec ale zůstává skeptický a optimismu se brání.
Lewis Hamilton, Fernando Alonso a Andrea Kimi Antonelli nasadili ve Spa nové pohonné jednotky pro sezonu 2025. Carlos Sainz mezitím upravil nastavení vozu po nevydařené kvalifikaci.