Čtyřnásobný mistr světa Formule 1 Sebastian Vettel se domnívá, že náhlý odchod zkušeného technického ředitele Jamese Allisona nebude mít na jeho Ferrari v blízké budoucnosti velký dopad.
"K rozdílům určitě dojde, ale v krátkodobém horizontu se toho moc nezmění. V tisku toho bylo hodně, obzvlášť o našem prezidentovi a o tom, co od nás očekává. Je to fajn, že se zajímá a velmi tvrdě na tým tlačí. V Maranellu tráví hodně času a ví, o čem mluví," uvedl včera Vettel k větší angažovanosti Marchionneho na chod týmu.
Allison se s Ferrari rozešel po vzájemné dohodě, což mnozí vnímají jako velkou ránu pro jejich snahy získat titul. Stáj v Maranellu tak zůstává bez klíčového technického vedení v obzvlášť kritické době příprav nových vozů pro rok 2017, kdy se mění pravidla.
Vettel se však zastává svého vedení - prezidenta Sergia Marchionneho a šéfa týmu Maurizia Arrivabeneho - a zároveň vyjadřuje důvěru v Mattia Binottu, jenž má Allisona nahradit.
"Vím, že máme v týmu ty správné lidi. Samozřejmě jde teď o velkou změnu, která nebude mít vliv na zítřejší práci, ale na budoucnost, o tom není pochyb. Myslím si ale, že se věci ubírají správným směrem," pokračuje Vettel.
Podle zpráv italských médií ale problémy byly hlubší. Allison neměl odejít jen kvůli smrti své manželky a rodině v Británii, ale i kvůli neshodám s Marchionnem, jenž požadoval, aby problémy s aerodynamikou řešily speciální týmy, zatímco technický ředitel nechtěl měnit styl práce a strukturu svého oddělení.
Jeho nástupce Binotto není tak schopný a má-li uspět, bude potřebovat několik zkušených posil. K odchodu se navíc zřejmě chystá také šéf aerodynamiky Dirk de Beer, jenž přišel před 3 roky s Allisonem z Lotusu.
Kimi Räikkönen o změnách uvnitř týmu nechtěl hovořit. "Jsem tady jako pilot a abych byl upřímný, nechci být do toho zatahován. Samozřejmě k němu chovám velký respekt, a to je také důvod, proč do celé věci nechci být zatahován. To je vše," říká Fin, jenž s Allisonem úspěšně spolupracoval u Lotusu po svém návratu do F1.
Max Verstappen si na legendárním okruhu v Monze vyjel pole position pro Velkou cenu Itálie a potvrdil tak svou kvalitu v klíčovém okamžiku kvalifikace.
Isack Hadjar nedávno slavil své první pódiové umístění ve Formuli 1 s týmem Racing Bulls, jeho postup do hlavního Red Bullu se však odkládá. Mladý Francouz ukázal svůj talent a potenciál, ale vedení stáje z Enstone dává přednost postupnému rozvoji, aby si jezdec mohl na další krok připravit pevné základy.
Lando Norris zajel nejrychlejší čas třetího tréninku na Velkou cenu Itálie, přičemž Charles Leclerc mu byl velmi blízko. Celé pole se vešlo do rozdílu menšího než jedné sekundy, což slibuje napínavou kvalifikaci.
Jediný vítěz velké ceny F1 označil své dlouhodobé pokračování u Alpine za „přirozené rozhodnutí“, vycházející z dosavadní spolupráce a důvěry v tým. Podle něj stabilita a jasná vize představují klíč k postupnému zlepšování výkonů.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.