Čtyřnásobný mistr světa Formule 1 Sebastian Vettel se domnívá, že náhlý odchod zkušeného technického ředitele Jamese Allisona nebude mít na jeho Ferrari v blízké budoucnosti velký dopad.
"K rozdílům určitě dojde, ale v krátkodobém horizontu se toho moc nezmění. V tisku toho bylo hodně, obzvlášť o našem prezidentovi a o tom, co od nás očekává. Je to fajn, že se zajímá a velmi tvrdě na tým tlačí. V Maranellu tráví hodně času a ví, o čem mluví," uvedl včera Vettel k větší angažovanosti Marchionneho na chod týmu.
Allison se s Ferrari rozešel po vzájemné dohodě, což mnozí vnímají jako velkou ránu pro jejich snahy získat titul. Stáj v Maranellu tak zůstává bez klíčového technického vedení v obzvlášť kritické době příprav nových vozů pro rok 2017, kdy se mění pravidla.
Vettel se však zastává svého vedení - prezidenta Sergia Marchionneho a šéfa týmu Maurizia Arrivabeneho - a zároveň vyjadřuje důvěru v Mattia Binottu, jenž má Allisona nahradit.
"Vím, že máme v týmu ty správné lidi. Samozřejmě jde teď o velkou změnu, která nebude mít vliv na zítřejší práci, ale na budoucnost, o tom není pochyb. Myslím si ale, že se věci ubírají správným směrem," pokračuje Vettel.
Podle zpráv italských médií ale problémy byly hlubší. Allison neměl odejít jen kvůli smrti své manželky a rodině v Británii, ale i kvůli neshodám s Marchionnem, jenž požadoval, aby problémy s aerodynamikou řešily speciální týmy, zatímco technický ředitel nechtěl měnit styl práce a strukturu svého oddělení.
Jeho nástupce Binotto není tak schopný a má-li uspět, bude potřebovat několik zkušených posil. K odchodu se navíc zřejmě chystá také šéf aerodynamiky Dirk de Beer, jenž přišel před 3 roky s Allisonem z Lotusu.
Kimi Räikkönen o změnách uvnitř týmu nechtěl hovořit. "Jsem tady jako pilot a abych byl upřímný, nechci být do toho zatahován. Samozřejmě k němu chovám velký respekt, a to je také důvod, proč do celé věci nechci být zatahován. To je vše," říká Fin, jenž s Allisonem úspěšně spolupracoval u Lotusu po svém návratu do F1.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.