Naštvaný Kimi Räikkönen po Velké ceně Maďarska tvrdí, že Formule 1 musí změnit svůj přístup k dodržování pravidel a k tomu, jak na ně komisaři dohlížejí.
Fin jezdil na šestém místě za Maxem Verstappenem, s nímž svedl několik soubojů. Dvakrát došlo málem ke kontaktu, při brzdění do druhé zatáčky se střetu nevyhnul a poškodil si levou část svého předního křídla o Red Bull. Po závodě se podivoval nad tím, že mladý Holanďan nebyl komisaři potrestán, poté zkritizoval celkový přístup F1 k dodržování pravidel.
"Existují pravidla, ale tento víkend to bylo očividně sporné. Teď nehovořím jen o incidentech mezi mnou a Maxem, ale o mnoha směrech - a také o včerejšku," říká Räikkönen.
"K čemu nám jsou pravidla, když komisaři mohou rozhodnout: 'Tady to je OK, tady to OK není?' Je to k ničemu mít jakákoliv pravidla, když neplatí po celou dobu, pro všechny lidi," stěžuje si pilot Ferrari.
Nelíbilo se mu například rozhodnutí FIA ponechat 5 vozů na startovním roštu tam, kde se kvalifikovaly, i když nesplnili pravidlo 107 % - mezi ně patřily i oba Red Bully. Dle litery zákona mělo v tomto případě rozhodovat postavení z 3. tréninku, pokud by je vzhledem k dřívějším časům chtěli komisaři do závodu připustit. Tak to ale učinili jen u vozů, které vypadly v Q1.
"Jak můžete najednou stejné pravidlo ve stejné kvalifikaci uplatnit dvěma různými způsoby? Pokud někdo vysvětli, jak to funguje... Ale taková je F1 v těchto dnech, něco se musí změnit. Vypadá to zkrátka zvenčí špatně - a není to fér. Existuje pravidlo, které by mělo být uplatňováno pro všechny vždycky stejně," upozorňuje Räikkönen.
Nato komentoval i svůj incident s Verstappenem: "Rozhodl jsem se provést manévr po jedné straně, pak to je velmi těžké se stáhnout a jinému autu se vyhnout, jakmile se to jiné auto začne přesouvat směrem ke mně. Snažil jsem se mu vyhnout a povedlo se to, došlo k tomu ale dvakrát, nebylo to od něj správné. Ale samozřejmě, jak už jsem řekl: komisaři nebo lidé, kteří tam rozhodují o věcech, tak to je v mnoha směrech vtip, víte?"
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.