Naštvaný Kimi Räikkönen po Velké ceně Maďarska tvrdí, že Formule 1 musí změnit svůj přístup k dodržování pravidel a k tomu, jak na ně komisaři dohlížejí.
Fin jezdil na šestém místě za Maxem Verstappenem, s nímž svedl několik soubojů. Dvakrát došlo málem ke kontaktu, při brzdění do druhé zatáčky se střetu nevyhnul a poškodil si levou část svého předního křídla o Red Bull. Po závodě se podivoval nad tím, že mladý Holanďan nebyl komisaři potrestán, poté zkritizoval celkový přístup F1 k dodržování pravidel.
"Existují pravidla, ale tento víkend to bylo očividně sporné. Teď nehovořím jen o incidentech mezi mnou a Maxem, ale o mnoha směrech - a také o včerejšku," říká Räikkönen.
"K čemu nám jsou pravidla, když komisaři mohou rozhodnout: 'Tady to je OK, tady to OK není?' Je to k ničemu mít jakákoliv pravidla, když neplatí po celou dobu, pro všechny lidi," stěžuje si pilot Ferrari.
Nelíbilo se mu například rozhodnutí FIA ponechat 5 vozů na startovním roštu tam, kde se kvalifikovaly, i když nesplnili pravidlo 107 % - mezi ně patřily i oba Red Bully. Dle litery zákona mělo v tomto případě rozhodovat postavení z 3. tréninku, pokud by je vzhledem k dřívějším časům chtěli komisaři do závodu připustit. Tak to ale učinili jen u vozů, které vypadly v Q1.
"Jak můžete najednou stejné pravidlo ve stejné kvalifikaci uplatnit dvěma různými způsoby? Pokud někdo vysvětli, jak to funguje... Ale taková je F1 v těchto dnech, něco se musí změnit. Vypadá to zkrátka zvenčí špatně - a není to fér. Existuje pravidlo, které by mělo být uplatňováno pro všechny vždycky stejně," upozorňuje Räikkönen.
Nato komentoval i svůj incident s Verstappenem: "Rozhodl jsem se provést manévr po jedné straně, pak to je velmi těžké se stáhnout a jinému autu se vyhnout, jakmile se to jiné auto začne přesouvat směrem ke mně. Snažil jsem se mu vyhnout a povedlo se to, došlo k tomu ale dvakrát, nebylo to od něj správné. Ale samozřejmě, jak už jsem řekl: komisaři nebo lidé, kteří tam rozhodují o věcech, tak to je v mnoha směrech vtip, víte?"
Šéf týmu Sauber Jonathan Wheatley si udržuje naději, že tým by mohl během Grand Prix v Sao Paulu předvést něco výjimečného, když zde poprvé závodí Gabriel Bortoleto před domácím publikem.
Oscar Piastri přišel o vedení v šampionátu po závodě v Mexico City, čímž se změnilo rozložení sil v boji o titul. Australan tak vstupuje do závěrečné fáze sezony pod větším tlakem.
Williams připravuje změny pro sezonu 2026, které propojují jeho bohatou historii s novou etapou týmu.
Zhou Guanyu se rozpovídal o své cestě ve Ferrari a o tom, co mu aktuální sezona po boku Lewise Hamiltona a Charlese Leclerca přináší.
I přes vedení v šampionátu Lando Norris přiznává, že letošní sezona pro něj nebyla úplně jednoduchá.
Oscar Piastri prochází náročnějším obdobím a jeho pozice v šampionátu se změnila, přičemž závěrečné závody sezony budou klíčové. Mladý Australan nyní čelí většímu tlaku a každý bod se bude počítat.
Bývalý pilot Formule 1 Robert Doornbos okomentoval aktuální dění ve Ferrari a upozornil na jeden z možných problémů, kterému tým Lewise Hamiltona stále čelí.
Paul Monaghan z Red Bullu upozornil, že poslední zlepšení týmu nejsou výsledkem jen jednotlivých technických novinek na voze RB21.
Max Verstappen z Red Bullu a Oliver Bearman z Haasu vstupují do víkendu v Brazílii s větším klidem, protože jim již nehrozí zákaz startu.
Podle informací médií si Ferrari po slibných výsledcích na nedávných závodech v USA a Mexiku rozmyslelo rozsah změn na svém voze pro sezónu 2026.
Jezdci McLarenu, Lando Norris a Oscar Piastri, prozradili, jak ladí přípravy na závěrečný boj o titul, aby zůstali konkurenceschopní až do posledního závodu sezóny.
Pilot Ferrari Charles Leclerc oznámil zásnuby se svou partnerkou Alexandrou Saint Mleux prostřednictvím příspěvku na Instagramu, který během chvíle zaplavil sociální sítě.