Naštvaný Kimi Räikkönen po Velké ceně Maďarska tvrdí, že Formule 1 musí změnit svůj přístup k dodržování pravidel a k tomu, jak na ně komisaři dohlížejí.
Fin jezdil na šestém místě za Maxem Verstappenem, s nímž svedl několik soubojů. Dvakrát došlo málem ke kontaktu, při brzdění do druhé zatáčky se střetu nevyhnul a poškodil si levou část svého předního křídla o Red Bull. Po závodě se podivoval nad tím, že mladý Holanďan nebyl komisaři potrestán, poté zkritizoval celkový přístup F1 k dodržování pravidel.
"Existují pravidla, ale tento víkend to bylo očividně sporné. Teď nehovořím jen o incidentech mezi mnou a Maxem, ale o mnoha směrech - a také o včerejšku," říká Räikkönen.
"K čemu nám jsou pravidla, když komisaři mohou rozhodnout: 'Tady to je OK, tady to OK není?' Je to k ničemu mít jakákoliv pravidla, když neplatí po celou dobu, pro všechny lidi," stěžuje si pilot Ferrari.
Nelíbilo se mu například rozhodnutí FIA ponechat 5 vozů na startovním roštu tam, kde se kvalifikovaly, i když nesplnili pravidlo 107 % - mezi ně patřily i oba Red Bully. Dle litery zákona mělo v tomto případě rozhodovat postavení z 3. tréninku, pokud by je vzhledem k dřívějším časům chtěli komisaři do závodu připustit. Tak to ale učinili jen u vozů, které vypadly v Q1.
"Jak můžete najednou stejné pravidlo ve stejné kvalifikaci uplatnit dvěma různými způsoby? Pokud někdo vysvětli, jak to funguje... Ale taková je F1 v těchto dnech, něco se musí změnit. Vypadá to zkrátka zvenčí špatně - a není to fér. Existuje pravidlo, které by mělo být uplatňováno pro všechny vždycky stejně," upozorňuje Räikkönen.
Nato komentoval i svůj incident s Verstappenem: "Rozhodl jsem se provést manévr po jedné straně, pak to je velmi těžké se stáhnout a jinému autu se vyhnout, jakmile se to jiné auto začne přesouvat směrem ke mně. Snažil jsem se mu vyhnout a povedlo se to, došlo k tomu ale dvakrát, nebylo to od něj správné. Ale samozřejmě, jak už jsem řekl: komisaři nebo lidé, kteří tam rozhodují o věcech, tak to je v mnoha směrech vtip, víte?"
Jacques Villeneuve zpochybnil budoucnost Yukii Tsunody v Red Bullu po slabém začátku sezóny 2025. Podle něj Tsunodovy dosavadní výkony neodpovídají vysokým očekáváním týmu.
Charles Leclerc přiznal, že příchod Lewise Hamiltona do Ferrari mu otevřel nové obzory. Podle něj přinesl Hamilton do týmu jiný pohled na práci a závodění, který ho inspiruje.
George Russell zůstává bez smlouvy pro příští sezónu a jeho budoucnost u Mercedesu tak visí ve vzduchu. Tým mezitím nepřestává projevovat zájem o Maxe Verstappena, který je nadále jejich vysněnou posilou, i když má stále platný kontrakt u Red Bullu.
Carlos Sainz přiznal, že ho zpráva o příchodu Lewise Hamiltona do Ferrari v roce 2025 naprosto šokovala. Nejvíc ho však zaskočilo, že se to nedozvěděl od týmu, ale od kamaráda.
Uprostřed sezony se objevuje jedna z nejneočekávanějších statistik, která překvapuje fanoušky i odborníky. Tento údaj jasně ukazuje, jak nevyzpytatelná a napínavá letošní sezona je, a jak nečekané momenty mohou zásadně ovlivnit celkové pořadí.
Johnny Herbert míní, že o titul mistra světa F1 2025 rozhodne duševní síla a vývoj jezdců McLarenu. Podle něj bude klíčové, jak si Lando Norris a Oscar Piastri poradí se stále ostřejší týmovou rivalitou.
Martin Brundle si myslí, že s náhlým odchodem Christiana Hornera se šance Maxe Verstappena na setrvání v týmu Red Bull výrazně zvýšily. Podle něj může tato změna přinést Verstappenovi větší pocit stability a klidu.
Ari Luyendyk obdivuje talent i vyrovnanost Maxe Verstappena ve Formuli 1. Rád by ho jednou viděl závodit i v IndyCar, kde by podle něj mohl ukázat svou univerzálnost.
Šéf McLarenu Zak Brown nepovažoval odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu za žádné překvapení. Podle něj události směřovaly k tomuto kroku už delší dobu, a Brown tak naznačil, že situaci u konkurence bedlivě sledoval a vnímal známky napětí, které k rozhodnutí mohly vést.
Po suverénním vítězství ve Velké ceně Velké Británie McLaren rozhodně neusíná na vavřínech. Tým z Wokingu jasně naznačuje, že letošní forma není náhoda a do Belgie vyráží s cílem potvrdit, že patří mezi hlavní hráče sezony 2025 a nechce polevit ani po letní přestávce.
Juan Pablo Montoya označil konkrétní „moment hlouposti“, který podle něj ukončil kariéru Daniela Ricciarda ve Formuli 1. Tento okamžik podle něj stál Ricciarda šanci na návrat mezi nejlepší.
Alan Permane přiznal, že po svém jmenování šéfem týmu Racing Bulls pocítil mimo jiné i šok. Zkušený inženýr se tak nečekaně ujímá vedení ambiciózní sesterské stáje Red Bullu.