Naštvaný Kimi Räikkönen po Velké ceně Maďarska tvrdí, že Formule 1 musí změnit svůj přístup k dodržování pravidel a k tomu, jak na ně komisaři dohlížejí.
Fin jezdil na šestém místě za Maxem Verstappenem, s nímž svedl několik soubojů. Dvakrát došlo málem ke kontaktu, při brzdění do druhé zatáčky se střetu nevyhnul a poškodil si levou část svého předního křídla o Red Bull. Po závodě se podivoval nad tím, že mladý Holanďan nebyl komisaři potrestán, poté zkritizoval celkový přístup F1 k dodržování pravidel.
"Existují pravidla, ale tento víkend to bylo očividně sporné. Teď nehovořím jen o incidentech mezi mnou a Maxem, ale o mnoha směrech - a také o včerejšku," říká Räikkönen.
"K čemu nám jsou pravidla, když komisaři mohou rozhodnout: 'Tady to je OK, tady to OK není?' Je to k ničemu mít jakákoliv pravidla, když neplatí po celou dobu, pro všechny lidi," stěžuje si pilot Ferrari.
Nelíbilo se mu například rozhodnutí FIA ponechat 5 vozů na startovním roštu tam, kde se kvalifikovaly, i když nesplnili pravidlo 107 % - mezi ně patřily i oba Red Bully. Dle litery zákona mělo v tomto případě rozhodovat postavení z 3. tréninku, pokud by je vzhledem k dřívějším časům chtěli komisaři do závodu připustit. Tak to ale učinili jen u vozů, které vypadly v Q1.
"Jak můžete najednou stejné pravidlo ve stejné kvalifikaci uplatnit dvěma různými způsoby? Pokud někdo vysvětli, jak to funguje... Ale taková je F1 v těchto dnech, něco se musí změnit. Vypadá to zkrátka zvenčí špatně - a není to fér. Existuje pravidlo, které by mělo být uplatňováno pro všechny vždycky stejně," upozorňuje Räikkönen.
Nato komentoval i svůj incident s Verstappenem: "Rozhodl jsem se provést manévr po jedné straně, pak to je velmi těžké se stáhnout a jinému autu se vyhnout, jakmile se to jiné auto začne přesouvat směrem ke mně. Snažil jsem se mu vyhnout a povedlo se to, došlo k tomu ale dvakrát, nebylo to od něj správné. Ale samozřejmě, jak už jsem řekl: komisaři nebo lidé, kteří tam rozhodují o věcech, tak to je v mnoha směrech vtip, víte?"
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.