HUNGARORING - ZASTÁVKY V BOXECH A PNEUMATIKOVÉ STRATEGIE; Jak si vedli týmy v boxech během Velké ceny Maďarska 2016? Mercedes předvedl o setinu rychlejší zastávku než Williams, předčil jej podruhé za sebou. S jakými strategiemi piloti nastoupili?
Absolutně nejrychlejší zastávku předvedl v 17. kole Mercedes, když Rosberga odbavil za 2,15 sekundy. O pouhou setinu sekundy tak vyfouknul triumf Williamsu, který v 43. kole přezul Bottase za 2,16 s.
V případě Fina však převedli nejkonzistentnější práci, protože i jeho první zastávku zvládli rychle - za 2,28 s. Rosbergova druhá zastávka byla o poznání delší - 3,1 s. Lepší práci odvedl Mercedes na voze vítězného Hamiltona, jehož přezul za 2,4 a 2,6 s.
Výbornou práci odvedlo Ferrari při zastávkách Vettela - jeho výměny trvaly 2,4 a 2,3 s, jeho týmový kolega Räikkönen se zdržel 2,8 a 2,3 s. Za povšimnutí stojí také výkon Renaultu v případě Palmera - 2,7 s a 2,5 s se řadí mezi ty nadprůměrné.
V závodu se vyšplhaly teploty dráhy až na 54 °C - letošní rekord. Na pomalejších měkkých pneumatikách startovalo jen 7 pilotů: Ericsson, Harjanto, Kvjat, Massa, Palmer, Pérez a Räikkönen - zbytek začínal na super-měkkých, které byly o více než sekundu na kolo rychlejší.
Nejlepším pilotem s alternativní strategií byl právě Räikkönen, jenž se po startu z 14. příčky propracoval na konečné šesté místo. Drtivá většina volila strategii o dvou zastávkách - s jedinou si vystačil jen Harjanto, třikrát se v boxech ukázali Ericsson a Button, ten si ale jednou odpykával trestný průjezd za nepovolenou radiokomunikaci, když mu na počátku závodu selhalo čidlo hydrauliky.
Nejdelší stint na super-měkké směsi předvedl Magnussen (24 kol), na měkké Ricciardo (37 kol) a na středně-tvrdé Massa: 40 kol představovalo 57 % Velké ceny Maďarska vypsané na 70 okruhů.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.
Lando Norris oslavil svůj premiérový titul mistra světa ve Formuli 1 při závěrečném závodě sezony v Abu Dhabi, přičemž jeho výkon ocenili i samotní soupeři.
Maurizio Arrivabene varoval, že Lewis Hamilton posíláním podrobných „dokumentací“ Ferrari může naznačovat, že jeho vztah s týmem je napjatý. Takový krok často signalizuje, že komunikace a důvěra mezi jezdcem a týmem jsou ohroženy.
Koji Watanabe, prezident Honda Racing Corporation, prozradil, že jeho debaty se záhy nastupujícím šéfem Aston Martinu Adrianem Neweym jsou často velmi živé a intenzivní. Diskuse podle něj slouží k hledání optimálních řešení a posouvání týmu vpřed.
McLaren před závěrečnou Velkou cenou sezony zvolil neobvyklý způsob, jak podpořit svého jezdce Landa Norrise. Na startovní pásku se objevila drobná, osobní zpráva, která měla Norrisovi dodat klid a motivaci v okamžiku, kdy šlo o hodně.
Max Verstappen se ani po skončení sezóny F1 nezastavil a už se objevil za volantem závodního vozu. Zdá se, že jeho vášeň pro rychlost stále hoří naplno.