HUNGARORING - ZASTÁVKY V BOXECH A PNEUMATIKOVÉ STRATEGIE; Jak si vedli týmy v boxech během Velké ceny Maďarska 2016? Mercedes předvedl o setinu rychlejší zastávku než Williams, předčil jej podruhé za sebou. S jakými strategiemi piloti nastoupili?
Absolutně nejrychlejší zastávku předvedl v 17. kole Mercedes, když Rosberga odbavil za 2,15 sekundy. O pouhou setinu sekundy tak vyfouknul triumf Williamsu, který v 43. kole přezul Bottase za 2,16 s.
V případě Fina však převedli nejkonzistentnější práci, protože i jeho první zastávku zvládli rychle - za 2,28 s. Rosbergova druhá zastávka byla o poznání delší - 3,1 s. Lepší práci odvedl Mercedes na voze vítězného Hamiltona, jehož přezul za 2,4 a 2,6 s.
Výbornou práci odvedlo Ferrari při zastávkách Vettela - jeho výměny trvaly 2,4 a 2,3 s, jeho týmový kolega Räikkönen se zdržel 2,8 a 2,3 s. Za povšimnutí stojí také výkon Renaultu v případě Palmera - 2,7 s a 2,5 s se řadí mezi ty nadprůměrné.
V závodu se vyšplhaly teploty dráhy až na 54 °C - letošní rekord. Na pomalejších měkkých pneumatikách startovalo jen 7 pilotů: Ericsson, Harjanto, Kvjat, Massa, Palmer, Pérez a Räikkönen - zbytek začínal na super-měkkých, které byly o více než sekundu na kolo rychlejší.
Nejlepším pilotem s alternativní strategií byl právě Räikkönen, jenž se po startu z 14. příčky propracoval na konečné šesté místo. Drtivá většina volila strategii o dvou zastávkách - s jedinou si vystačil jen Harjanto, třikrát se v boxech ukázali Ericsson a Button, ten si ale jednou odpykával trestný průjezd za nepovolenou radiokomunikaci, když mu na počátku závodu selhalo čidlo hydrauliky.
Nejdelší stint na super-měkké směsi předvedl Magnussen (24 kol), na měkké Ricciardo (37 kol) a na středně-tvrdé Massa: 40 kol představovalo 57 % Velké ceny Maďarska vypsané na 70 okruhů.
Charles Leclerc a proměnlivé počasí spolu nejdou dohromady. V nejistých podmínkách často chybuje nebo ztrácí tempo, což ho stojí cenné výsledky. Po Velké ceně Velké Británie sklidil kritiku, zejména od mistra světa Jensona Buttona.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že Formule 1 by mohla od roku 2029 přejít na dostupnější motorovou formuli. Zároveň znovu otevřel téma dvanáctého týmu, který by mohl pocházet z Číny, což by mohlo výrazně ovlivnit technický i geopolitický směr šampionátu.
Racing Bulls zažil na Velké ceně Británie nepovedený den, když oba jezdci Liam Lawson i Isack Hadjar havarovali a nedokončili závod. Zatímco soupeři ze středu pole bodovali, tým odjíždí bez bodů a s nutností rychle se zlepšit.
Fernando Alonso označil závod na Silverstonu za zklamání a netajil svou frustraci z týmové strategie, která podle něj ovlivnila lepší výsledek. Přestože dojel na bodech, Španěl měl pocit, že Aston Martin nevyužil příležitostí, které se během proměnlivého závodu nabízely.
Red Bull dál tlačí na čelo pole a z RB21 se snaží dostat maximum v každém závodě. Místo velkých balíčků sází na postupné dolaďování výkonu.
Velké naděje skončily dřív, než závod vůbec začal. Franco Colapinto musel odstavit svůj vůz už po zaváděcím kole a z britské Grand Prix tak odcházel bez jediné závodní zatáčky.
Kimi Antonelli musel ve Velké ceně Británie po těžké kolizi s Hadjarem odstoupit. Incident v hustém dešti a nulové viditelnosti vyústil v jeho čtvrté DNF ze šesti závodů a jen podtrhl náročnost jeho nováčkovské sezóny
Lewis Hamilton otevřeně přiznal, že jej na Velké ceně Velké Británie brzdila nejen strategie Ferrari, ale i vlastní chyby a nedostatky vozu. Britský mistr světa se po náročném závodě cítil omezený komplexními problémy, které mu znemožnily naplno bojovat o lepší pozici.
Carlos Sainz označil své dvanácté místo v Silverstonu za zklamání, které se rovnalo odstoupení. Po slibném průběhu závodu ho smolná kolize s Leclercem připravila o body i další šanci na lepší výsledek pro trápící se Williams.
Charles Leclerc se na britské Grand Prix trápil. Kvůli střídavě mokré a suché trati se celý závod potýkal s problémy a nakonec dojel až čtrnáctý. Pro jezdeckou hvězdu Ferrari to byl závod, na který bude chtít co nejdříve zapomenout.
Po 15 letech ve Formuli 1 se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódia a ukončil tak dlouholeté čekání na vysněný výsledek. Německý jezdec předvedl vyzrálý výkon a potvrdil, že vytrvalost se ve světě motorsportu vyplácí.
Ferrari během britské Grand Prix přišlo o GPS signál Hamiltonova vozu a muselo činit strategická rozhodnutí prakticky naslepo. Výpadek dat ovlivnil i načasování přezutí, což stálo Hamiltona cenné sekundy a možný posun na pódium.