Ferrari míří do Maďarska po propadáku v Silverstone, kde je místo boje s Mercedesem předčil i Red Bull. Podmínky i trať však o tomto víkendu budou odlišné. Co od něj očekává Kimi Räikkönen?
"Těžko říct, jak se bude víkend vyvíjet, sezóna je zatím jako na houpačce za různých podmínek na různých okruzích, ale já jsem si celkem jistý tím, že tady budeme silnější než v Silverstone," popisuje Räikkönen, jenž včera dorazil na Hungaroring.
Bude to stačit? "Nevím. Očekávám, že budeme velmi blízko, můžu se však mýlit. Hrubou představu získáme zítra [během tréninků]. Hodně věcí musí klapnout, abychom měli dobrý víkend. Musíme odvést dobrou práci, abychom si sami vytvořili šanci bojovat vpředu," pokračuje finský pilot.
Zlepšuje se i jejich letošní auto SF16-H? "Určitě je naše auto lepší, než bylo na začátku sezóny, ale stále není dostatečně dobré. Cítím, že na některých okruzích jsme velmi blízko a na jiných hodně trpíme. Očekávám, že se dokážeme zlepšit a vyhrávat závody, k těmto věcem ale nedojde během noci."
Na závěr Räikkönen promlouvá o cílech Ferrari: "Našim cílem je být vpředu s oběma vozy, vyhrávat závody a bojovat o šampionát. Stále ani zdaleka neskončil, musíme být ale realisty, začít vyhrávat závody a porážet naše hlavní soupeře. Stále zbývá hodně závodů, stále to můžeme otočit. Budeme bojovat až do konce."
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.