Ferrari míří do Maďarska po propadáku v Silverstone, kde je místo boje s Mercedesem předčil i Red Bull. Podmínky i trať však o tomto víkendu budou odlišné. Co od něj očekává Kimi Räikkönen?
"Těžko říct, jak se bude víkend vyvíjet, sezóna je zatím jako na houpačce za různých podmínek na různých okruzích, ale já jsem si celkem jistý tím, že tady budeme silnější než v Silverstone," popisuje Räikkönen, jenž včera dorazil na Hungaroring.
Bude to stačit? "Nevím. Očekávám, že budeme velmi blízko, můžu se však mýlit. Hrubou představu získáme zítra [během tréninků]. Hodně věcí musí klapnout, abychom měli dobrý víkend. Musíme odvést dobrou práci, abychom si sami vytvořili šanci bojovat vpředu," pokračuje finský pilot.
Zlepšuje se i jejich letošní auto SF16-H? "Určitě je naše auto lepší, než bylo na začátku sezóny, ale stále není dostatečně dobré. Cítím, že na některých okruzích jsme velmi blízko a na jiných hodně trpíme. Očekávám, že se dokážeme zlepšit a vyhrávat závody, k těmto věcem ale nedojde během noci."
Na závěr Räikkönen promlouvá o cílech Ferrari: "Našim cílem je být vpředu s oběma vozy, vyhrávat závody a bojovat o šampionát. Stále ani zdaleka neskončil, musíme být ale realisty, začít vyhrávat závody a porážet naše hlavní soupeře. Stále zbývá hodně závodů, stále to můžeme otočit. Budeme bojovat až do konce."
Před nadcházející sezónou 2025 se naplno rozběhne testování Formule 1. Týmy a jezdci nyní usilovně ladí své vozy a strategie, aby byli připraveni na další vzrušující ročník plný napínavých závodů a nečekaných momentů.
S okamžitou platností se nový tým Cadillac v rámci Formule 1 připojí k TWG Motorsports, nové divizi TWG Global. Tato akvizice zahrnuje i Andretti Global, který se účastní závodů v IndyCar, Formuli E a Indy Nxt, dále Spire v NASCAR Cup, Wayne Taylor Racing v IMSA a Walkinshaw Andretti v australských supersportech.
Tento týden v Bahrajnu poutají veškerou pozornost Lewis Hamilton a Charles Leclerc, kteří se účastní klíčového testování. Ferrari, které si v zimní přestávce zajistilo sedminásobného mistra světa, se stalo hlavním tématem motorsportových diskuzí.
Red Bull odhalil svůj nový monopost RB21, se kterým Max Verstappen bude usilovat o pátý titul mistra světa v řadě. Tým představil svůj vůz těsně před začátkem testů v Bahrajnu, čímž se stal posledním, kdo odkryl vůz pro nadcházející sezónu.
Alpine představil svůj monopost AP25 poprvé na dráze v Sachíru během filmovacího dne. Tyto dny slouží nejen k ověření funkčnosti nových monopostů, ale i k jejich oficiálnímu představení na dráze.
Michael Schumacher ukončil svou kariéru ve Formuli 1 na konci roku 2006 jako jeden z nejúspěšnějších jezdců historie, když dosáhl téměř všech možných triumfů v tomto sportu.
Lewis Hamilton čelí ve Ferrari obrovské výzvě – v legendárním týmu z Maranella se pokusí dosáhnout historického osmého titulu mistra světa, zatímco očekávání fanoušků i tlak konkurence neustále rostou.
Mercedes odhalil první snímky svého nového monopostu W16, se kterým do sezóny 2025 vstoupí George Russell a talentovaný nováček Andrea Kimi Antonelli. Stáj ze Stuttgartu se chystá na další boj v královně motorsportu a naděje vkládá do kombinace zkušeností a mladé dravosti.
Aston Martin v neděli představil svůj nový monopost AMR25 včetně hlavních inovací na svém na autě. Předsezónní představení monopostů obvykle odhalují jen minimální detaily o technických novinkách, přičemž skutečné změny jsou většinou známé až během předsezónních testů.
Carlos Sainz se připojil k George Russellovi jako jeden z mála aktivních jezdců F1, kteří se podílejí na vedení organizace hájící zájmy pilotů.
Lewis Hamilton stojí před jednou z největších výzev kariéry – uspět ve Ferrari, kde mnoho legend na titul nedosáhlo. Sedminásobný šampion si uvědomuje náročnost adaptace a s respektem vzhlíží k těm, kteří to zkusili před ním.
George Russell věří, že Mercedes zahájí nadcházející sezónu silněji než v minulých letech a vyhne se problémům, které tým sužovaly u jejich vozů.