Mercedes po prozkoumání převodovky Nica Rosberga věří, že se jejich pilot vyhne penalizaci za její výměnu poté, co s ní měl potíže v závěru předchozího závodu v Silverstone.
Němec vedoucí šampionát se v závěru Velké ceny Británie zasekl na sedmém rychlostním stupni, inženýr mu pak předal instrukce, jak si s problémem poradit. Za to po závodě obdržel penalizaci, 10 trestných sekund navíc jej poslalo na třetí příčku za Maxe Verstappena.
Mercedes měl obavy, zda převodovku v Maďarsku nebude muset vyměnit, s čímž by souviselo odsunutí o pět míst dozadu na startovním roštu. Na její bližší diagnostiku si musel počkat až do Maďarska, protože klíčové součásti jsou zapečetěny, a rozebrat ji může pouze pod dohledem FIA.
Podle mluvčího Mercedesu vše vypadá dobře a tým je "optimistický" v tom, že Rosberg bude moci s touto převodovkou závodit. Proto mu ji ve voze ponechají a odjede s ní i zítřejší tréninky, po nichž provede další analýzu, aby se vyhnul riziku odstoupení z nedělního závodu.
Převodovky musí letos vydržet 6 závodů v řadě za sebou, jinak následuje trest. Pod dohledem FIA však týmy mohou provádět fyzickou inspekci a v případě potřeby vyměnit posuvníky či ozubená kola.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.