McLaren se těší na závod na Hungaroring, který by jim měl vyhovovat více než předchozí okruhy. Pomalý Hungaroring neklade tak velký důraz na výkon pohonné jednotky, proto britský tým věří, opět zvýší svůj bodový příděl.
"Silverstone pro nás byl rozhodně výzvou, ale to jsme věděli od počátku, a přesto jsme si z víkendu odnesli spoustu pozitiv. Z pohledu spolehlivosti jsme silnější a testování hned po velké ceně celý tým určitě povzbudilo," vzpomíná Alonso na Velkou cenu Británie i poslední sezónní test, který následoval hned po ní.
"Dokončili jsme celý program, ujeli spoustu kilometrů a naučili se hodně věcí, které nám pomohou při vývoji. Snad tedy budeme moci něco z těchto poznatků dobře využít v Maďarsku," pokračuje před víkendovým závodem na Hungaroringu, kde bude mít McLaren velkou šanci uspět.
"V tomto sportu neexistuje nic jako dokonalost, důležité však bude absolvovat bezproblémový víkend ve všech oblastech. Pokud se nám podaří dostat co nejvíce z každé části a jezdit čistě bez nějakých dramatických událostí, pak snad najdeme ve voze dobré tempo, maximalizujeme potenciál toho, co pod sebou máme, a získáme cenné body," doufá Španěl.
"I když nejde o tradiční okruh výkonu jako mnoho ostatních, nepřipadá vám ani jako pomalý. Doufám, že brzdy najdeme dobré nastavení, abychom tak mohli z vozu dostat co nejvíc a snad si užít i nějakou zábavu," přeje si Alonso.
Jeho týmový kolega Jenson Button doplňuje: "Na Hungaroring záleží na výkonu méně, mnohem více na trakci, rychlosti v zatáčkách a agilitě. Jde o opravdu příjemnou výzvu. Potřebujete dobrý cit, když tam máte zajet dobré kolo.
Soustředíme se mnohem více na aerodynamiku, takže pojedeme s hodně vysokým přítlakem a budeme se snažit co nejvíce využít dobrou trakci našeho vozu při brzdění. Snad nám to pomůže se udržet smečky vozů před námi a možná na ni trochu získat. I když jsme se v Silverstone s naší rychlostí trápili, Hungaroring je úplně jiný příběh, takže se moc těším na to, až uvidím, jak nám to tam půjde," říká Button.
Svou šanci zde cítí i Honda, která v oblasti výkonu spalovacího motoru stále na konkurenci hodně ztrácí: "I když Hungaroring není okruhem orientovaným na výkon, stále vyžaduje precizní management energie během každého kola závodu.
Jde zároveň o okruh, kde je předjíždění extrémně náročné, takže to pro nás bude důležité správně zvládnout kvalifikační kolo. Naším cílem je postoupit do Q3 a být v dobré pozici pro zisk bodů. Na to máme dva zkušené piloty, kteří mají naši plnou důvěru v to, že skvěle odjedou vyčerpávající závod vypsaný na 70 kol," dodává Jusuke Hasegawa, sportovní ředitel Hondy.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.