Záměrná volba vyššího přítlaku, nikoliv slabší výkon motoru Renault, může podle technického ředitele Mercedesu Paddyho Lowea za nižší rychlosti Red Bullu na rovinkách.
Podle Mercedesu Renault nemůže být obviňován za nižší konkurenceschopnost Red Bullu, který ve Velké ceně Británie jezdil těsně za nimi: "Silverstone je okruhem, který bezpochyby skutečně prověří auto, výkon a aerodynamiku," uvádí Lowe pro motorsport.com.
"Je zajímavé, že Red Bull neustále šíří pohádky o nízkém výkonu, který mají. Ale jen abych uvedl skutečnosti na pravou míru - v tomto podniku se rozhodli jezdit s vyšší úrovní křídla než my, jak to obvykle dělají," prozrazuje technický ředitel Mercedesu.
"Proto to vypadalo, jakoby měli méně výkonu. Jsou ale rychlejší v zatáčkách kvůli svému rozhodnutí. Ve skutečnosti v těchto dnech neexistují obrovské rozdíly mezi motory, stále však je velký rozdíl v přítlaku, s nímž můžete jezdit," pokračuje Lowe.
Nedokáže však vysvětlit, proč jsou mezi jeho týmem a soupeři za ním odstupy na různých okruzích tak proměnlivé: "Je to jedna z těch věcí, které kdybyste pochopili, tak byste vládli světu. Je to stejné jako s lidmi, kteří tvrdí, jak je to snadné nakupovat a prodávat akcie - vše při zpětném pohledu."
"Musím přiznat, že jsem za celou dobu v F1 nikdy plně nepochopil ty rozmary ve výkonnosti související s okruhy. To je něco, čemu se neustále snažíme lépe porozumět. V rozdílech totiž pozorujeme velmi zajímavé změny," dodává Lowe.
Během dešťového přerušení na Velké ceně Belgie si Nico Rosberg připomněl divokou historku z dětství s Lewisem Hamiltonem. Ukázalo se, že jejich rivalita začala ještě dávno předtím, než se střetli jako soupeři na trati.
Média po celém světě reagovala na odloženou Velkou cenu Belgie ve Spa-Francorchamps. Závod, který se nakonec rozjel, však nesplnil očekávání divoké mokré podívané.
Zatímco nejmladší jezdec startovního pole procházel během belgického víkendu těžkým obdobím jak na trati, tak mimo ni, jeho předchůdce v týmu Mercedes promluvil s dávkou zkušeností a nabídl cenné rady.
Lewis Hamilton po závodě v Belgii zůstává optimistou i přes sedmé místo, kterého dosáhl díky skvělému návratu v poli. Oceňuje svůj výkon a věří, že tým Mercedes postupně najde cestu zpět k předním příčkám.
George Russell potvrdil, že ho tento týden čeká klíčové jednání s Mercedesem kvůli nedávnému ústupu týmu z formy. Cílem bude najít řešení a vrátit se zpět do boje o přední příčky.
Max Verstappen zůstává i nadále vázán smlouvou s Red Bullem, protože letní přestávku tráví mezi nejlepší trojicí šampionátu. Tím nesplnil podmínku pro aktivaci výkonnostní klauzule.
Lewis Hamilton kritizoval odklad startu Velké ceny Belgie, který považoval za zbytečný. Podle něj se tím situace na trati nijak nezlepšila a chyběla konzistence v rozhodování.
Lando Norris sportovně uznal, že Oscar Piastri si vítězství ve Spa plně zasloužil. Přiznal, že ani bezchybný výkon by nestačil, protože Australan zvládl klíčové momenty lépe a celý závod měl pod kontrolou.
Oscar Piastri skvěle odstartoval do proměnlivé Velké ceny Belgie a dravým manévrem překonal Landa Norrise, čímž znovu získal převahu v týmovém souboji o titul a zajistil si výhru v belgickém Spa-Francorchamps.
Velká cena Belgie F2 ve Spa přinesla nečekaný zvrat, když byli oba původní vítězové hlavního závodu penalizováni za technická pochybení. Vítězství tak připadlo Romanu Staňkovi, který slaví svůj první triumf v hlavním závodě Formule 2.
Helmut Marko věří, že Max Verstappen stále může získat titul mistra světa pro rok 2025. Samotný jezdec ale zůstává skeptický a optimismu se brání.
Lewis Hamilton, Fernando Alonso a Andrea Kimi Antonelli nasadili ve Spa nové pohonné jednotky pro sezonu 2025. Carlos Sainz mezitím upravil nastavení vozu po nevydařené kvalifikaci.