Mercedes: Red Bull si za nižší rychlosti na rovinkách může sám volbou vysokého přítlaku

Red Bull záměrně volí vyšší přítlak než soupeři
Red Bull záměrně volí vyšší přítlak než soupeři, foto: Red Bull Content Pool
Petr Hlawiczka 13. července 2016 06:20
Sdílej:

Záměrná volba vyššího přítlaku, nikoliv slabší výkon motoru Renault, může podle technického ředitele Mercedesu Paddyho Lowea za nižší rychlosti Red Bullu na rovinkách.

Podle Mercedesu Renault nemůže být obviňován za nižší konkurenceschopnost Red Bullu, který ve Velké ceně Británie jezdil těsně za nimi: "Silverstone je okruhem, který bezpochyby skutečně prověří auto, výkon a aerodynamiku," uvádí Lowe pro motorsport.com.

"Je zajímavé, že Red Bull neustále šíří pohádky o nízkém výkonu, který mají. Ale jen abych uvedl skutečnosti na pravou míru - v tomto podniku se rozhodli jezdit s vyšší úrovní křídla než my, jak to obvykle dělají," prozrazuje technický ředitel Mercedesu.

"Proto to vypadalo, jakoby měli méně výkonu. Jsou ale rychlejší v zatáčkách kvůli svému rozhodnutí. Ve skutečnosti v těchto dnech neexistují obrovské rozdíly mezi motory, stále však je velký rozdíl v přítlaku, s nímž můžete jezdit," pokračuje Lowe.

Nedokáže však vysvětlit, proč jsou mezi jeho týmem a soupeři za ním odstupy na různých okruzích tak proměnlivé: "Je to jedna z těch věcí, které kdybyste pochopili, tak byste vládli světu. Je to stejné jako s lidmi, kteří tvrdí, jak je to snadné nakupovat a prodávat akcie - vše při zpětném pohledu."

"Musím přiznat, že jsem za celou dobu v F1 nikdy plně nepochopil ty rozmary ve výkonnosti související s okruhy. To je něco, čemu se neustále snažíme lépe porozumět. V rozdílech totiž pozorujeme velmi zajímavé změny," dodává Lowe.

Stalo se
Novinky
Valtteri Bottas

Valtteri Bottas nabízí svou pomoc Red Bullu: Místo toho dostává studenou sprchu

Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.

Novinky
Lewis Hamilton v Barceloně.

Lewis Hamilton u premiéra: Školství potřebuje reformu

Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.

Novinky
Max Verstappen v Barceloně

„Rozpoutalo se peklo.“ Helmut Marko se rozmluvil, jak se Max Verstappen zhroutil

Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.

Novinky
James Vowles

Vowlesova slova o omluvě Totu Wolffovi: Rivalita versus respekt

James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.