Záměrná volba vyššího přítlaku, nikoliv slabší výkon motoru Renault, může podle technického ředitele Mercedesu Paddyho Lowea za nižší rychlosti Red Bullu na rovinkách.
Podle Mercedesu Renault nemůže být obviňován za nižší konkurenceschopnost Red Bullu, který ve Velké ceně Británie jezdil těsně za nimi: "Silverstone je okruhem, který bezpochyby skutečně prověří auto, výkon a aerodynamiku," uvádí Lowe pro motorsport.com.
"Je zajímavé, že Red Bull neustále šíří pohádky o nízkém výkonu, který mají. Ale jen abych uvedl skutečnosti na pravou míru - v tomto podniku se rozhodli jezdit s vyšší úrovní křídla než my, jak to obvykle dělají," prozrazuje technický ředitel Mercedesu.
"Proto to vypadalo, jakoby měli méně výkonu. Jsou ale rychlejší v zatáčkách kvůli svému rozhodnutí. Ve skutečnosti v těchto dnech neexistují obrovské rozdíly mezi motory, stále však je velký rozdíl v přítlaku, s nímž můžete jezdit," pokračuje Lowe.
Nedokáže však vysvětlit, proč jsou mezi jeho týmem a soupeři za ním odstupy na různých okruzích tak proměnlivé: "Je to jedna z těch věcí, které kdybyste pochopili, tak byste vládli světu. Je to stejné jako s lidmi, kteří tvrdí, jak je to snadné nakupovat a prodávat akcie - vše při zpětném pohledu."
"Musím přiznat, že jsem za celou dobu v F1 nikdy plně nepochopil ty rozmary ve výkonnosti související s okruhy. To je něco, čemu se neustále snažíme lépe porozumět. V rozdílech totiž pozorujeme velmi zajímavé změny," dodává Lowe.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.