Šéfovi Red Bullu se pravidlo omezující komunikaci s piloty nelíbí. Bylo nicméně schváleno, proto jej všichni musí dodržovat. Pokud by Mercedes nebyl potrestán, týmy by to podle něj zneužívaly a takticky by ho porušovaly.
"Myslím, že pravidlo týkající se omezení radiokomunikace je hloupé. Nedává moc velký smysl, ale pravidla jsou pravidla a ve dvou případech se zdálo, že instrukce je porušily," popisuje Horner počínání Mercedesu ve Velké ceně Británie.
"Jedno porušení se týkalo provedené změny přepínače a druhé instrukce, jak řídit auto, které mělo problémy se sedmým rychlostním stupněm," objasňuje šéf Red Bullu, jehož Max Verstappen se po trestu Nica Rosberga posunul ve výsledcích na druhou příčku.
Nešlo ale o kritický problém, který si instrukci z boxů zasluhoval? "Možná ano, ale i tak mu řekli, jak má jezdit s autem s využitím volby převodových stupňů a tak. Je to v rukou komisařů, posuzování není na mně."
"Vidím jen to, že pravidla jsou pravidla, ať už jsou dobrá nebo špatná. Existuje spousta informací, které bychom rádi předali pilotům, jenže nemůžeme. Nyní je to na komisařích," komentoval po závodě Horner.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Lewis Hamilton se ve Ferrari nachází v opravdu těžké situaci, která zdaleka neodpovídá jeho očekáváním.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.
Nico Hülkenberg ze šestnáctého místa v závodě vylepšil pozici až na pátou a předjel i Lewisa Hamiltona, což podpořilo skvělé tempo Sauberu a výhoda čerstvých pneumatik po restartu. Vyzdvihl také zásluhu nedávných vylepšení vozu.
Kontakt mezi Leclercem a Verstappenem ve Velké ceně Španělska zůstal bez trestu, sportovní komisaři se rozhodli nezasahovat. Pilot Ferrari si tak udržel třetí místo.