ZASTÁVKY V BOXECH A PNEUMATIKOVÉ STRATEGIE; Jak rychle dnes týmy pracovaly v boxech? Williams odešel poprvé poražen, zasloužil se o to Mercedes. S jakými strategiemi piloti odjeli Velkou cenu Británie 2016?
Absolutně nejrychlejší zastávky byly k vidění v 17. kole: Mercedes Hamiltona odbavil za 2,33 sekundy, Force India Péreze za 2,41 sekundy a McLaren Buttona za 2,49 sekundy.
Celkově pracovala indická stáj konzistentněji, i druhá zastávka Péreze byla velmi rychlá (2,54 sekundy), zatímco úřadující mistr světa se v 7. kole u mechaniků zdržel přes 4 sekundy.
Podprůměrné výkony předvádělo Ferrari - pod tři vteřiny zvládlo přezout pouze Räikkönena, nikterak se dnes nevyznamenal ani Red Bull - nejrychlejší zastávka u Verstappena trvala 3,2 sekundy. Ještě horší byli mechanici Toro Rosso, Sauberu a Haasu.
Hamilton vyhrál počtvrté v kariéře svou domácí velkou cenu po silné přeháňce před startem. Kvůli ní se začínalo za safety carem na pneumatikách do deště. Když zajel do boxů, několik pilotů hned zamířilo do boxů pro přechodné, zatímco ti na čele využili fáze virtuálního safety caru k přezutí o chvíli později.
Důležité bylo vystihnout ten správný okamžik k přechodu z intermediálek na slicky - to většina týmů udělala mezi 15. - 18. kolem, celé to odstartoval Vettel. Většina si pak vystačila s 2 zastávkami, třikrát do boxů zamířili z klasifikovaných pilotů jen Alonso, Magnussen a Massa.
Nejdelší stint na jedné sadě středně-tvrdých pneumatik vydržel Vettel - 37 kol (71 % závodu), na měkkých Massa (13 kol).
Dvanáct kol na přechodných pneumatikách vydržela pětice jezdců (Alonso, Gutiérrez, Hülkenberg, Magnussen a Sainz), na mokrých zvládlo šest pilotů (Ericsson, Hamilton, Nasr, Pérez, Rosberg a Verstappen) 7 kol.
Martin Brundle naznačuje, že start Mexické Grand Prix měl mnohem dramatičtější podtext, než se zdálo. Podle něj si Max Verstappen zasloužil přísný trest, který by jasně vymezil hranice chování na trati, a poukázal tak na nedostatečné rozhodnutí rozhodčích.
Kandidátka na prezidentku FIA Laura Villars oznámila, že obdržela povolení k mimořádnému soudnímu slyšení v Paříži. Tento krok naznačuje další vývoj v napjaté situaci kolem vedení federace.
Lando Norris z McLarenu prozradil, že v posledních závodech nepoužívá jeden z běžných nástrojů na svém palubním displeji během kvalifikace.
Fernando Alonso kritizoval FIA za postup při startu Velké ceny Mexika. Podle něj nebyla reakce komisařů dostatečně rychlá ani konzistentní.
Oscar Piastri po Grand Prix Mexika přiznal, že je potřeba zhodnotit změny jeho jízdního stylu, které ovlivnily výkon.
Carlos Sainz čelil v Mexiku nečekaným potížím, které výrazně ovlivnily jeho závod. Problém se ukázal už po úvodním kole, kdy se na jeho voze objevila technická závada, jež vedla k sérii nepříjemných následků.
George Russell po Grand Prix Mexika ostře kritizoval Mercedes za pomalé reakce, které ho připravily o lepší výsledek.
Na Grand Prix Mexika měli dva maršálové velké štěstí, že vyvázli bez újmy. Rychlé reakce Liama Lawsona zabránily potenciálně vážnému neštěstí.
Lando Norris se posunul do čela šampionátu jezdců, když o jediný bod předstihl svého týmového kolegu Oscara Piastriho.
Lando Norris předvedl v Mexiku výkon, který znovu potvrdil jeho skvělou formu i rostoucí sebevědomí. V náročných podmínkách zvládl závod s chladnou hlavou.
Šéf McLarenu Andrea Stella uvedl, že Oscar Piastri v sobotní kvalifikaci ztrácel v každé zatáčce několik milisekund.
Lewis Hamilton si zajistil silné místo na startu kvalifikace a je připraven k nedělnímu závodu s odhodláním. Brit slibuje agresivní přístup na trati a soustředí se na každý detail, aby využil svůj potenciál.