ZASTÁVKY V BOXECH A PNEUMATIKOVÉ STRATEGIE; Jak rychle dnes týmy pracovaly v boxech? Williams odešel poprvé poražen, zasloužil se o to Mercedes. S jakými strategiemi piloti odjeli Velkou cenu Británie 2016?
Absolutně nejrychlejší zastávky byly k vidění v 17. kole: Mercedes Hamiltona odbavil za 2,33 sekundy, Force India Péreze za 2,41 sekundy a McLaren Buttona za 2,49 sekundy.
Celkově pracovala indická stáj konzistentněji, i druhá zastávka Péreze byla velmi rychlá (2,54 sekundy), zatímco úřadující mistr světa se v 7. kole u mechaniků zdržel přes 4 sekundy.
Podprůměrné výkony předvádělo Ferrari - pod tři vteřiny zvládlo přezout pouze Räikkönena, nikterak se dnes nevyznamenal ani Red Bull - nejrychlejší zastávka u Verstappena trvala 3,2 sekundy. Ještě horší byli mechanici Toro Rosso, Sauberu a Haasu.
Hamilton vyhrál počtvrté v kariéře svou domácí velkou cenu po silné přeháňce před startem. Kvůli ní se začínalo za safety carem na pneumatikách do deště. Když zajel do boxů, několik pilotů hned zamířilo do boxů pro přechodné, zatímco ti na čele využili fáze virtuálního safety caru k přezutí o chvíli později.
Důležité bylo vystihnout ten správný okamžik k přechodu z intermediálek na slicky - to většina týmů udělala mezi 15. - 18. kolem, celé to odstartoval Vettel. Většina si pak vystačila s 2 zastávkami, třikrát do boxů zamířili z klasifikovaných pilotů jen Alonso, Magnussen a Massa.
Nejdelší stint na jedné sadě středně-tvrdých pneumatik vydržel Vettel - 37 kol (71 % závodu), na měkkých Massa (13 kol).
Dvanáct kol na přechodných pneumatikách vydržela pětice jezdců (Alonso, Gutiérrez, Hülkenberg, Magnussen a Sainz), na mokrých zvládlo šest pilotů (Ericsson, Hamilton, Nasr, Pérez, Rosberg a Verstappen) 7 kol.
Po několika těsných soubojích na trati mezi Piastrim a Norrisem se znovu otevírá otázka vnitrotýmové dynamiky v McLarenu. Vzhledem ke konkurenceschopnosti obou jezdců se podobná situace může v budoucnu opakovat.
Překvapivé odvolání Christiana Hornera z Red Bullu může souviset se změnami ve vlastnické struktuře mateřské společnosti. V zákulisí se spekuluje, že právě nové mocenské rozložení mezi rakouskou a thajskou stranou mohlo být rozhodující ranou pro dlouholetého šéfa týmu.
Dr. Helmut Marko zavzpomínal na více než dvacet let trvající spolupráci s Christianem Hornerem, se kterým společně vybudovali z Red Bullu špičkový tým Formule 1. Jejich odlišné přístupy se často doplňovaly a stály za klíčovými rozhodnutími, která Red Bull dovedla k vrcholu.
Christian Horner sehrál klíčovou roli při uzavření dohody s Hondou, která Red Bull vrátila na špičku F1. Právě toto partnerství odstartovalo novou éru dominance týmu.
Günther Steiner vyjádřil překvapení nad nečekaným odchodem Christiana Hornera z čela Red Bullu a označil ho za výrazný otřes pro tým. Podle něj bude těžké nahradit lídra, který byl symbolem stability.
Bývalý jezdec F1 Jolyon Palmer označil penalizaci Oscara Piastriho po Velké ceně Velké Británie za „extrémní, mírně řečeno“. Trest vyvolal mezi odborníky a fanoušky kontroverzi.
James Vowles poskytl nejnovější zprávy o své manželce Rachel Rolph a jejich novorozeném miminku. Ve veřejném prohlášení vyjádřil radost a vděčnost za zdraví celé rodiny a podělil se o první dojmy z otcovství.
Andrea Kimi Antonelli začal svou kariéru ve Formuli 1 slibně, ale nyní čelí obtížím. Mercedes věří, že mu pomůže tyto problémy překonat a vrátit se zpět na vítěznou cestu.
McLaren suverénně vede šampionát konstruktérů a Lando Norris si je vědom, jaké štěstí má s monopostem MCL39. Tento vůz mu dává potřebnou rychlost a jistotu k tomu, aby tým mohl bojovat o titul.
Christian Horner nezůstal jediný, kdo opustil Red Bull, společnost s ním opustili i dva další členové vrcholového managementu. Tým tak čelí největšímu otřesu ve vedení od svého vstupu do Formule 1.
Martin Brundle se domnívá, že problémy Red Bullu začaly po odchodu Christiana Hornera, který byl klíčovým stabilizačním prvkem týmu. Podle něj tým od té doby postrádá vedení a soudržnost, což se odráží i na trati.
Christian Horner byl v úterý oficiálně odvolán z vedení týmu Red Bull a ve středu se emotivně rozloučil se zaměstnanci v továrně v Milton Keynes. Red Bull zároveň zpřísnil komunikaci s médii a veškerá veřejná prohlášení nyní řídí centrála v Salcburku.