ZASTÁVKY V BOXECH A PNEUMATIKOVÉ STRATEGIE; Jak rychle dnes týmy pracovaly v boxech? Williams odešel poprvé poražen, zasloužil se o to Mercedes. S jakými strategiemi piloti odjeli Velkou cenu Británie 2016?
Absolutně nejrychlejší zastávky byly k vidění v 17. kole: Mercedes Hamiltona odbavil za 2,33 sekundy, Force India Péreze za 2,41 sekundy a McLaren Buttona za 2,49 sekundy.
Celkově pracovala indická stáj konzistentněji, i druhá zastávka Péreze byla velmi rychlá (2,54 sekundy), zatímco úřadující mistr světa se v 7. kole u mechaniků zdržel přes 4 sekundy.
Podprůměrné výkony předvádělo Ferrari - pod tři vteřiny zvládlo přezout pouze Räikkönena, nikterak se dnes nevyznamenal ani Red Bull - nejrychlejší zastávka u Verstappena trvala 3,2 sekundy. Ještě horší byli mechanici Toro Rosso, Sauberu a Haasu.
Hamilton vyhrál počtvrté v kariéře svou domácí velkou cenu po silné přeháňce před startem. Kvůli ní se začínalo za safety carem na pneumatikách do deště. Když zajel do boxů, několik pilotů hned zamířilo do boxů pro přechodné, zatímco ti na čele využili fáze virtuálního safety caru k přezutí o chvíli později.
Důležité bylo vystihnout ten správný okamžik k přechodu z intermediálek na slicky - to většina týmů udělala mezi 15. - 18. kolem, celé to odstartoval Vettel. Většina si pak vystačila s 2 zastávkami, třikrát do boxů zamířili z klasifikovaných pilotů jen Alonso, Magnussen a Massa.
Nejdelší stint na jedné sadě středně-tvrdých pneumatik vydržel Vettel - 37 kol (71 % závodu), na měkkých Massa (13 kol).
Dvanáct kol na přechodných pneumatikách vydržela pětice jezdců (Alonso, Gutiérrez, Hülkenberg, Magnussen a Sainz), na mokrých zvládlo šest pilotů (Ericsson, Hamilton, Nasr, Pérez, Rosberg a Verstappen) 7 kol.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.
Lando Norris oslavil svůj premiérový titul mistra světa ve Formuli 1 při závěrečném závodě sezony v Abu Dhabi, přičemž jeho výkon ocenili i samotní soupeři.
Maurizio Arrivabene varoval, že Lewis Hamilton posíláním podrobných „dokumentací“ Ferrari může naznačovat, že jeho vztah s týmem je napjatý. Takový krok často signalizuje, že komunikace a důvěra mezi jezdcem a týmem jsou ohroženy.
Koji Watanabe, prezident Honda Racing Corporation, prozradil, že jeho debaty se záhy nastupujícím šéfem Aston Martinu Adrianem Neweym jsou často velmi živé a intenzivní. Diskuse podle něj slouží k hledání optimálních řešení a posouvání týmu vpřed.
McLaren před závěrečnou Velkou cenou sezony zvolil neobvyklý způsob, jak podpořit svého jezdce Landa Norrise. Na startovní pásku se objevila drobná, osobní zpráva, která měla Norrisovi dodat klid a motivaci v okamžiku, kdy šlo o hodně.
Max Verstappen se ani po skončení sezóny F1 nezastavil a už se objevil za volantem závodního vozu. Zdá se, že jeho vášeň pro rychlost stále hoří naplno.