Kalkulace Pirelli pro Grand Prix Velké Británie ročníku 2016 moc nevycházejí. Středně-tvrdé gumy jsou až překvapivě slabé ve své výdrži, a tak se očekávají dvou a tří zastávkové strategie.
Pirelli nemá ve Velké Británii problémy s defekty, ale i přesto na jejich straně neprobíhá vše dle očekávání. Okruh na Silverstone, zdá se, směsi medium moc nesedí. To by nám na druhou stranu mohlo přinést různé možnosti v oblasti strategií. "Mezi tvrdými a středně tvrdými pneumatikami jsme vlastně očekávali rozdíl osmi desetin vteřiny, teď je to ale jen pět. Mezi medii a měkkými gumami jsme očekávali 0,5 vteřiny, ale je to 1,7," říká Paul Hembery, sportovní šéf Pirelli.
Svůj názor na tuto problematiku přidal také technický šéf Williamsu, Pat Symonds. "Nejtvrdší ze tří směsí se zdá být docela dobrá, střední gumy nejsou opravdu efektivní a nejměkčí jsou zase dobré." Tato situace by mohla hrát do karet jezdcům Force Indie, protože Nico Hülkenberg a Sergio Pérez mají pro Silverstone tři sady tvrdých gum, zatímco jezdci ostatních týmů objednali jen dvě nebo jednu sadu těchto gum. Rob Smedley z Williamsu dodává: "Střední sada gum se aktuálně pro nás a ostatní špičkové týmy zdá být těžko zvládatelná. Musíme se na to podívat."
Pro závod tak může být rozhodující počasí a to nejen z pohledu toho, jestli bude nebo nebude pršet. "Momentálně se mění předpověď na neděli každých pět minut," dodává s úsměvem Hembery. V případě suchého závodu by bylo rozhodující, jestli by svítilo slunce nebo ne. To by totiž ohřálo trať na vyšší teploty. "Pokud je chladno, tak bude opotřebení díky šupinatění jisté," říká Hembery.
Pirelli očekává dvě až tři zastávky. "Vzhledem k tomu, že v kvalifikaci nepršelo, tak musejí startovat na měkkých gumách. V tomto případě to může být dvouzastávková strategie Soft-Medium-Medium nebo třízastávková strategie Soft-Soft-Soft-Medium." A co tvrdé gumy? "Dostanou se zase do hry, pokud bude opravdu teplo. Pokud je teplo, tak je jejich výkonnost skoro stejná jako ta u středních, ale opotřebení klesá," zakončil 50letý manažer Pirelli.
Na Grand Prix Mexika měli dva maršálové velké štěstí, že vyvázli bez újmy. Rychlé reakce Liama Lawsona zabránily potenciálně vážnému neštěstí.
Lando Norris se posunul do čela šampionátu jezdců, když o jediný bod předstihl svého týmového kolegu Oscara Piastriho.
Lando Norris předvedl v Mexiku výkon, který znovu potvrdil jeho skvělou formu i rostoucí sebevědomí. V náročných podmínkách zvládl závod s chladnou hlavou.
Šéf McLarenu Andrea Stella uvedl, že Oscar Piastri v sobotní kvalifikaci ztrácel v každé zatáčce několik milisekund.
Lewis Hamilton si zajistil silné místo na startu kvalifikace a je připraven k nedělnímu závodu s odhodláním. Brit slibuje agresivní přístup na trati a soustředí se na každý detail, aby využil svůj potenciál.
Max Verstappen po kvalifikaci v Mexiku přiznal zklamání z nedostatku přilnavosti a rovnováhy svého Red Bullu. Tyto problémy mu zabránily držet krok s McLareny a zkomplikovaly jeho boj o titul.
Lando Norris si v Mexiku připsal možná nejcennější pole position své dosavadní kariéry. Britský jezdec McLarenu zajel mistrovské kolo, kterým jasně převýšil jak týmového kolegu Oscara Piastriho, tak i dosud dominantního Maxe Verstappena.
Max Verstappen předvedl působivý výkon ve druhém tréninku, ovšem dlouhodobé tempo Red Bullu na okruhu v Mexico City zůstávalo znepokojivě slabé.
Během pátku v Mexico City se udála nečekaná situace, která zaujala fanoušky. George Russell si našel originální způsob, jak si užít závodní atmosféru a pobavit fanoušky po celém světě.
Druhý volný trénink v Mexico City přinesl napínavé momenty a technické komplikace několika jezdců. Závěr ukázal vyrovnanou konkurenci a naznačil, že nadcházející závod bude velmi zajímavý.
Charles Leclerc zahájil víkend v Mexiku nejrychlejším časem v prvním volném tréninku na okruhu v Mexico City. Mezi nováčky se nejlépe předvedl Arvid Lindblad, který zazářil jako nejrychlejší z debutantů.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.