Kalkulace Pirelli pro Grand Prix Velké Británie ročníku 2016 moc nevycházejí. Středně-tvrdé gumy jsou až překvapivě slabé ve své výdrži, a tak se očekávají dvou a tří zastávkové strategie.
Pirelli nemá ve Velké Británii problémy s defekty, ale i přesto na jejich straně neprobíhá vše dle očekávání. Okruh na Silverstone, zdá se, směsi medium moc nesedí. To by nám na druhou stranu mohlo přinést různé možnosti v oblasti strategií. "Mezi tvrdými a středně tvrdými pneumatikami jsme vlastně očekávali rozdíl osmi desetin vteřiny, teď je to ale jen pět. Mezi medii a měkkými gumami jsme očekávali 0,5 vteřiny, ale je to 1,7," říká Paul Hembery, sportovní šéf Pirelli.
Svůj názor na tuto problematiku přidal také technický šéf Williamsu, Pat Symonds. "Nejtvrdší ze tří směsí se zdá být docela dobrá, střední gumy nejsou opravdu efektivní a nejměkčí jsou zase dobré." Tato situace by mohla hrát do karet jezdcům Force Indie, protože Nico Hülkenberg a Sergio Pérez mají pro Silverstone tři sady tvrdých gum, zatímco jezdci ostatních týmů objednali jen dvě nebo jednu sadu těchto gum. Rob Smedley z Williamsu dodává: "Střední sada gum se aktuálně pro nás a ostatní špičkové týmy zdá být těžko zvládatelná. Musíme se na to podívat."
Pro závod tak může být rozhodující počasí a to nejen z pohledu toho, jestli bude nebo nebude pršet. "Momentálně se mění předpověď na neděli každých pět minut," dodává s úsměvem Hembery. V případě suchého závodu by bylo rozhodující, jestli by svítilo slunce nebo ne. To by totiž ohřálo trať na vyšší teploty. "Pokud je chladno, tak bude opotřebení díky šupinatění jisté," říká Hembery.
Pirelli očekává dvě až tři zastávky. "Vzhledem k tomu, že v kvalifikaci nepršelo, tak musejí startovat na měkkých gumách. V tomto případě to může být dvouzastávková strategie Soft-Medium-Medium nebo třízastávková strategie Soft-Soft-Soft-Medium." A co tvrdé gumy? "Dostanou se zase do hry, pokud bude opravdu teplo. Pokud je teplo, tak je jejich výkonnost skoro stejná jako ta u středních, ale opotřebení klesá," zakončil 50letý manažer Pirelli.
Alex Albon táhne Williams k nejlepšímu startu sezóny F1 za poslední roky a po pěti závodech drží tým páté místo v Poháru konstruktérů. Přesto zůstává opatrný, protože stáj směřuje většinu úsilí na rok 2026 a letos spoléhá hlavně na stabilitu vozu.
Rádiová komunikace Fernanda Alonsa v Džiddě odhalila, jak extrémně náročný je vůz Aston Martin AMR25 i pro mistra světa. „Tohle auto je neuvěřitelně náročné na jízdu,“ zaznělo z jeho vysílačky.
F1 Authentics pořádá aukci jedinečného předmětu pro fanoušky Maxe Verstappena. Závodní oblek, ve kterém Holanďan triumfoval na Velké ceně Miami 2023, bude dražen. Veškerý výtěžek z této aukce bude věnován organizaci Wings for Life, která se zaměřuje na výzkum zranění míchy.
Po třech odjetých velkých cenách se Liam Lawson znovu aklimatizoval v týmu Racing Bulls. Podle slov Novozélanďana i jeho francouzského týmového kolegy se mladý jezdec rychle zorientoval a je zpět ve své formě.
Sebastian Vettel ocenil Landa Norrise za odvahu otevřeně mluvit o svých pocitech. Podle něj tím mladý Brit inspiruje mladé lidi a stává se vzorem i mimo závodní trať.
Komise Formule 1 potvrdila, že nadále počítá s původně navrženými pravidly pro pohonné jednotky, nicméně zároveň zvažuje úpravy, které by jejich fungování a efektivitu mohly ještě vylepšit.
Helmut Marko po Velké ceně Saúdské Arábie zhodnotil výkony Red Bullu, porovnal tým s rostoucí konkurencí McLarenu a ocenil vývoj Yukiho Tsunody. Podle něj má Red Bull stále náskok, ale je nezbytné pracovat na detailech, pokud chce zůstat na vrcholu.
Lando Norris se naplno soustředí na boj o titul, když výrazně změnil životní styl a veškerou energii věnuje přípravě na závody. Přísný režim, důraz na fyzickou i psychickou kondici a konec večírků jasně ukazují jeho odhodlání stát se šampionem.
Tým Cadillac bude od roku 2029 používat motory General Motors, které získaly oficiální schválení jako dodavatel pro Formuli 1. Americká automobilka tak posílí své postavení v královně motorsportu a spojí vlastní značku i technologii.
Yuki Tsunoda mohl v Saúdské Arábii při správné strategii na tvrdých pneumatikách sahat po bodech. Jeho šance ale zhatily technické problémy po kolizi v prvním kole.
Aston Martin prochází těžkým obdobím, což se odráží na výkonech jeho jezdců. Zatímco Fernando Alonso pravidelně překonává limity vozu, Lance Stroll čelí špatným statistikám, včetně rekordu v počtu vyřazení v Q1, a musí dokázat, že zvládne uspět i v náročných podmínkách.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem navrhl na uvolněné místo po Robertu Reidovi další výraznou osobnost ze světa rallye. Jeho volba potvrzuje snahu přinášet do FIA více dlouholetých zkušeností z motorsportu.