Pirelli překvapeno slabými výkony středně-tvrdých gum

Příprava pneumatik na závodní víkend v Baku
Příprava pneumatik na závodní víkend v Baku, foto: Pirelli
iM2 10. července 2016 0:06
Sdílej:

Kalkulace Pirelli pro Grand Prix Velké Británie ročníku 2016 moc nevycházejí. Středně-tvrdé gumy jsou až překvapivě slabé ve své výdrži, a tak se očekávají dvou a tří zastávkové strategie.

Pirelli nemá ve Velké Británii problémy s defekty, ale i přesto na jejich straně neprobíhá vše dle očekávání. Okruh na Silverstone, zdá se, směsi medium moc nesedí. To by nám na druhou stranu mohlo přinést různé možnosti v oblasti strategií. "Mezi tvrdými a středně tvrdými pneumatikami jsme vlastně očekávali rozdíl osmi desetin vteřiny, teď je to ale jen pět. Mezi medii a měkkými gumami jsme očekávali 0,5 vteřiny, ale je to 1,7," říká Paul Hembery, sportovní šéf Pirelli.

Svůj názor na tuto problematiku přidal také technický šéf Williamsu, Pat Symonds. "Nejtvrdší ze tří směsí se zdá být docela dobrá, střední gumy nejsou opravdu efektivní a nejměkčí jsou zase dobré." Tato situace by mohla hrát do karet jezdcům Force Indie, protože Nico Hülkenberg a Sergio Pérez mají pro Silverstone tři sady tvrdých gum, zatímco jezdci ostatních týmů objednali jen dvě nebo jednu sadu těchto gum. Rob Smedley z Williamsu dodává: "Střední sada gum se aktuálně pro nás a ostatní špičkové týmy zdá být těžko zvládatelná. Musíme se na to podívat."

Pro závod tak může být rozhodující počasí a to nejen z pohledu toho, jestli bude nebo nebude pršet. "Momentálně se mění předpověď na neděli každých pět minut," dodává s úsměvem Hembery. V případě suchého závodu by bylo rozhodující, jestli by svítilo slunce nebo ne. To by totiž ohřálo trať na vyšší teploty. "Pokud je chladno, tak bude opotřebení díky šupinatění jisté," říká Hembery.

Pirelli očekává dvě až tři zastávky. "Vzhledem k tomu, že v kvalifikaci nepršelo, tak musejí startovat na měkkých gumách. V tomto případě to může být dvouzastávková strategie Soft-Medium-Medium nebo třízastávková strategie Soft-Soft-Soft-Medium." A co tvrdé gumy? "Dostanou se zase do hry, pokud bude opravdu teplo. Pokud je teplo, tak je jejich výkonnost skoro stejná jako ta u středních, ale opotřebení klesá," zakončil 50letý manažer Pirelli.

Stalo se
Novinky
Lewis Hamitlon při testech v Barceloně (2025)

Ferrari nezvládlo opravit monopost Hamiltona po nehodě. Testy ale dnes pokračují

Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.

Novinky
Toto Wolff v Ázerbájdžánu

Toto Wolff ví, že první havárie Lewise Hamiltona ve Ferrari není důležitá

Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.

Novinky
Lewis Hamilton při testech Ferrari.

VIDEO: Lewis Hamilton havaroval při testu Ferrari v Barceloně

Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.

Novinky
Max Verstappen v rozhovoru s Johnym Herbertem v závodě v Belgii

Johnny Herbert končí: Ex-pilot F1 už nebude od sezóny 2025 sportovní komisař

Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.