Kalkulace Pirelli pro Grand Prix Velké Británie ročníku 2016 moc nevycházejí. Středně-tvrdé gumy jsou až překvapivě slabé ve své výdrži, a tak se očekávají dvou a tří zastávkové strategie.
Pirelli nemá ve Velké Británii problémy s defekty, ale i přesto na jejich straně neprobíhá vše dle očekávání. Okruh na Silverstone, zdá se, směsi medium moc nesedí. To by nám na druhou stranu mohlo přinést různé možnosti v oblasti strategií. "Mezi tvrdými a středně tvrdými pneumatikami jsme vlastně očekávali rozdíl osmi desetin vteřiny, teď je to ale jen pět. Mezi medii a měkkými gumami jsme očekávali 0,5 vteřiny, ale je to 1,7," říká Paul Hembery, sportovní šéf Pirelli.
Svůj názor na tuto problematiku přidal také technický šéf Williamsu, Pat Symonds. "Nejtvrdší ze tří směsí se zdá být docela dobrá, střední gumy nejsou opravdu efektivní a nejměkčí jsou zase dobré." Tato situace by mohla hrát do karet jezdcům Force Indie, protože Nico Hülkenberg a Sergio Pérez mají pro Silverstone tři sady tvrdých gum, zatímco jezdci ostatních týmů objednali jen dvě nebo jednu sadu těchto gum. Rob Smedley z Williamsu dodává: "Střední sada gum se aktuálně pro nás a ostatní špičkové týmy zdá být těžko zvládatelná. Musíme se na to podívat."
Pro závod tak může být rozhodující počasí a to nejen z pohledu toho, jestli bude nebo nebude pršet. "Momentálně se mění předpověď na neděli každých pět minut," dodává s úsměvem Hembery. V případě suchého závodu by bylo rozhodující, jestli by svítilo slunce nebo ne. To by totiž ohřálo trať na vyšší teploty. "Pokud je chladno, tak bude opotřebení díky šupinatění jisté," říká Hembery.
Pirelli očekává dvě až tři zastávky. "Vzhledem k tomu, že v kvalifikaci nepršelo, tak musejí startovat na měkkých gumách. V tomto případě to může být dvouzastávková strategie Soft-Medium-Medium nebo třízastávková strategie Soft-Soft-Soft-Medium." A co tvrdé gumy? "Dostanou se zase do hry, pokud bude opravdu teplo. Pokud je teplo, tak je jejich výkonnost skoro stejná jako ta u středních, ale opotřebení klesá," zakončil 50letý manažer Pirelli.
George Russell se vyjádřil k tomu, koho považuje za měřítko kvality ve Formuli 1 a s kým by rád poměřil své síly. Britský jezdec Mercedesu otevřeně mluví o svých ambicích a pohledu na soutěžení na nejvyšší úrovni.
Lando Norris podle Andrey Stelly už v roce 2024 získal přesvědčení, že může soupeřit s Maxem Verstappenem. Právě tato nová sebedůvěra se ukázala jako rozhodující faktor
Forbes zveřejnil žebříček nejlépe placených pilotů F1 za sezonu 2025, přičemž příjmy rozdělil na základní platy a bonusy, které často výrazně převyšují samotný plat a umožňují i jezdcům bez titulu mistra světa výrazně zvýšit celkové příjmy.
Verstappen Racing podle dostupných informací uzavřel víceletou spolupráci s Mercedesem. Partnerství má být klíčovým pilířem dlouhodobých ambicí týmu Maxe Verstappena.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.