Jak hodnotí dnešní kvalifikaci na závod na okruhu v Silverstone jednotliví piloti a představitelé týmů?
Lewis Hamilton, 1. místoNejdříve chci říct, jak je to skvělé, že tu máme tolik fanoušků, ta energie od nich tu je úžasná. Měli jsme dobré tempo, i mé předposlední kolo bylo velmi dobré, ale dotkl jsem se obrubníku a trošku jsem se sklouzl, nebylo to, že bych vyjel mimo trať, bylo to vážně těsné. To druhé kolo už nebylo tak dobré, ale musel jsem si dávat pozor, ať nic nepokazím. Musím poděkovat týmu, který odvedl dobrou práci. Ještě ale máme před námi dlouhou cestu. Myslím, že máme dobré auto nejen do kvalifikace, ale i do závodu, mám dobré tempo na dlouhé vzdálenosti.
Nico Rosberg, 2. místoNaše auto je vážně skvělé, je super ho řídit v rychlých zatáčkách, kdy je jako na kolejích. Dneska to prostě nebyl můj den a byl Lewisův, zítra ale budu bojovat jistě o vítězství.
Toto Wolff, šéf týmuByla to nervydrásající kvalifikace, která se rozhodla až v posledních metrech. Lewisovi smazali čas, takže na něj byl vyvíjen velký tlak. Ale byl klidný a zvládl to s přehledem. Když zvážíte podmínky a pravidla ohledně traťových limitů, je vidět, že je 3násobný mistr světa. Nico odvedl také dobrou práci, méně času na trati se na něm podepsalo, ale i tak dost natestoval. Tato trať vyžaduje jak dobrý motor, tak i šasi a my měli oboje. Naše dlouhé stinty byly včera dobré, takže se musíme ujistit, že budou dobré i zítra.
RED BULL
Max Verstappen, 3. místoMyslím, že jsem měl předtím v kvalifikacích smůlu, není to tak, že bych teď našel kousek výkonnosti, který bych předtím neměl. Teď to nebyla nikterak výjimečná kvalifikace oproti mému týmovému kolegovi. Jsme ale silný oproti týmům za námi, třetí místo bylo to nejlepší, čeho jsme mohli dosáhnout.
Daniel Ricciardo, 4. místoPoprvé, co mě letos porazil týmový kolega. Ono to není příjemné, když vás týmový kolega porazí při jakékoliv příležitosti. Dneska to bylo nevyzpytatelné, vítr se pořád měnil. Dneska jsem z toho nevytřískal 100 %. Zítra doufám v pódium, to je můj cíl. Myslím, že jsem ztratil čas v poslední šikaně, trošku jsem se trápil, dneska to nebylo ono. Pořád mám druhou řadu, myslím, že zítra na tom budeme dobře, i když na Mercedes nemáme. Ferrari bude zezadu nebezpečné, může nás prohnat.
Christian Horner, šéf týmuMožná jsem úplně nečekal, že budeme před Ferrari, přičemž naše tempo na dlouhé jízdy je lepší než na krátké, takže to s nimi může být dobrý závod. Myslím, že se Max cítí v autě už dobře, když porazil Ricciarda. Maxovi se to první kolo vážně povedlo. Doufám, že zítra posbíráme hodně bodů. Navíc jsou před námi ještě tratě, které nám sednou mnohem více jako Singapur nebo Spa - pokud bude mokro, pochopitelně.
FERRARI
Kimi Räikkönen, 5. místoTento výsledek není to, co bychom chtěli a nejsme spokojeni, ale je to to nejlepší, čeho jsme dnes mohli dosáhnout. Víme, že máme na tomto okruhu limity a kde se trápíme. Charakteristika okruhu a podmínky nám do karet nehrají a trošku jsme se zasekli. Dnes bylo auto zatím nejlepší z celého víkendu, ale nejsme samozřejmě dost rychlí. V Q2 jsem si to sám hodně zkomplikoval, ale nakonec jsem se dostal do Q3, stávat by se to však nemělo. Závod je vždy jiný a může se toho hodně změnit, jsme v závodě obvykle rychlejší a snad to bude platit i zítra. Pokusíme se o dobrý start a dobré využití pneumatik a volit správná rozhodnutí.
Sebastian Vettel, 6. místoQ3 bylo špatné, nedal jsem kolo dohromady, už v tréninku jsme očekávali, že to budeme mít těžké. Nevím, co se děje s převodovkami, musíme to prošetřit. Myslím, že jsme teď měli selhání, jež jsme neměli předtím, takže nevím, co s tím. Zítra by to vzhledem k mému postavení mohl být velmi zajímavý závod, auta přede mnou budou chtít zůstat přede mnou.
WILLIAMS
Valtteri Bottas, 7. místoCítím, že jsem z auta dostal maximum, což je pro jezdce dobrý pocit. Doufal jsem, že bychom se mohli dostat blíž vedoucím pilotům. Je tu trošku mezera, ale na tom usilovně pracujeme, takže teď je lepší se soustředit na závod. Zítra je další den a roli tu může hrát počasí, takže pokud budou pneumatiky fungovat lépe než v Rakousku, jsem si jistý, že můžeme mít dobrou strategii a dobrý závod.
Felipe Massa, 12. místoNebyl to pro mě dobrý den, protože bylo těžké dostat do provozního okna zadní pneumatiky, během kola ztrácely výkon. Bohužel jsem své kolo nedal dohromady a to právě kvůli tomu. Byl jsem trošku překvapen, protože to není poprvé, kdy se něco podobného stalo. Snad je auto pro závod dobře nastaveno a rychlost bude konzistentnější, protože zítra to musí fungovat.
Rob Smedley, šéf výkonnosti vozuMyslím, že dnešní kvalifikace byla odpovídající naší rychlosti, i když jsme čekali, že Felipe bude také výš a nebo oba vozy v první desítce. 12. místo není to, co bychom chtěli být a musíme auto výrazně zlepšit. Samo o sobě je auto dobře vyvážené a máme k dispozici vícero pneumatik a musíme se ujistit, že z nich dostaneme maximum, jako to dokázal Valtteri. Těšíme se, Valtteri je v dobré pozici a myslím, že jsme v pátek ukázali slušnou závodní rychlost. Nyní musíme s oběma vozy zabojovat. Takže jsme spokojeni. Máme s Felipem několik možností, máme volnou strategii s volbou pneumatik, takže uvidíme, co s tím dokážeme.
TORO ROSSO
Carlos Sainz, 8. místoKdybyste mi řekli včera, kolikátý budu startovat, vůbec bych vám nevěřil. Za mnou jeden Williams, jedna Force India. Tým odvedl opravdu dobrou práci, včera jsme ztráceli vteřinu. Auto se hodně zlepšilo a mám nové zkušenosti. Na zítřek mám dobrou pozici, tak doufám, že ji zítra udržím. Před námi jsou jen rychlejší auta, možná se pokusím o něco na startu závodu, ale závod bude ošemetný.
Daniil Kvjat, 15. místoJak frustrující! Zdržel mě Magnussen od 13. zatáčky během mého kola v Q2 a moje kvalifikace tak byla ovlivněna. Bylo by zajímavé vidět, jak by mé kolo vypadalo bez toho, ale zasekl jsem se prostě za ním. Startovat patnáctý je zklamání a ne to, co jsme čekali, ale rychlost není špatná a snad to zítra bude dobrý závod.
Phil Charles, šéfinženýrByl to včera smíšený den a na tomto okruhu jsme čekali, že se nám povede dobře, je tu třeba přítlak a je zde řada rychlých zatáček. Ale včera jsme měli problém s vyvážením a trápily nás pomalé zatáčky, i když jinde jsme byli konkurenceschopní. Proto jsme udělali pár změn v nastavení a myslím, že to fungovalo. Auto se chová lépe. Carlos byl spokojen a Daniil také, i když stále ještě chtěl vyladit pomalé zatáčky. Daniil neměl dobré úvodní kolo a potom v Q2 byl zdržen pomalým autem jedoucím před ním a to je frustrující, nemělo by se to v kvalifikaci stávat. Nevíme, jak by to dopadlo, ale mohl předvést lepší kolo než to předchozí, je to škoda. Calos jel jen jedno kolo dle plánu a dodalo nám to naději na souboj o slušné pozice. V Q3 vyjel dvakrát, ale nevyšlo to úplně podle jeho představ a na to se musíme podívat. Ale je dobré, že jsme v první desítce a vypadá to, že jsme potíže vyřešili. Závodní rychlost včera byla dobrá a snad to tedy bude dobrý závod.
FORCE INDIA
Nico Hülkenberg, 9. místoVypadá to, že budeme startovat z 8. místo [po penalizaci Vettela - pozn. red.], což je pozice, kterou jsme očekávali. Bylo to ale velmi těsné s McLarenem a Toro Rosso, rozdíly byly opravdu malé. Bohužel mé nejrychlejší kolo v Q3 bylo smazáno, protože jsem byl trošku široký v Copse, nebýt toho, byl bych výše. Musím to přijmout, stevardi o tom mluvili na schůzce s jezdci. Pro závod by mi vůbec nevadilo, kdyby přišel nějaký déšť. Ať se stane cokoliv, doufám v dobrý závod a body.
Sergio Pérez, 11. místoZměny na voze po posledním tréninku byly rozhodně správným směrem. Nedostat se do Q3 není dobré, zvláště tak těsně. Myslím si ale, že v závodě tuto startovní pozici vylepšíme, mám totiž volnou volbu pneumatik. Předjíždění může být těžké, takže je pozice na trati důležitá. Degradace pneumatik je vysoká, ale udělali jsme pro pochopení pneumatik hodně, takže si myslím, že zítra budeme konkurenceschopní.
Vijay Mallya, šéf týmuDneska obě strany garáže odvedly solidní práci. Měli jsme tempo, aby se obě auta dostala do Q3, ale Sergiovi se to těsně nepovedlo. Ale start z 8. a 10. pozice dává mnoho příležitostí na získání bodů v závodě. Je škoda, že Nicův nejlepší čas z kvalifikace byl smazán. Na zítřek jsem optimistou, tréninky naznačují solidní výkonnost na dlouhé vzdálenosti. Očekávám suchý závod, ale budeme připraveni i na déšť.
MCLAREN
Fernando Alonso, 10. místoTento víkend byl pro nás velmi pozitivní. Stále nám chybí troška rychlosti na rovinkách, ale naštěstí to můžeme kompenzovat v rychlých zatáčkách. Takže si myslím, že jsme v pozici, kdy zítra můžeme získat body. V kvalifikace jsme neměli na víc než postup do Q3, ale startujeme devátí díky penalizaci Sebastiana, což je dobré, obzvlášť poté, co jsme měli problémy se spolehlivostí. V předpovědi je pro zítra déšť a to by pro mě mohlo znamenat zábavu, takže jsme připraveni na příležitosti, které by se mohli naskytnout. Rád bych nás viděl na bodech.
Jenson Button, 17. místoBylo to v prvním sektoru v pořádku a potom při průjezdu zatáčkou č.8 se zadní křídlo odpojilo, takže se chování zadní části vozu zhoršio. Ztratili jsme přítlak a to byl konec, zkusili jsme to opravit, ale už jsme neměli čas vyjet znovu.
Eric Boullier, závodní ředitelDnešní kvalifikace byla rozdělena na dvě, když omluvíte to klišé. Nejprve Jensonovo zadní křídlo odpadlo a trvalo příliš dlouho situaci napravit a už nestihl vyjet. To byla smůla, protože Jenson by rád zaujal domácí fanoušky. Fernando na tom byl dobře celý víkend a pokračoval v dobrém výkonu. Ztratil v Q3 čas kvůli porušení traťových limitů. Zítra by mělo pršet, a když vezmeme v úvahu skvělé výkony, které oba piloti předvádějí v mokru, tak bychom neměli být překvapeni, pokud by se dobře probojovali polem. Pro nás tento závod znamená hodně a rádi bychom poskytli našim fanouškům něco, z čeho by se mohli radovat.
HAAS
Romain Grosjean, 13. místoMyslím, že je pro nás první desítka příliš optimistická. V závodě se nám daří lépe. V kvalifikaci nám pár věcí, které můžeme zlepšit, chybí, ale chce to čas. Podmínky byly náročné. Zvedl se vítr a to změní vyvážení auta. Bez toho bychom Q3 byly blíž. Není to však špatná pozice pro start a naše závodní rychlost je dobrá, což by nám mělo pomoci.
Esteban Gutiérrez, 14. místoQ1 byla dobrá, ze začátku jsem se trošku trápil s pneumatikami, ale potom to začalo být lepší. V Q2 jsem se dostal do provozu, což nebylo ideální a nebyli jsme schopni naplno využít auto. I tak jsem do toho dal vše. Jsme optimističtí a jako tým jsme odvedli dobrou práci.
Günther Steiner, šéf týmuDobrý výsledek, jsme blízko Q3 a to je pro nás jeden z cílů. Děláme pokroky. Tým odvedl dobrou práci a jezdci také. Máme konzistentní výkony, takže jsem si jistý, že se brzy posuneme kupředu. Celkově jsem s výsledkem spokojen. Zítra chceme body a myslím, že máme na to je získat.
RENAULT
Kevin Magnussen, 16. místoMěli jsme tři sady pneumatiky, které jsme použili v Q1, věděli jsme, že pokud bychom se dostali do Q2, neměli bychom bojovat o vyšší místa, naším maximem bylo 16. místo. Na první sadě pneumatik jsem vyjel mimo a přes traťové limity a čas z toho kola byl smazán. Potom během posledního kola jsem věděl, že jsem limity neporušil. Potom jsem v Q2 neměl nové pneumatiky, ale zkusili jsme získat maximum. Z auta jsme dnes dostali maximum co se nastavení a pneumatik týče. Postup do Q2 je asi víc, než jsme mohli čekat, takže jsem spokojen a tým bojuje.
Jolyon Palmer, 18. místoBylo to náročné. V autě jsem se cítil dobře po celý víkend, ale poslední sada pneumatik příliš nefungovala. Do té doby to bylo dobré, ale přilnavost nebyla dobrá, nemohl jsem se zlepšit a nedostal jsem se dál. Jsem zklamaný, protože si myslím, že jsme mohli být lepší. Pro závod máme stejný plán jako obvykle, nikdy nevíte, co se stane. V minulém závodě jsme ukázali, že můžeme získat pozice a povedlo se to i v Rusku, nicméně to nebude lehký. Počasí vypadá různorodě, což nám může pomoci. Budeme se dál snažit.
Bob Bell, technický šéfinženýrNemáme ilizi, že to odpovídá naší pozici. Přesto tyto místa neodpovídají našemu pokroku, který činíme a který jsme během tohoto víkendu udělali. Zlepšili jsme chování vozu a udělali dost užitečné práce. Kevin se dostal do Q2, ale neměli jsme pneumatiky, aby se do toho mohl pořádně obout. Vyjeli jsme jen jednou, kdyby náhodou někdo byl penalizován nebo měl problém. Dnes se podíváme na data z Jolyonova vozu a podíváme se, co se stalo a zjistíme, proč mu chyběla přilnavost. Musíme počkat, jak bude vypadat finální startovní listina, protože mohou ještě přijít penalizace kvůli porušení traťových limitů a dalších incidentů a to nám může získat místa. I bez toho si však myslím, že můžeme mít dobrý závod, protože závodní rychlost máme lepší než kvalifikační. Pokud si udržíme pozice během prvního kola, myslím, že to může být dobré.
MANOR
Rio Harjanto, 19. místoDneska jsem byl spokojený s výkonností auta. Už předem jsme ale věděli, že nám tato trať tak moc nesedne, ale já jsem zajel dobré konzistentní kolo. Dokonce jsme zvládli udržet za námi i Sauber, ale bohužel nejsme tak blízko Renaultu, jak bychom chtěli, snad je doženeme při tempu na dlouhé vzdálenosti.
Pascal Wehrlein, 20. místoSamozřejmě jsem zklamaný, ale není to překvapení, věděli jsme, že to pro nás bude těžký okruh. Znova jsme se zde trápili s teplotou pneumatik, takže jsme vyzkoušeli hodně věcí s nastavením, abychom se zlepšili. Musíme se zlepšovat postupně, zatím jsme ještě nenašli řešení těchto problémů. Zítra při suchých podmínkách nebudeme mít tempo na zopakování výsledku z Rakouska. Závodní tempo máme dobré a počasí je nepředvídatelné, mohlo by nám hrát do karet. Zítra očekávám těžkou výzvu v podobě závodu.
Dave Ryan, šéf týmuPo dobrém výsledku z Rakouska se může dnešek jevit jako vystřízlivění. Nejedná se o stejný okruh jako minule, kde jsme dokázali velmi dobře pracovat s pneumatikami, čemuž napomohly i teplejší podmínky. Zde se trápíme s nedostatkem tepla v gumách. Samozřejmě doufáme, že se nám zítra v závodě bude dařit lépe, budeme se snažit.
SAUBER
Marcus Ericsson, nežúčastnil seSamozřejmě to byla velká nehoda. Vyjel jsem zeširoka na obrubník v zatáčce 15 a dotkl se trávy, která byla mokrá. Ztratil jsem kontrolu a následoval velký náraz do bariéry. Jel jsem do lékařského centra, ale kvůli nehodě mě poslali do nemocnice. Proběhlo hodně vyšetření a vše vypadá dobře. Je mi trošku zle, ale jsou v pořádku. Je to zklamání, že jsem se nemohl zúčastnit kvalifikace. Nejdůležitější však je, že jsem v pořádku a omlouvám se svým mechanikům, že jsem jim způsobil tolik práce.
Felipe Nasr, 21. místoNejprve musím říci, že jsem rád, že je Marcus po nehodě v pořádku. Kvalifikace pro mě byla zklamání. Byl jsem si jistý, že mohu dopadnout lépe, protože jsem byl spokojen s nastavením vozu a to až do kvalifikace. Můj stint na první sadě pneumatik byl ok, ale potom přišla přetáčivost a nebyl jsem schopen svůj čas nějak zlepšit. Musíme se podívat, proč se to nastavení tak zlepšilo. Zítra to bude náročné, ale počasí může také hrát svoji roli.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.