Honda dodávající pohonné jednotky výlučně McLarenu se rozhodla vyčerpat další dva žetony a dále zlepšit svůj produkt před domácím závodem britského týmu.
Japonská automobilka se rozhodla před Velkou cenou Británie použít na další zvýšení své konkurenceschopnosti dva vývojové žetony, konkrétně pro vylepšení systému sání motoru s vnitřním spalováním.
Tento krok nevyžaduje výměnu motoru, proto nový sací systém budou moci bez negativních dopadů moci využít oba piloti - Jenson Button a Fernando Alonso. Brit letos využil již čtyři motory, Fernando o jeden méně.
Toto vylepšení má podle Autosportu zvýšit efektivitu spalování i výkon, Honda ale neočekává jeho razantní nárůst. Krok následuje po nasazení nového turba v Kanadě, které sice vylepšilo jeho efektivitu, avšak na úkor výkonu výfuku. Poslední úprava má pomoci získat tento ztracený výkon zpět.
Hondě stále zbývá 10 žetonů, Mercedesu 11, Renaultu 21 a Ferrari po vyčerpání jednoho žetonu v Rakousku už jen tři.
Japonský výrobce má nejslabší pohonnou jednotku, pro podstatné zvýšení konkurenceschopnosti by musel přepracovat většinu součástí, na což mu nezbývají žetony. Velký pokrok se proto očekává až příští rok, kdy vývoj motorů takto již omezen nebude.
#F1 #BritishGP State of used power-unit elements before race weekend at #Silverstone: #Hamilton with two 5th parts pic.twitter.com/gCT6gTKKnS
— Petr Hlawiczka (@hlawiczka) July 7, 2016
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.
Lando Norris oslavil svůj premiérový titul mistra světa ve Formuli 1 při závěrečném závodě sezony v Abu Dhabi, přičemž jeho výkon ocenili i samotní soupeři.
Maurizio Arrivabene varoval, že Lewis Hamilton posíláním podrobných „dokumentací“ Ferrari může naznačovat, že jeho vztah s týmem je napjatý. Takový krok často signalizuje, že komunikace a důvěra mezi jezdcem a týmem jsou ohroženy.
Koji Watanabe, prezident Honda Racing Corporation, prozradil, že jeho debaty se záhy nastupujícím šéfem Aston Martinu Adrianem Neweym jsou často velmi živé a intenzivní. Diskuse podle něj slouží k hledání optimálních řešení a posouvání týmu vpřed.
McLaren před závěrečnou Velkou cenou sezony zvolil neobvyklý způsob, jak podpořit svého jezdce Landa Norrise. Na startovní pásku se objevila drobná, osobní zpráva, která měla Norrisovi dodat klid a motivaci v okamžiku, kdy šlo o hodně.
Max Verstappen se ani po skončení sezóny F1 nezastavil a už se objevil za volantem závodního vozu. Zdá se, že jeho vášeň pro rychlost stále hoří naplno.
Formule 1 se po letech vrací na portugalskou půdu. Fanoušky čeká návrat atraktivní destinace, která se v sezonách 2027 a 2028 znovu objeví v kalendáři královny motorsportu.
Charles Leclerc se ohlíží za sezonou 2025 s kombinací spokojenosti a kritického pohledu. Poté přinesl svůj pohled na budoucnost.
První sezona Lewise Hamiltona ve Ferrari byla poznamenána výzvami a adaptací na nový tým, přičemž výrazné úspěchy se objevily jen zřídka. Insideři odhalili, jaký je skutečný stav vztahů a atmosféra uvnitř týmu.
Třídenní akce McLaren F1 Teamu a společnosti Allwyn proměnila pražské Holešovice v interaktivní centrum Formule 1. Fanouškům nabídla bezplatný a otevřený pohled do světa F1.
Honda Racing poprvé poodhalila zvukovou identitu své pohonné jednotky pro Formuli 1 od roku 2026. Krátká zvuková ukázka nabízí autentický náhled na to, jaký projev budou mít monoposty nové generace
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.