Honda dodávající pohonné jednotky výlučně McLarenu se rozhodla vyčerpat další dva žetony a dále zlepšit svůj produkt před domácím závodem britského týmu.
Japonská automobilka se rozhodla před Velkou cenou Británie použít na další zvýšení své konkurenceschopnosti dva vývojové žetony, konkrétně pro vylepšení systému sání motoru s vnitřním spalováním.
Tento krok nevyžaduje výměnu motoru, proto nový sací systém budou moci bez negativních dopadů moci využít oba piloti - Jenson Button a Fernando Alonso. Brit letos využil již čtyři motory, Fernando o jeden méně.
Toto vylepšení má podle Autosportu zvýšit efektivitu spalování i výkon, Honda ale neočekává jeho razantní nárůst. Krok následuje po nasazení nového turba v Kanadě, které sice vylepšilo jeho efektivitu, avšak na úkor výkonu výfuku. Poslední úprava má pomoci získat tento ztracený výkon zpět.
Hondě stále zbývá 10 žetonů, Mercedesu 11, Renaultu 21 a Ferrari po vyčerpání jednoho žetonu v Rakousku už jen tři.
Japonský výrobce má nejslabší pohonnou jednotku, pro podstatné zvýšení konkurenceschopnosti by musel přepracovat většinu součástí, na což mu nezbývají žetony. Velký pokrok se proto očekává až příští rok, kdy vývoj motorů takto již omezen nebude.
#F1 #BritishGP State of used power-unit elements before race weekend at #Silverstone: #Hamilton with two 5th parts pic.twitter.com/gCT6gTKKnS
— Petr Hlawiczka (@hlawiczka) July 7, 2016
Mexická národní sportovní autorita OMDAI poskytla komentář k události z minulého závodního víkendu, kdy Liam Lawson zažil nebezpečný moment na trati.
Felipe Massa zahájil u londýnského Nejvyššího soudu spor o 82 milionů dolarů kvůli aféře „Crashgate“ z roku 2008.
Lewis Hamilton byl po Velké ceně Mexika zklamaný z desetisekundové penalizace za souboj s Maxem Verstappenem. Podle něj bylo rozhodnutí komisařů zbytečně přísné.
Martin Brundle naznačuje, že start Mexické Grand Prix měl mnohem dramatičtější podtext, než se zdálo. Podle něj si Max Verstappen zasloužil přísný trest, který by jasně vymezil hranice chování na trati, a poukázal tak na nedostatečné rozhodnutí rozhodčích.
Kandidátka na prezidentku FIA Laura Villars oznámila, že obdržela povolení k mimořádnému soudnímu slyšení v Paříži. Tento krok naznačuje další vývoj v napjaté situaci kolem vedení federace.
Lando Norris z McLarenu prozradil, že v posledních závodech nepoužívá jeden z běžných nástrojů na svém palubním displeji během kvalifikace.
Fernando Alonso kritizoval FIA za postup při startu Velké ceny Mexika. Podle něj nebyla reakce komisařů dostatečně rychlá ani konzistentní.
Oscar Piastri po Grand Prix Mexika přiznal, že je potřeba zhodnotit změny jeho jízdního stylu, které ovlivnily výkon.
Carlos Sainz čelil v Mexiku nečekaným potížím, které výrazně ovlivnily jeho závod. Problém se ukázal už po úvodním kole, kdy se na jeho voze objevila technická závada, jež vedla k sérii nepříjemných následků.
George Russell po Grand Prix Mexika ostře kritizoval Mercedes za pomalé reakce, které ho připravily o lepší výsledek.
Na Grand Prix Mexika měli dva maršálové velké štěstí, že vyvázli bez újmy. Rychlé reakce Liama Lawsona zabránily potenciálně vážnému neštěstí.
Lando Norris se posunul do čela šampionátu jezdců, když o jediný bod předstihl svého týmového kolegu Oscara Piastriho.