Honda dodávající pohonné jednotky výlučně McLarenu se rozhodla vyčerpat další dva žetony a dále zlepšit svůj produkt před domácím závodem britského týmu.
Japonská automobilka se rozhodla před Velkou cenou Británie použít na další zvýšení své konkurenceschopnosti dva vývojové žetony, konkrétně pro vylepšení systému sání motoru s vnitřním spalováním.
Tento krok nevyžaduje výměnu motoru, proto nový sací systém budou moci bez negativních dopadů moci využít oba piloti - Jenson Button a Fernando Alonso. Brit letos využil již čtyři motory, Fernando o jeden méně.
Toto vylepšení má podle Autosportu zvýšit efektivitu spalování i výkon, Honda ale neočekává jeho razantní nárůst. Krok následuje po nasazení nového turba v Kanadě, které sice vylepšilo jeho efektivitu, avšak na úkor výkonu výfuku. Poslední úprava má pomoci získat tento ztracený výkon zpět.
Hondě stále zbývá 10 žetonů, Mercedesu 11, Renaultu 21 a Ferrari po vyčerpání jednoho žetonu v Rakousku už jen tři.
Japonský výrobce má nejslabší pohonnou jednotku, pro podstatné zvýšení konkurenceschopnosti by musel přepracovat většinu součástí, na což mu nezbývají žetony. Velký pokrok se proto očekává až příští rok, kdy vývoj motorů takto již omezen nebude.
#F1 #BritishGP State of used power-unit elements before race weekend at #Silverstone: #Hamilton with two 5th parts pic.twitter.com/gCT6gTKKnS
— Petr Hlawiczka (@hlawiczka) July 7, 2016McLaren si vybudoval výrazný náskok před konkurencí, ale na dalším vývoji monopostu MCL39 nehodlá polevit. Tým dál usiluje o zlepšení výkonu i v probíhající sezóně.
Lewis Hamilton uvedl, že by ho zajímalo, co se stane, pokud Max Verstappen opustí Red Bull. Reagoval tak na rostoucí spekulace o nejisté budoucnosti nizozemského šampiona v týmu.
Fernando Alonso se s nadsázkou vyhnul poskytování rad Maxu Verstappenovi ohledně jeho možného přestupu k Mercedesu. Španělský veterán žertoval, že své názory by sdílel pouze „za obrovskou sumu peněz,“ čímž odlehčil spekulace a ukázal svůj typický smysl pro humor.
Isack Hadjar zůstává plně soustředěný na svůj cíl získat sedačku v Red Bullu, i když Yuki Tsunoda čelí problémům s aktuálním vozem RB21.
Lando Norris reagoval na spekulace o možném přestupu Maxe Verstappena k Mercedesu. Zdůraznil však, že zatím není nic potvrzeno a je třeba se soustředit na současnou sezónu.
Obavy jezdců o ovladatelnost monopostů pro sezonu 2026 vyvolávají otázky, zda jsou oprávněné, nebo předčasné. Vývoj nových vozů je stále v rané fázi, a tak konečné hodnocení přijde až s prvními testy.
Ralf Schumacher rozpoutal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena, když naznačil, že hvězda Red Bullu by mohla zamířit k Mercedesu. Tato tvrzení přidávají další vrstvu nejistoty do už tak napjatého přestupového trhu ve Formuli 1.
Fernando Alonso pochválil nováčka Gabriela Bortoleta z týmu Kick Sauber za jeho první body ve Formuli 1 v Rakousku. Oba se utkali v atraktivním souboji v závěru závodu ve Spielbergu.
Ferrari čelí zásadnímu problému s nastavením světlé výšky monopostu SF-25. Tým proto instruoval oba své jezdce, Lewise Hamiltona i Charlese Leclerca, aby během závodu praktikovali „lift and coast“, tedy zvednutí nohy z plynu a brzdění bez motoru, aby snížili zatížení a pomohli situaci zvládnout.
Před blížící se výjimečnou Velkou cenou Velké Británie se významná část komunity Formule 1 sešla s britským premiérem. Setkání poskytlo příležitost zdůraznit důležitost tohoto prestižního závodu a podpořit dlouhodobý vztah mezi F1 a Spojeným královstvím.
McLaren představuje na Velkou cenu Velké Británie speciální chromové zbarvení „Legacy at Speed“, vytvořenou ve spolupráci s Google Chrome, která spojuje historii týmu s novými fanoušky.
George Russellovi končí smlouva u Mercedesu na konci sezony. Stále silnější spekulace naznačují, že by ho mohl nahradit Max Verstappen, pokud opustí Red Bull.