BAKU - ZASTÁVKY V BOXECH A PNEUMATIKOVÉ STRATEGIE; Jak rychle pracovaly týmy v boxech během Velké ceny Evropy 2016 a jaké strategie naordinovaly svým pilotům?
Williams je letos při práci v boxech bezchybný, v Baku se navíc prezentoval bleskovou zastávkou, když Massu v 7. kole přezul za 1,92 sekundy!
Žel nejsem čas schopen změřit na tisíciny, proto si netroufám tvrdit, zda došlo k překonání světového rekordu Red Bullu z roku 2013 v Austinu, kde mu bylo oficiálně naměřeno 1,923 s. Počkám si na oficiální potvrzení, o této zastávce ještě každopádně uslyšíte.
In-car data confirms @MassaFelipe19's pitstop as 1.89s! Think that makes us the fastest pit crew in the word!?! #F1 pic.twitter.com/PsfE1FrY9n
— WILLIAMS RACING (@WilliamsRacing) June 22, 2016Aktualizace (15:05 hod, 22. 6. 2016): To, co jsem naznačoval v neděli, se potrzuje - Williams po závodě dodatečně analyzoval svou zastávku, podle jejich měření trvala 1,89 s, čímž stanovili nový rekord Formule 1.
Také druhá zastávka Brazilce byla velmi rychlá - 2,2 s, totéž platí o Bottasově odbavení v 19. kole (2,1 s). Stáji z Grove patří za letošní výkony mechaniků obrovská pochvala.
Za zmínku stojí také Red Bull, jenž Ricciarda zdržel V 6. kole 2,1 s a v 22. kole 2,6 sekundy, nebo Mercedes, který Rosberga přezul za 2,4 s a Hamiltona za 2,5 sekundy.
Většina pilotů do závodu startovala na super-měkkých pneumatikách, pouze Ericsson, Hülkenberg a Wehrlein pro začátek zvolili pneumatiky měkké.
Včera jsme v analýze sektorů za nejlepší strategii označili přezutí ze super-měkké na měkkou v 22. kole, což potvrdil Rosberg, jenž do boxů zamířil o jedno kolo dříve.
Během velké ceny jsme se setkali s několika překvapeními: teplotou dráhy nad 50 °C s velmi nízkým poklesem a absencí safety caru. Fyzické opotřebení gum bylo celkem vysoké, degradace však byla nízká.
Strategie byly pestré - viz Wehrlein vs. Magnussen, velmi dlouhé stinty na super-měkkých nebo měkkých pneumatikách či využití všech tří druhů (Red Bully).
Nejdelší stint na super-měkkých pneumatikách předvedl Hülkenberg (31 kol), na měkkých Harjanto (48 kol, tj. 97 % závodu) a na středně-tvrdých Verstappen (31 kol).
Christian Horner se po vítězství Maxe Verstappena v Monze ozval Martinu Brundlovi, aby ocenil jeho chladnokrevný výkon i práci celého týmu Red Bull.
Šéf Mercedesu Toto Wolff projevil výrazné rozhořčení nad výkonem svého týmu na Velké ceně Itálie. Podle něj výsledky nebyly podle očekávání a ukázaly, že tým má před sebou ještě mnoho práce, než bude konkurenceschopný na nejvyšší úrovni.
Max Verstappen se vyjádřil k týmovým příkazům McLarenu během Velké ceny Itálie. Čtyřnásobný mistr světa zdůraznil, že podobné situace nejsou jeho záležitostí a raději se soustředí na závod.
Na startu Velké ceny Itálie se Lando Norris a Max Verstappen utkali tvrdě o vedení. Norris kritizoval Verstappena za agresivní manévr, který ho donutil vyjet do trávy.
Jezdec Racing Bulls Liam Lawson označil incident s Yukim Tsunodou ve 30. kole v zatáčce č. 4 na Monze za ukázku tvrdého, ale férového závodění. Podle něj šlo o běžný kontakt v rámci souboje, bez jakéhokoli úmyslného zavinění.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že riskantní strategie overcutu pro Hamiltona během Velké ceny Itálie nevyšla kvůli nečekaně nízké degradaci pneumatik.
Nico Rosberg kritizoval týmovou režii McLarenu z konce Velké ceny Itálie, kdy byl Oscar Piastri požádán, aby pustil před sebe Landa Norrise. Podle něj by měl tým situaci vyjasnit, protože může ovlivnit vnitřní dynamiku i další spolupráci jezdců.
McLaren způsobil pozdvižení na GP Itálie, když tým dočasně vyměnil pozice Norrisovi a Piastrimu po pomalé zastávce Brita. Oba nakonec dojeli na pódiu, ale týmové instrukce ovlivnily konečné pořadí.
Charles Leclerc dojel v Monze čtvrtý a přiznal, že Ferrari bude muset letos hledat vítězství v jiných závodech. Jeho hlavní naděje jsou Baku, Singapur a Las Vegas.
Po krátkém souboji s Landem Norrisem o vedení v úvodu Velké ceny Itálie převzal Max Verstappen vedení a bez větších potíží si dojel pro své třetí vítězství letošní sezony.
Kimi Antonelli prolomil svou kletbu z Monzy a po napínavé, ale čisté kvalifikaci se posunul na šestou pozici na startu díky Hamiltonovu trestu. Mladý Ital ukázal, že dokáže udržet nervy na uzdě a zvládnout tlak na legendární italské trati.
Fernando Alonso přiznal, že osmá pozice na startu v Monze je pro Aston Martin poněkud lichotivá a realisticky očekává, že se v neděli během závodu propadne zpět.