Formule 1 na okruhu v Baku ještě nezávodila, takže diváci vůbec nemohou tušit, jak bude závod probíhat. První poznatky mohou přinést závody nižší série.
První obavy před závodním víkendem byly, že se na okruhu téměř nedá předjíždět. GP2 ukázala, že to vůbec nemusí být pravda, první zatáčka a třetí zatáčka poskytuje dost prostoru a hlavně DRS. Pokud jsou piloti odvážní nebo pokud někdo udělá i drobnější chybu, možnosti jsou i jinde na trati.
"Kde je safety car čára?!?" Tuto větu si řeklo hodně pilotů při závodě GP2 a nutno říct, že tuto informaci mnoho z nich neznalo. V Baku je totiž jeden zásadní problém. Pokud zajede safety car do boxů, na konci 2. sektoru musí piloti zpomalit a nechat safety car odjet. Ale konec druhého sektoru je začátek 2,2kilometrové rovinky.
Při dnešním závodě GP2 pilot v čele chvíli vyčkal a následně zrychlil. Jenže se mu povedlo dohnat safety car, takže musel zpomalit, z čehož vnikl zmatek a díky čemuž jej překonalo několik jezdců.
I další restart neproběhl dobře. Pilot na čele zahříval pneumatiky téměř celou rovinku, někteří piloti ale nevěděli, kde přesně je safety car čára, ta totiž umožňuje předjíždění. Dráhu křižuje několik čar - detekce DRS a potom aktivace DRS. A právě s aktivací DRS si mnoho pilotů safety car čáru spletlo. To vyústilo náhlým brzděním několika pilotů před skutečnou safety car čárou, protože by jinak předjeli jezdce mimo pravidla.
Jako problém se ukázaly nezahřáté pneumatiky nejen po startu, ale i po restartu závodu. Několik pilotů vždy hodně probrzdilo do první zatáčky z čehož vznikly kolize a další safety cary. Při dnešním závodě byl nasazen řádný safety car 3× po sobě kvůli incidentům v první zatáčce. Závod se neobešel bez několika menších kolizí a nedobrždění do zatáček.
Nico Rosberg varuje George Russella během jednání o smlouvě s Totem Wolffem. Doporučuje mu být opatrný a pečlivě zvážit všechny důsledky dlouhodobého závazku.
Fred Vasseur uvedl, že přestože výsledky v Belgii byly různorodé, v týmu panuje pozitivní atmosféra. Všichni jsou optimističtí a plně soustředění na další kroky vedoucí ke zlepšení.
Andrea Stella přiznává, že pokud by chtěl, aby souboj o titul mezi Norrisem a Piastrem byl pohodlný, neplnil by svou roli správně. Intenzita a napětí v boji podle něj znamenají správné vedení a motivaci jezdců.
Gabriel Bortoleto byl po belgickém závodě přesvědčen, že odvedl maximum navzdory nepříznivému výsledku. Jeho týmový kolega Nico Hülkenberg se mezitím upíná k Maďarsku, kde očekává silnější výkon od celého týmu Kick Sauber.
Fintech společnost Revolut se stane klíčovým partnerem týmu Audi F1, který v roce 2026 převezme současný tým Sauber. Audi tak vstoupí do Formule 1 s výraznou podporou ze světa digitálních financí.
Martin Brundle nastínil, co bude klíčové pro Landa Norrise, má-li v letošní sezóně porazit týmového kolegu Oscara Piastriho. Podle bývalého pilota F1 musí Norris ve zbytku šampionátu potvrdit svou zkušenost, jezdeckou vyzrálost a pravidelně přivážet silné výsledky, pokud si chce udržet pozici jedničky v týmu McLaren.
Navzdory spekulacím o přestupu k Mercedesu Helmut Marko potvrzuje, že Max Verstappen zůstane u Red Bullu i v sezóně 2026. Fanoušci tak mohou počítat s jeho pokračováním v týmu z Milton Keynes.
Mercedes připouští, že pokles výkonnosti v průběhu sezóny může souviset s některými úpravami, které tým provedl na monopostu W16. Podle inženýra Andrewa Shovlina nyní tým důkladně analyzuje, zda se vývoj vozu neubral chybným směrem.
Lewis Hamilton vzbudil pozornost fanoušků tajemným příspěvkem na sociálních sítích, v němž avizuje oznámení na začátek srpna. Zatím není jasné, čeho se novinka týká, spekulace však okamžitě nabraly na obrátkách.
Šéf stáje Williams James Vowles vyjádřil Carlosi Sainzovi omluvu za nepovedený pitstop během Velké ceny Belgie. Incident, který ovlivnil průběh závodu, přiměl vedení týmu k veřejnému přiznání chyby.
Během dešťového přerušení na Velké ceně Belgie si Nico Rosberg připomněl divokou historku z dětství s Lewisem Hamiltonem. Ukázalo se, že jejich rivalita začala ještě dávno předtím, než se střetli jako soupeři na trati.
Média po celém světě reagovala na odloženou Velkou cenu Belgie ve Spa-Francorchamps. Závod, který se nakonec rozjel, však nesplnil očekávání divoké mokré podívané.