Formule 1 na okruhu v Baku ještě nezávodila, takže diváci vůbec nemohou tušit, jak bude závod probíhat. První poznatky mohou přinést závody nižší série.
První obavy před závodním víkendem byly, že se na okruhu téměř nedá předjíždět. GP2 ukázala, že to vůbec nemusí být pravda, první zatáčka a třetí zatáčka poskytuje dost prostoru a hlavně DRS. Pokud jsou piloti odvážní nebo pokud někdo udělá i drobnější chybu, možnosti jsou i jinde na trati.
"Kde je safety car čára?!?" Tuto větu si řeklo hodně pilotů při závodě GP2 a nutno říct, že tuto informaci mnoho z nich neznalo. V Baku je totiž jeden zásadní problém. Pokud zajede safety car do boxů, na konci 2. sektoru musí piloti zpomalit a nechat safety car odjet. Ale konec druhého sektoru je začátek 2,2kilometrové rovinky.
Při dnešním závodě GP2 pilot v čele chvíli vyčkal a následně zrychlil. Jenže se mu povedlo dohnat safety car, takže musel zpomalit, z čehož vnikl zmatek a díky čemuž jej překonalo několik jezdců.
I další restart neproběhl dobře. Pilot na čele zahříval pneumatiky téměř celou rovinku, někteří piloti ale nevěděli, kde přesně je safety car čára, ta totiž umožňuje předjíždění. Dráhu křižuje několik čar - detekce DRS a potom aktivace DRS. A právě s aktivací DRS si mnoho pilotů safety car čáru spletlo. To vyústilo náhlým brzděním několika pilotů před skutečnou safety car čárou, protože by jinak předjeli jezdce mimo pravidla.
Jako problém se ukázaly nezahřáté pneumatiky nejen po startu, ale i po restartu závodu. Několik pilotů vždy hodně probrzdilo do první zatáčky z čehož vznikly kolize a další safety cary. Při dnešním závodě byl nasazen řádný safety car 3× po sobě kvůli incidentům v první zatáčce. Závod se neobešel bez několika menších kolizí a nedobrždění do zatáček.
Yuki Tsunoda stojí před rozhodujícím obdobím své kariéry u Red Bullu. Jezdec i tým potvrdili, kdy padne definitivní rozhodnutí.
Bývalý mechanik Red Bullu, Calum Nicholas, odhalil nové a zajímavé detaily o dění během kontroverzní Velké ceny Abu Dhabi 2021.
Guenther Steiner se po Velké ceně Mexika opět dostal do centra pozornosti, když vyzdvihl skvělý výkon Olivera Bearmana.
Italská média naznačují, že George Russell by se mohl objevit na radaru Ferrari, pokud by se v týmu uvolnilo místo po Hamiltonovi nebo Leclercovi. I když je v Mercedesu spokojený, jeho schopnosti z něj činí lákavou možnost pro budoucnost Maranella.
Liam Lawson zažil v úvodu Velké ceny Mexika okamžik, který vyděsil celý paddock. Krátce po startu se ocitl v nečekané a znepokojivé situaci, jež znovu připomněla, jak křehká může být bezpečnost ve Formuli 1.
Bývalý jezdec F1 Christijan Albers zpochybnil, že Lando Norris a Oscar Piastri patří mezi největší talenty současného motorsportu.
Lewis Hamilton se otevřeně podělil o své dojmy z nové kapitoly své kariéry a popsal ji jako mimořádně silný moment.
Po působivém výkonu Olivera Bearmana v Mexiku Martin Brundle vyzdvihl jeho talent a rychlý rozvoj. Podle něj patří mladý Brit mezi jezdce, kteří by mohli zaujmout, pokud se objeví nové šance ve špičkových týmech.
George Russell po podpsisu nové smlouvy s Mercedesem prozradil detaily i ohledně jeho manažeerského týmu.
Valtteri Bottas absolvoval 112 kol na okruhu Autódromo Hermanos Rodríguez při testovacím programu s týmem Mercedes. Pro finského závodníka šlo o důležitou příležitost znovu usednout do monopostu Formule 1 před novou sezonou s Cadillacem.
Mexická národní sportovní autorita OMDAI poskytla komentář k události z minulého závodního víkendu, kdy Liam Lawson zažil nebezpečný moment na trati.
Felipe Massa zahájil u londýnského Nejvyššího soudu spor o 82 milionů dolarů kvůli aféře „Crashgate“ z roku 2008.