Formule 1 na okruhu v Baku ještě nezávodila, takže diváci vůbec nemohou tušit, jak bude závod probíhat. První poznatky mohou přinést závody nižší série.
První obavy před závodním víkendem byly, že se na okruhu téměř nedá předjíždět. GP2 ukázala, že to vůbec nemusí být pravda, první zatáčka a třetí zatáčka poskytuje dost prostoru a hlavně DRS. Pokud jsou piloti odvážní nebo pokud někdo udělá i drobnější chybu, možnosti jsou i jinde na trati.
"Kde je safety car čára?!?" Tuto větu si řeklo hodně pilotů při závodě GP2 a nutno říct, že tuto informaci mnoho z nich neznalo. V Baku je totiž jeden zásadní problém. Pokud zajede safety car do boxů, na konci 2. sektoru musí piloti zpomalit a nechat safety car odjet. Ale konec druhého sektoru je začátek 2,2kilometrové rovinky.
Při dnešním závodě GP2 pilot v čele chvíli vyčkal a následně zrychlil. Jenže se mu povedlo dohnat safety car, takže musel zpomalit, z čehož vnikl zmatek a díky čemuž jej překonalo několik jezdců.
I další restart neproběhl dobře. Pilot na čele zahříval pneumatiky téměř celou rovinku, někteří piloti ale nevěděli, kde přesně je safety car čára, ta totiž umožňuje předjíždění. Dráhu křižuje několik čar - detekce DRS a potom aktivace DRS. A právě s aktivací DRS si mnoho pilotů safety car čáru spletlo. To vyústilo náhlým brzděním několika pilotů před skutečnou safety car čárou, protože by jinak předjeli jezdce mimo pravidla.
Jako problém se ukázaly nezahřáté pneumatiky nejen po startu, ale i po restartu závodu. Několik pilotů vždy hodně probrzdilo do první zatáčky z čehož vznikly kolize a další safety cary. Při dnešním závodě byl nasazen řádný safety car 3× po sobě kvůli incidentům v první zatáčce. Závod se neobešel bez několika menších kolizí a nedobrždění do zatáček.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.