Daniel Ricciardo doufá, že Helmut Marko byl příliš pesimistický v odhadu ztráty, kterou bude Red Bull nabírat na rovinkách na dlouhé rovince v Baku. Hodně toho sice budou moci dohnat v zatáčkách, nikoliv však tak velké manko.
Odborný poradce Red Bullu Marko uvedl, že kvůli slabšímu motoru Renault budou na 2km rovince v Baku jejich vozy ztrácet až 1,2 sekundy. Australský pilot ale věří, že velkou část z toho dokážou kompenzovat v jiných částech okruhu.
"Doufám, že se mýlí, to vypadá moc. Uvidíme. Doufám, že tolik ztrácet nebudeme. Ale i kdyby tomu tak mělo být - řekněme, že bychom ztráceli sekundu, pak si trochu času budeme moci získat v zatáčkách," věří Ricciardo.
"Na Mercedes možná ne tolik, mají také dobré auto, na Ferrari také minimálně, ale u někoho, jako je Williams, očekáváme, že na rovince na nás něco najedou, a pak v zatáčkách doufám, že to převáží naše výhoda. Ale 1,2 sekundy, to je hodně. Doufám, že Helmut nemá pravdu," pokračuje pilot Red Bullu.
"Když se na to podíváte, mnoho zatáček se jezdí na druhý či třetí rychlostní stupeň. To vás vede k velkému přítlaku. Jenže rovinku ignorovat nemůžete. I zatáčka za třetí zatáčkou, ta DRS rovinka, je také opravdu dlouhá."
"Ze zatáčky č. 12 to je také dlouho na plný plyn. Zatáčky vyžadují přítlak, ale rovinky říkají: 'Ne, absolutně ne.' Myslím si, že pojedeme s určitým kompromisem, a pak uvidíme, jakým směrem se vydáme," říká Ricciardo, podle něhož Baku nebude jejich silnou tratí.
"Myslím, že tento víkend musím maximálně využít. Těžko říct, jak si povedeme na této trati. Pokud jde o šanci na vítězství, asi nebude tak vysoká, jak v několika posledních závodech. Ale nikdy nevíte, nakonec nám to možná sedne," dodává usměvavý pilot.
McLaren před kvalifikací jasně ukázal svou sílu, když v posledním tréninku dominoval a vytvořil si pohodlný náskok. Tento výkon naznačuje, že tým je připraven zaútočit na přední pozice při sobotním měření sil.
Lewis Hamilton zaostal v tréninku na Hungaroringu za týmovým kolegou Charlesem Leclercem. Brit ztrácel tempo a hledal optimální nastavení monopostu.
Charles Leclerc prohlásil, že závodění za Ferrari má pro něj větší hodnotu než titul s jiným týmem. Svou loajalitu k italské stáji označil za hlubší než samotné výsledky.
Lando Norris potvrdil rostoucí formu McLarenu a ovládl druhý volný trénink na Hungaroringu. Britský pilot byl na technickém okruhu u Budapešti nejrychlejší a naznačil, že oranžoví budou i tento víkend patřit mezi hlavní favority.
Roman Staněk získal v Budapešti svou první pole position ve Formuli 2 díky skvělému kolu v čase 1:28.779. Český jezdec porazil týmového kolegu Fornaroliho a odstartuje nedělní hlavní závod z první příčky.
Helmut Marko připustil, že Max Verstappen by mohl v příští sezóně přehodnotit své setrvání v Red Bullu, pokud se změní okolnosti v týmu. Zároveň zpochybnil atraktivitu Mercedesu jako případné alternativy pro trojnásobného šampiona.
Mercedes před maďarskou GP představil klíčovou úpravu vozu W16, která by měla pomoci zejména Kimi Antonellimu. Andrew Shovlin věří, že tato změna zlepší výkon vozu na náročném Hungaroringu.
McLaren vstoupil do víkendu na Hungaroringu ve velkém stylu a ovládl první volný trénink. Navázal tak na silný výkon z Belgie, kde tým rovněž patřil k nejrychlejším.
Lewis Hamilton zatím ve Ferrari nenaplňuje vysoká očekávání, což potvrdil i nevýrazný výkon na Velké ceně Belgie. Namísto boje o vítězství zatím zažívá frustraci a nelehké hledání formy.
Fernando Alonso kvůli bolestem zad vynechá první trénink na Velkou cenu Maďarska. Jeho místo v kokpitu Aston Martinu dočasně zaujme rezervní jezdec Felipe Drugovich.
Lewis Hamilton se zastal Kimiho Antonelliho, který prochází složitějším obdobím v první sezóně u Mercedesu. Podle něj je důležité dát mladému jezdci čas a podporu, protože úspěch přichází s trpělivostí a učením.
George Russell přiznal, že jednání o prodloužení smlouvy s Mercedesem byla náročná a zahrnovala nejen finanční otázky, ale i vzájemnou důvěru a vizi. Přesto zdůraznil svou loajalitu týmu a optimismus ohledně budoucnosti, zejména s blížícími se změnami v roce 2026.