Daniel Ricciardo doufá, že Helmut Marko byl příliš pesimistický v odhadu ztráty, kterou bude Red Bull nabírat na rovinkách na dlouhé rovince v Baku. Hodně toho sice budou moci dohnat v zatáčkách, nikoliv však tak velké manko.
Odborný poradce Red Bullu Marko uvedl, že kvůli slabšímu motoru Renault budou na 2km rovince v Baku jejich vozy ztrácet až 1,2 sekundy. Australský pilot ale věří, že velkou část z toho dokážou kompenzovat v jiných částech okruhu.
"Doufám, že se mýlí, to vypadá moc. Uvidíme. Doufám, že tolik ztrácet nebudeme. Ale i kdyby tomu tak mělo být - řekněme, že bychom ztráceli sekundu, pak si trochu času budeme moci získat v zatáčkách," věří Ricciardo.
"Na Mercedes možná ne tolik, mají také dobré auto, na Ferrari také minimálně, ale u někoho, jako je Williams, očekáváme, že na rovince na nás něco najedou, a pak v zatáčkách doufám, že to převáží naše výhoda. Ale 1,2 sekundy, to je hodně. Doufám, že Helmut nemá pravdu," pokračuje pilot Red Bullu.
"Když se na to podíváte, mnoho zatáček se jezdí na druhý či třetí rychlostní stupeň. To vás vede k velkému přítlaku. Jenže rovinku ignorovat nemůžete. I zatáčka za třetí zatáčkou, ta DRS rovinka, je také opravdu dlouhá."
"Ze zatáčky č. 12 to je také dlouho na plný plyn. Zatáčky vyžadují přítlak, ale rovinky říkají: 'Ne, absolutně ne.' Myslím si, že pojedeme s určitým kompromisem, a pak uvidíme, jakým směrem se vydáme," říká Ricciardo, podle něhož Baku nebude jejich silnou tratí.
"Myslím, že tento víkend musím maximálně využít. Těžko říct, jak si povedeme na této trati. Pokud jde o šanci na vítězství, asi nebude tak vysoká, jak v několika posledních závodech. Ale nikdy nevíte, nakonec nám to možná sedne," dodává usměvavý pilot.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.