Daniel Ricciardo doufá, že Helmut Marko byl příliš pesimistický v odhadu ztráty, kterou bude Red Bull nabírat na rovinkách na dlouhé rovince v Baku. Hodně toho sice budou moci dohnat v zatáčkách, nikoliv však tak velké manko.
Odborný poradce Red Bullu Marko uvedl, že kvůli slabšímu motoru Renault budou na 2km rovince v Baku jejich vozy ztrácet až 1,2 sekundy. Australský pilot ale věří, že velkou část z toho dokážou kompenzovat v jiných částech okruhu.
"Doufám, že se mýlí, to vypadá moc. Uvidíme. Doufám, že tolik ztrácet nebudeme. Ale i kdyby tomu tak mělo být - řekněme, že bychom ztráceli sekundu, pak si trochu času budeme moci získat v zatáčkách," věří Ricciardo.
"Na Mercedes možná ne tolik, mají také dobré auto, na Ferrari také minimálně, ale u někoho, jako je Williams, očekáváme, že na rovince na nás něco najedou, a pak v zatáčkách doufám, že to převáží naše výhoda. Ale 1,2 sekundy, to je hodně. Doufám, že Helmut nemá pravdu," pokračuje pilot Red Bullu.
"Když se na to podíváte, mnoho zatáček se jezdí na druhý či třetí rychlostní stupeň. To vás vede k velkému přítlaku. Jenže rovinku ignorovat nemůžete. I zatáčka za třetí zatáčkou, ta DRS rovinka, je také opravdu dlouhá."
"Ze zatáčky č. 12 to je také dlouho na plný plyn. Zatáčky vyžadují přítlak, ale rovinky říkají: 'Ne, absolutně ne.' Myslím si, že pojedeme s určitým kompromisem, a pak uvidíme, jakým směrem se vydáme," říká Ricciardo, podle něhož Baku nebude jejich silnou tratí.
"Myslím, že tento víkend musím maximálně využít. Těžko říct, jak si povedeme na této trati. Pokud jde o šanci na vítězství, asi nebude tak vysoká, jak v několika posledních závodech. Ale nikdy nevíte, nakonec nám to možná sedne," dodává usměvavý pilot.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.