Daniel Ricciardo doufá, že Helmut Marko byl příliš pesimistický v odhadu ztráty, kterou bude Red Bull nabírat na rovinkách na dlouhé rovince v Baku. Hodně toho sice budou moci dohnat v zatáčkách, nikoliv však tak velké manko.
Odborný poradce Red Bullu Marko uvedl, že kvůli slabšímu motoru Renault budou na 2km rovince v Baku jejich vozy ztrácet až 1,2 sekundy. Australský pilot ale věří, že velkou část z toho dokážou kompenzovat v jiných částech okruhu.
"Doufám, že se mýlí, to vypadá moc. Uvidíme. Doufám, že tolik ztrácet nebudeme. Ale i kdyby tomu tak mělo být - řekněme, že bychom ztráceli sekundu, pak si trochu času budeme moci získat v zatáčkách," věří Ricciardo.
"Na Mercedes možná ne tolik, mají také dobré auto, na Ferrari také minimálně, ale u někoho, jako je Williams, očekáváme, že na rovince na nás něco najedou, a pak v zatáčkách doufám, že to převáží naše výhoda. Ale 1,2 sekundy, to je hodně. Doufám, že Helmut nemá pravdu," pokračuje pilot Red Bullu.
"Když se na to podíváte, mnoho zatáček se jezdí na druhý či třetí rychlostní stupeň. To vás vede k velkému přítlaku. Jenže rovinku ignorovat nemůžete. I zatáčka za třetí zatáčkou, ta DRS rovinka, je také opravdu dlouhá."
"Ze zatáčky č. 12 to je také dlouho na plný plyn. Zatáčky vyžadují přítlak, ale rovinky říkají: 'Ne, absolutně ne.' Myslím si, že pojedeme s určitým kompromisem, a pak uvidíme, jakým směrem se vydáme," říká Ricciardo, podle něhož Baku nebude jejich silnou tratí.
"Myslím, že tento víkend musím maximálně využít. Těžko říct, jak si povedeme na této trati. Pokud jde o šanci na vítězství, asi nebude tak vysoká, jak v několika posledních závodech. Ale nikdy nevíte, nakonec nám to možná sedne," dodává usměvavý pilot.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.