Pirelli přiveze do Kanady měkkou, superměkkou a ultraměkkou směs, čímž naváže na předchozí závod v Monaku. Italský dodavatel pneumatik navíc odhalil, že týmy Renault a Haas se rozhodly vyhnout použití jakéhokoli setu superměkkých pneu.
Americký nováček se rozhodl pro agresivnější strategii. Z třinácti poskytnutých sad využije pro Grosjeana a Gutiérreze10 sad ultraměkké směsi, pak bude mít k dispozici jen tři sady měkkých pneu. Pro srovnání - Renault použije osm sad fialově označených pneumaik a pět žlutých. Manažer Haasu Günther Steiner hovoří o uchopení šance ohledně přídělu pneumatik.
"Využijeme jenom ultraměkké a měkké pneu. Je to výzva, abychom nalezli perfektní pracovní rozsah pro tento typ gum. Ultraměkké pneu se v Kanadě nikdy ani nezkoušely, vždyť debutovaly v monackém závodě před dvěma týdny. Musíme zjistit, jak pneumatiky fungují, konkrétně v Kanadě. Před rozhodnutím, že ultraměkkou směs použijeme v Kanadě, jsme je testovali jen jednou, a to v Barceloně. Uvidíme, zda rozhodnutí použít v je v Kanadě, bude správné. Z Monaka jsme si odvezli nějaké poznatky, teď se musíme postarat o to, aby v Kanadě pracovaly ultraměkké pneu co nejlépe," popisuje volbu Steiner.
Jak je známo, týmy musí provést rozhodnutí, jaké pneu na zámořské závody použijí, 14 týdnů předem. Haas se stal celkem pověstný odvážným přístupem ohledně volby pneumatik - vyplatilo se mu to například v Bahrajnu, kde Grosjean absolvoval tři stinty na nejměkčí směsi a umístil se jako pátý.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.