Pirelli přiveze do Kanady měkkou, superměkkou a ultraměkkou směs, čímž naváže na předchozí závod v Monaku. Italský dodavatel pneumatik navíc odhalil, že týmy Renault a Haas se rozhodly vyhnout použití jakéhokoli setu superměkkých pneu.
Americký nováček se rozhodl pro agresivnější strategii. Z třinácti poskytnutých sad využije pro Grosjeana a Gutiérreze10 sad ultraměkké směsi, pak bude mít k dispozici jen tři sady měkkých pneu. Pro srovnání - Renault použije osm sad fialově označených pneumaik a pět žlutých. Manažer Haasu Günther Steiner hovoří o uchopení šance ohledně přídělu pneumatik.
"Využijeme jenom ultraměkké a měkké pneu. Je to výzva, abychom nalezli perfektní pracovní rozsah pro tento typ gum. Ultraměkké pneu se v Kanadě nikdy ani nezkoušely, vždyť debutovaly v monackém závodě před dvěma týdny. Musíme zjistit, jak pneumatiky fungují, konkrétně v Kanadě. Před rozhodnutím, že ultraměkkou směs použijeme v Kanadě, jsme je testovali jen jednou, a to v Barceloně. Uvidíme, zda rozhodnutí použít v je v Kanadě, bude správné. Z Monaka jsme si odvezli nějaké poznatky, teď se musíme postarat o to, aby v Kanadě pracovaly ultraměkké pneu co nejlépe," popisuje volbu Steiner.
Jak je známo, týmy musí provést rozhodnutí, jaké pneu na zámořské závody použijí, 14 týdnů předem. Haas se stal celkem pověstný odvážným přístupem ohledně volby pneumatik - vyplatilo se mu to například v Bahrajnu, kde Grosjean absolvoval tři stinty na nejměkčí směsi a umístil se jako pátý.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.