Pirelli přiveze do Kanady měkkou, superměkkou a ultraměkkou směs, čímž naváže na předchozí závod v Monaku. Italský dodavatel pneumatik navíc odhalil, že týmy Renault a Haas se rozhodly vyhnout použití jakéhokoli setu superměkkých pneu.
Americký nováček se rozhodl pro agresivnější strategii. Z třinácti poskytnutých sad využije pro Grosjeana a Gutiérreze10 sad ultraměkké směsi, pak bude mít k dispozici jen tři sady měkkých pneu. Pro srovnání - Renault použije osm sad fialově označených pneumaik a pět žlutých. Manažer Haasu Günther Steiner hovoří o uchopení šance ohledně přídělu pneumatik.
"Využijeme jenom ultraměkké a měkké pneu. Je to výzva, abychom nalezli perfektní pracovní rozsah pro tento typ gum. Ultraměkké pneu se v Kanadě nikdy ani nezkoušely, vždyť debutovaly v monackém závodě před dvěma týdny. Musíme zjistit, jak pneumatiky fungují, konkrétně v Kanadě. Před rozhodnutím, že ultraměkkou směs použijeme v Kanadě, jsme je testovali jen jednou, a to v Barceloně. Uvidíme, zda rozhodnutí použít v je v Kanadě, bude správné. Z Monaka jsme si odvezli nějaké poznatky, teď se musíme postarat o to, aby v Kanadě pracovaly ultraměkké pneu co nejlépe," popisuje volbu Steiner.
Jak je známo, týmy musí provést rozhodnutí, jaké pneu na zámořské závody použijí, 14 týdnů předem. Haas se stal celkem pověstný odvážným přístupem ohledně volby pneumatik - vyplatilo se mu to například v Bahrajnu, kde Grosjean absolvoval tři stinty na nejměkčí směsi a umístil se jako pátý.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.