McLaren a Honda jednají s Mezinárodní automobilovou federací o závazku poskytnout své pohonné jednotky dalšímu týmu, což se vedení stáje ve Wokingu nelíbí.
Šéfové F1 se před několika měsíci dohodli na nových pravidlech, které zahrnují i zajištění dodávek pro tým, který se ocitne bez motorů. Povinnost ho zásobit by v tomto případě měl výrobce s nejmenším počtem zákazníků - a tím je v současné době Honda, která spolupracuje pouze s McLarenem.
Uvedla, že v případě nutnosti bude příští rok připravena podporovat další tým, ovšem ředitel McLarenu uvedl, že o tom budou přemýšlet až poté, co vyhrají mistrovství světa.
Na otázku, o čem nyní s FIA jednají, odpovídá sportovní ředitel Hondy Jusuke Hasegawa: "Soustředilo se to na závazek a zákaznické dodávky. U McLarenu je přirozené, že se nechtějí dělit o své zdroje s dalšími týmy, s čímž souhlasím. Jde ale o pravidlo a my tuto aktivitu F1 rádi podpoříme."
Za McLaren situaci komentuje závodní ředitel Eric Boullier: "V současné době s FIA stále diskutujeme o výsledku tohoto pravidla, nebo řekněme této dohody mezi FIA a výrobci motorů. S většinou souhlasíme. Existuje ale stále několik klauzulí, které můžeme dále rozebírat."
"Máme svůj názor, svou pozici. Samozřejmě do sportu s Hondou hodně investujeme, abychom zajistili, že budeme mít brzy konkurenceschopného čtvrtého výrobce pohonných jednotek. Proto o tom hovoříme a proto někdy můžeme mít určité názory trochu odlišné," vysvětluje Boullier.
Honda se letos zlepšila v oblasti spolehlivosti, nyní chce postupně zvyšovat výkon svého motoru. Hasegawu, který letos v březnu nahradil Jasuhisu Araje, vývoj zatím těší.
"V současnosti jsem velmi spokojený. Cítím, že mi McLaren hodně věří. Naše momentální výkonnost je jako vždy založena na loňské zkušenosti. Loňské výsledky už letos vidět nechceme," dodává Hasegawa.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.