McLaren a Honda jednají s Mezinárodní automobilovou federací o závazku poskytnout své pohonné jednotky dalšímu týmu, což se vedení stáje ve Wokingu nelíbí.
Šéfové F1 se před několika měsíci dohodli na nových pravidlech, které zahrnují i zajištění dodávek pro tým, který se ocitne bez motorů. Povinnost ho zásobit by v tomto případě měl výrobce s nejmenším počtem zákazníků - a tím je v současné době Honda, která spolupracuje pouze s McLarenem.
Uvedla, že v případě nutnosti bude příští rok připravena podporovat další tým, ovšem ředitel McLarenu uvedl, že o tom budou přemýšlet až poté, co vyhrají mistrovství světa.
Na otázku, o čem nyní s FIA jednají, odpovídá sportovní ředitel Hondy Jusuke Hasegawa: "Soustředilo se to na závazek a zákaznické dodávky. U McLarenu je přirozené, že se nechtějí dělit o své zdroje s dalšími týmy, s čímž souhlasím. Jde ale o pravidlo a my tuto aktivitu F1 rádi podpoříme."
Za McLaren situaci komentuje závodní ředitel Eric Boullier: "V současné době s FIA stále diskutujeme o výsledku tohoto pravidla, nebo řekněme této dohody mezi FIA a výrobci motorů. S většinou souhlasíme. Existuje ale stále několik klauzulí, které můžeme dále rozebírat."
"Máme svůj názor, svou pozici. Samozřejmě do sportu s Hondou hodně investujeme, abychom zajistili, že budeme mít brzy konkurenceschopného čtvrtého výrobce pohonných jednotek. Proto o tom hovoříme a proto někdy můžeme mít určité názory trochu odlišné," vysvětluje Boullier.
Honda se letos zlepšila v oblasti spolehlivosti, nyní chce postupně zvyšovat výkon svého motoru. Hasegawu, který letos v březnu nahradil Jasuhisu Araje, vývoj zatím těší.
"V současnosti jsem velmi spokojený. Cítím, že mi McLaren hodně věří. Naše momentální výkonnost je jako vždy založena na loňské zkušenosti. Loňské výsledky už letos vidět nechceme," dodává Hasegawa.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.