McLaren a Honda jednají s Mezinárodní automobilovou federací o závazku poskytnout své pohonné jednotky dalšímu týmu, což se vedení stáje ve Wokingu nelíbí.
Šéfové F1 se před několika měsíci dohodli na nových pravidlech, které zahrnují i zajištění dodávek pro tým, který se ocitne bez motorů. Povinnost ho zásobit by v tomto případě měl výrobce s nejmenším počtem zákazníků - a tím je v současné době Honda, která spolupracuje pouze s McLarenem.
Uvedla, že v případě nutnosti bude příští rok připravena podporovat další tým, ovšem ředitel McLarenu uvedl, že o tom budou přemýšlet až poté, co vyhrají mistrovství světa.
Na otázku, o čem nyní s FIA jednají, odpovídá sportovní ředitel Hondy Jusuke Hasegawa: "Soustředilo se to na závazek a zákaznické dodávky. U McLarenu je přirozené, že se nechtějí dělit o své zdroje s dalšími týmy, s čímž souhlasím. Jde ale o pravidlo a my tuto aktivitu F1 rádi podpoříme."
Za McLaren situaci komentuje závodní ředitel Eric Boullier: "V současné době s FIA stále diskutujeme o výsledku tohoto pravidla, nebo řekněme této dohody mezi FIA a výrobci motorů. S většinou souhlasíme. Existuje ale stále několik klauzulí, které můžeme dále rozebírat."
"Máme svůj názor, svou pozici. Samozřejmě do sportu s Hondou hodně investujeme, abychom zajistili, že budeme mít brzy konkurenceschopného čtvrtého výrobce pohonných jednotek. Proto o tom hovoříme a proto někdy můžeme mít určité názory trochu odlišné," vysvětluje Boullier.
Honda se letos zlepšila v oblasti spolehlivosti, nyní chce postupně zvyšovat výkon svého motoru. Hasegawu, který letos v březnu nahradil Jasuhisu Araje, vývoj zatím těší.
"V současnosti jsem velmi spokojený. Cítím, že mi McLaren hodně věří. Naše momentální výkonnost je jako vždy založena na loňské zkušenosti. Loňské výsledky už letos vidět nechceme," dodává Hasegawa.
Martin Brundle si myslí, že s náhlým odchodem Christiana Hornera se šance Maxe Verstappena na setrvání v týmu Red Bull výrazně zvýšily. Podle něj může tato změna přinést Verstappenovi větší pocit stability a klidu.
Ari Luyendyk obdivuje talent i vyrovnanost Maxe Verstappena ve Formuli 1. Rád by ho jednou viděl závodit i v IndyCar, kde by podle něj mohl ukázat svou univerzálnost.
Šéf McLarenu Zak Brown nepovažoval odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu za žádné překvapení. Podle něj události směřovaly k tomuto kroku už delší dobu, a Brown tak naznačil, že situaci u konkurence bedlivě sledoval a vnímal známky napětí, které k rozhodnutí mohly vést.
Po suverénním vítězství ve Velké ceně Velké Británie McLaren rozhodně neusíná na vavřínech. Tým z Wokingu jasně naznačuje, že letošní forma není náhoda a do Belgie vyráží s cílem potvrdit, že patří mezi hlavní hráče sezony 2025 a nechce polevit ani po letní přestávce.
Juan Pablo Montoya označil konkrétní „moment hlouposti“, který podle něj ukončil kariéru Daniela Ricciarda ve Formuli 1. Tento okamžik podle něj stál Ricciarda šanci na návrat mezi nejlepší.
Alan Permane přiznal, že po svém jmenování šéfem týmu Racing Bulls pocítil mimo jiné i šok. Zkušený inženýr se tak nečekaně ujímá vedení ambiciózní sesterské stáje Red Bullu.
Zak Brown připisuje úspěchy McLarenu v různých závodních sériích efektivní delegaci pravomocí a silnému vedení. Pod jeho vedením tým funguje díky jasnému rozdělení rolí a pevnému zaměření na společný cíl vítězství.
Lewis Hamilton uvedl, že už nyní spolupracuje s Ferrari na voze pro rok 2026. Chce, aby nový monopost nesl část jeho "DNA" a odrážel jeho závodní filozofii.
Nizozemský jezdec přijímá změny plánované pro rok 2026 s chladnou hlavou a bez emocí. Zatímco jiní vyjadřují nadšení či obavy, on si zachovává odstup a vyčkává, jak se nová pravidla projeví v praxi.
Charles Leclerc je zaskočen tím, že jeho tradičně silné kvalifikace mu v roce 2025 přestaly vycházet. I přes snahu najít příčinu zůstává důvod neúspěchu nejasný.
Andy Cowell potvrdil, že vývoj pohonné jednotky Honda pro sezonu 2026 postupuje dle plánu a testování probíhá jak v Japonsku, tak v britském Silverstonu. Zároveň označil partnerství za klíčový krok k proměně Aston Martinu v plnohodnotný tovární tým.
Liam Lawson připouští, že jezdci Formule 1 často využívají mezer v pravidlech ve svůj prospěch. Zároveň vyzývá k jejich zpřísnění, aby se zvýšila férovost na trati.