McLaren a Honda jednají s Mezinárodní automobilovou federací o závazku poskytnout své pohonné jednotky dalšímu týmu, což se vedení stáje ve Wokingu nelíbí.
Šéfové F1 se před několika měsíci dohodli na nových pravidlech, které zahrnují i zajištění dodávek pro tým, který se ocitne bez motorů. Povinnost ho zásobit by v tomto případě měl výrobce s nejmenším počtem zákazníků - a tím je v současné době Honda, která spolupracuje pouze s McLarenem.
Uvedla, že v případě nutnosti bude příští rok připravena podporovat další tým, ovšem ředitel McLarenu uvedl, že o tom budou přemýšlet až poté, co vyhrají mistrovství světa.
Na otázku, o čem nyní s FIA jednají, odpovídá sportovní ředitel Hondy Jusuke Hasegawa: "Soustředilo se to na závazek a zákaznické dodávky. U McLarenu je přirozené, že se nechtějí dělit o své zdroje s dalšími týmy, s čímž souhlasím. Jde ale o pravidlo a my tuto aktivitu F1 rádi podpoříme."
Za McLaren situaci komentuje závodní ředitel Eric Boullier: "V současné době s FIA stále diskutujeme o výsledku tohoto pravidla, nebo řekněme této dohody mezi FIA a výrobci motorů. S většinou souhlasíme. Existuje ale stále několik klauzulí, které můžeme dále rozebírat."
"Máme svůj názor, svou pozici. Samozřejmě do sportu s Hondou hodně investujeme, abychom zajistili, že budeme mít brzy konkurenceschopného čtvrtého výrobce pohonných jednotek. Proto o tom hovoříme a proto někdy můžeme mít určité názory trochu odlišné," vysvětluje Boullier.
Honda se letos zlepšila v oblasti spolehlivosti, nyní chce postupně zvyšovat výkon svého motoru. Hasegawu, který letos v březnu nahradil Jasuhisu Araje, vývoj zatím těší.
"V současnosti jsem velmi spokojený. Cítím, že mi McLaren hodně věří. Naše momentální výkonnost je jako vždy založena na loňské zkušenosti. Loňské výsledky už letos vidět nechceme," dodává Hasegawa.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.
Christian Horner se po vítězství Maxe Verstappena v Monze ozval Martinu Brundlovi, aby ocenil jeho chladnokrevný výkon i práci celého týmu Red Bull.
Šéf Mercedesu Toto Wolff projevil výrazné rozhořčení nad výkonem svého týmu na Velké ceně Itálie. Podle něj výsledky nebyly podle očekávání a ukázaly, že tým má před sebou ještě mnoho práce, než bude konkurenceschopný na nejvyšší úrovni.
Max Verstappen se vyjádřil k týmovým příkazům McLarenu během Velké ceny Itálie. Čtyřnásobný mistr světa zdůraznil, že podobné situace nejsou jeho záležitostí a raději se soustředí na závod.