Městský okruh v Monaku je podle šéfa Ferrari Maurizia Arrivabeneho jednoduše slabinou Kimiho Räikkönena.
V kvalifikaci tam minulý víkend zajel o dvě desetiny pomaleji a skončil šestý, po nepovolené výměně převodovky a s tím související penalizace ale startoval až z 11. místa na roštu. Nicméně v závodě daleko nedojel - už v 11. kole ve vlásence za mokra narazil do svodidel a poškodil si přední křídlo, které zůstalo zaklíněné pod monopostem.
"Každý pilot, jehož jsem v minulosti poznal, má trať, kterou nemusí. A Kimi Monako nemá rád, i když tady jednou vyhrál. Nesmíme si na Kimiho stěžovat, ale akceptovat to, že jeho závod brzy skončil. Tlačí na to, aby ve zbytku sezóny podával vždy ty nejlepší výkony," zastává se Arrivabene svého pilota.
Po šesti závodech stále nad Vettelem vede, byť už pouze o jediný bod. Doufá, že se mu v příštích závodech podaří lépe využít potenciál svého vozu: "Tento víkend skončil velmi špatným výsledkem, jdeme však na další závod."
Räikkönen věří, že jejich balík je lepší než loni a že letošní výsledky to zatím neodrážejí (více zde). Pro Kanadu chystá Ferrari další vylepšení motoru, zatím ale neví, kolik žetonů je novinky budou stát. Část z nich totiž chtějí uhrát na zlepšení spolehlivosti a snížení nákladů, proto o tom nyní intenzívně jednají s FIA. Důležitější pro ně ale bude zlepšit výsledky v kvalifikaci, zejména v její poslední části, kde v posledních dvou závodech zaostali za očekáváním svým i za očekáváním fanoušků.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.