Ve světě F1 si vydobyl několik přídomků, které ho stavěly na úroveň "zlých mužů" Vittoria Brambilly nebo Andrey de Cesarise. Pro Williams překvapivě vyhrál Grand Prix Španělska 2012 - a zatím je to pro tuto stáj poslední úspěch.
Pastor Maldonado měl svou účast v F1 pojištěnou penězi svého osobního sponzora, venezuelskou státní společnost na zpracování ropy a zemního plynu PDVSA. Pilota podporovala částkami, o jejichž výši se několikrát spekulovalo, nejčastěji se uvádí 46 milionů dolarů ročně. V závěru loňského roku se však objevily zprávy o korupci přímo ve společnosti, PDVSA přestala platit a Maldonado přišel díky insolventnosti o své místo v rodícím se Renaultu na úkor Magnussena. Nyní se objevují zprávy, že by se jedenatřicetiletý Venezuelan mohl znovu vrátit do světa F1.
"Skutečně chci dostat druhou šanci, protože mám pořád pocit, že mám s F1 stále co do činění. Můj plán je vrátit se. Nebylo zase tak špatné zůstat jeden rok stranou, protože jsem měl čas na rozmyšlenou. Začali jsme kontaktovat týmy a snažíme se dojít k nějaké dohodě na příští sezónu," uvedl Maldonado pro server autosport.com.
Pastor Rafael Maldonado Motta vstoupil do F1 v roce 2011 a setrval v ní pět let. Absolvoval 95 Grand Prix, ovšem kromě vyhraného závodu se proslavil spíš velkým množstvím nehod - není jistě náhodou, že více než třetinu závodů vůbec nedokončil. On sám má na svou kariéru specifický náhled.
"Nejsem žádný zelenáč, který musí začít znovu od nuly. Po pěti letech v F1 mám pocit, že ještě mohu vykonat dobrou práci. Nikdy jsem neměl vůz, se kterým bych mohl prokázat svůj talent. Snad jen u Williamsu v roce 2012, když jsem vyhrál Španělsko, to byla dobrá sezóna. Ale další dvě už za moc nestály a u Lotusu to bylo podobné. Nikdy jsem neměl šanci se pohybovat na dobré úrovni. Rád bych měl konečně dobrý vůz, ani nemusí být nejlepší, ale monopost, který mi umožní prokázat můj potenciál a pravidelný přísun bodů," plánuje Maldonado.
Pilot, který loni po vyhazovu od Renaultu odmítl nabídku Manoru, se letos účastnil testů pneumatik Pirelli. Zatím ale konkrétně nesdělil, které týmy jsou v jeho hledáčku pro případné angažmá v sezóně 2017.
Charles Leclerc se ohlíží za sezonou 2025 s kombinací spokojenosti a kritického pohledu. Poté přinesl svůj pohled na budoucnost.
První sezona Lewise Hamiltona ve Ferrari byla poznamenána výzvami a adaptací na nový tým, přičemž výrazné úspěchy se objevily jen zřídka. Insideři odhalili, jaký je skutečný stav vztahů a atmosféra uvnitř týmu.
Třídenní akce McLaren F1 Teamu a společnosti Allwyn proměnila pražské Holešovice v interaktivní centrum Formule 1. Fanouškům nabídla bezplatný a otevřený pohled do světa F1.
Honda Racing poprvé poodhalila zvukovou identitu své pohonné jednotky pro Formuli 1 od roku 2026. Krátká zvuková ukázka nabízí autentický náhled na to, jaký projev budou mít monoposty nové generace
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.
Dosavadní prezident FIA si zajistil další čtyřleté funkční období v čele federace. Pokračuje tak kontinuita vedení jedné z klíčových institucí světového motorsportu.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.