Ve světě F1 si vydobyl několik přídomků, které ho stavěly na úroveň "zlých mužů" Vittoria Brambilly nebo Andrey de Cesarise. Pro Williams překvapivě vyhrál Grand Prix Španělska 2012 - a zatím je to pro tuto stáj poslední úspěch.
Pastor Maldonado měl svou účast v F1 pojištěnou penězi svého osobního sponzora, venezuelskou státní společnost na zpracování ropy a zemního plynu PDVSA. Pilota podporovala částkami, o jejichž výši se několikrát spekulovalo, nejčastěji se uvádí 46 milionů dolarů ročně. V závěru loňského roku se však objevily zprávy o korupci přímo ve společnosti, PDVSA přestala platit a Maldonado přišel díky insolventnosti o své místo v rodícím se Renaultu na úkor Magnussena. Nyní se objevují zprávy, že by se jedenatřicetiletý Venezuelan mohl znovu vrátit do světa F1.
"Skutečně chci dostat druhou šanci, protože mám pořád pocit, že mám s F1 stále co do činění. Můj plán je vrátit se. Nebylo zase tak špatné zůstat jeden rok stranou, protože jsem měl čas na rozmyšlenou. Začali jsme kontaktovat týmy a snažíme se dojít k nějaké dohodě na příští sezónu," uvedl Maldonado pro server autosport.com.
Pastor Rafael Maldonado Motta vstoupil do F1 v roce 2011 a setrval v ní pět let. Absolvoval 95 Grand Prix, ovšem kromě vyhraného závodu se proslavil spíš velkým množstvím nehod - není jistě náhodou, že více než třetinu závodů vůbec nedokončil. On sám má na svou kariéru specifický náhled.
"Nejsem žádný zelenáč, který musí začít znovu od nuly. Po pěti letech v F1 mám pocit, že ještě mohu vykonat dobrou práci. Nikdy jsem neměl vůz, se kterým bych mohl prokázat svůj talent. Snad jen u Williamsu v roce 2012, když jsem vyhrál Španělsko, to byla dobrá sezóna. Ale další dvě už za moc nestály a u Lotusu to bylo podobné. Nikdy jsem neměl šanci se pohybovat na dobré úrovni. Rád bych měl konečně dobrý vůz, ani nemusí být nejlepší, ale monopost, který mi umožní prokázat můj potenciál a pravidelný přísun bodů," plánuje Maldonado.
Pilot, který loni po vyhazovu od Renaultu odmítl nabídku Manoru, se letos účastnil testů pneumatik Pirelli. Zatím ale konkrétně nesdělil, které týmy jsou v jeho hledáčku pro případné angažmá v sezóně 2017.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.