Ve světě F1 si vydobyl několik přídomků, které ho stavěly na úroveň "zlých mužů" Vittoria Brambilly nebo Andrey de Cesarise. Pro Williams překvapivě vyhrál Grand Prix Španělska 2012 - a zatím je to pro tuto stáj poslední úspěch.
Pastor Maldonado měl svou účast v F1 pojištěnou penězi svého osobního sponzora, venezuelskou státní společnost na zpracování ropy a zemního plynu PDVSA. Pilota podporovala částkami, o jejichž výši se několikrát spekulovalo, nejčastěji se uvádí 46 milionů dolarů ročně. V závěru loňského roku se však objevily zprávy o korupci přímo ve společnosti, PDVSA přestala platit a Maldonado přišel díky insolventnosti o své místo v rodícím se Renaultu na úkor Magnussena. Nyní se objevují zprávy, že by se jedenatřicetiletý Venezuelan mohl znovu vrátit do světa F1.
"Skutečně chci dostat druhou šanci, protože mám pořád pocit, že mám s F1 stále co do činění. Můj plán je vrátit se. Nebylo zase tak špatné zůstat jeden rok stranou, protože jsem měl čas na rozmyšlenou. Začali jsme kontaktovat týmy a snažíme se dojít k nějaké dohodě na příští sezónu," uvedl Maldonado pro server autosport.com.
Pastor Rafael Maldonado Motta vstoupil do F1 v roce 2011 a setrval v ní pět let. Absolvoval 95 Grand Prix, ovšem kromě vyhraného závodu se proslavil spíš velkým množstvím nehod - není jistě náhodou, že více než třetinu závodů vůbec nedokončil. On sám má na svou kariéru specifický náhled.
"Nejsem žádný zelenáč, který musí začít znovu od nuly. Po pěti letech v F1 mám pocit, že ještě mohu vykonat dobrou práci. Nikdy jsem neměl vůz, se kterým bych mohl prokázat svůj talent. Snad jen u Williamsu v roce 2012, když jsem vyhrál Španělsko, to byla dobrá sezóna. Ale další dvě už za moc nestály a u Lotusu to bylo podobné. Nikdy jsem neměl šanci se pohybovat na dobré úrovni. Rád bych měl konečně dobrý vůz, ani nemusí být nejlepší, ale monopost, který mi umožní prokázat můj potenciál a pravidelný přísun bodů," plánuje Maldonado.
Pilot, který loni po vyhazovu od Renaultu odmítl nabídku Manoru, se letos účastnil testů pneumatik Pirelli. Zatím ale konkrétně nesdělil, které týmy jsou v jeho hledáčku pro případné angažmá v sezóně 2017.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.
Martin Brundle naznačil, že v Red Bullu zřejmě nastane čas na zásadní interní diskuse. Po nepřesvědčivém začátku sezony podle něj tým čekají „vážné rozhovory“, které by mohly odhalit hlubší problémy uvnitř úspěšné stáje.
George Russell označil druhé místo v Bahrajnu za důkaz, že Mercedes zvládá i podmínky, které mu dříve nesedly, ale šance na titul podle něj zůstávají malé.
Na začátku kariéry čelil Lewis Hamilton kritice za svůj styl oblékání, dnes je z něj módní ikona paddocku. Každý víkend ve Formuli 1 využívá jako přehlídkové molo a bez ostychu ukazuje svůj cit pro módu i originalitu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur nehodil Lewise Hamiltona přes palubu. Po slabé kvalifikaci v Bahrajnu mu nabídl podporu a povzbuzení.
Carlos Sainz zažil po slibném začátku v Bahrajnu náročný závod. Po nejlepší kvalifikaci ve službách Williamsu, kde si vybojoval osmou příčku, se během neděle potýkal s nepříznivým vývojem a různými komplikacemi, které mu znemožnily proměnit solidní start v výraznější výsledek.
Lewis Hamilton si z Bahrajnu odvezl dosud nejlepší výsledek ve službách Ferrari. Po startu z devátého místa dojel pátý a sám přiznal, že konečně zjistil, jak dostat ze svého monopostu maximum. "Začíná to dávat smysl," vzkázal po závodě spokojený britský šampion.
Šéf Red Bullu Christian Horner vysvětlil, že za problémy při zastávkách v boxech v Bahrajnu mohl vadný kabelový svazek v boxovém vybavení. Ten způsobil poruchu semaforu, což tým připravilo o cenné sekundy.
Max Verstappen vyjádřil zklamání nad výkonem Red Bullu ve Velké ceně Bahrajnu, kde skončil na šesté pozici, a přiznal, že tým aktuálně nemá na boj o titul. Kvůli technickým problémům a špatnému tempu auta se objevily spekulace o možné změně týmu na konci sezóny.