McLaren se podle Jensona Buttona musí zlepšit v komunikaci se svými piloty poté, co se v Monaku dopustil strategické chyby, která mu zabránila dojet na lepším než devátém místě.
Jeho odhad situace a přechod z mokrých na přechodné a z přechodných na hladké pneumatiky nebyly vůbec špatné. Dokonalé by byly tehdy, pokud by k zastávce do boxů zajel vždy o kolo později.
"Já jsem v těchto volbách hodně dobrý. Ne až tak dobrý, ale zdá se, že všichni kopírovali přesně to, co jsem udělal, takže to trochu bolí. A také jsem se zasekl za Manory," lituje Button komunikační chyby, po které ztratil hodně času za nejpomalejšími vozy, které v úzkých ulicích Monaka nemohl předjet. K tomu přispěla i vysoká maximální rychlost Manoru na rovinkách, McLaren je v této oblasti naopak nejpomalejší.
"Myslím, že v oblasti komunikace mezi týmem a mnou to opravdu nebylo moc dobré, protože jsme měli být před Manory, které se tady nedají předjet. V časech na kolo byl čtyřsekundový rozdíl [ve prospěch McLarenu], a předjetí bylo stejně nemožné," přibližuje britský pilot vývoj svého závodu.
"Je to tedy tak trochu chyba, ale získali jsme dost bodů - nebylo by jich tolik, kdyby dnes bylo sucho. Pokud jde o správná strategická rozhodnutí a rychlost, určitě jsem se rozhodoval správně. Problémem bylo, že jsem vyjel do provozu a že jsem nevěděl, že se v něm ocitnu," pokračuje Button.
McLaren získal 12 bodů a v šampionátu konstruktérů se dostal na 7. příčku před Haas, Button však uznává: "Tyto body jsme nezískali díky tomu, že jsme konkurenceschopní, ale díky dobrým rozhodnutím." Načasování zastávek Fernanda Alonsa bylo optimální.
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.
Dosavadní prezident FIA si zajistil další čtyřleté funkční období v čele federace. Pokračuje tak kontinuita vedení jedné z klíčových institucí světového motorsportu.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.
Lando Norris představil svůj krátký, ale nabitý program zimní přestávky, zahrnující týmové rozbory, odpočinek s rodinou a přáteli a tradiční akce McLarenu.
Helmut Marko po dvou desetiletích v Red Bullu oznámil, že na konci roku tým opustí, přestože měl smlouvu i pro sezonu 2026. Jeho odchod vyvolává otázky o dopadu na Maxe Verstappena a budoucí strategii týmu.
Post-season testy v Abú Zabí jsou u konce, na trati se objevilo 25 jezdců. Společně absolvovali přes 2 500 kol v rámci příprav na sezonu 2025.
Pneumatiky Pirelli pro Formuli 1 budou příští rok vypadat trochu jinak. Změny se týkají hlavně designu a připravují týmům nové možnosti strategie.