McLaren se podle Jensona Buttona musí zlepšit v komunikaci se svými piloty poté, co se v Monaku dopustil strategické chyby, která mu zabránila dojet na lepším než devátém místě.
Jeho odhad situace a přechod z mokrých na přechodné a z přechodných na hladké pneumatiky nebyly vůbec špatné. Dokonalé by byly tehdy, pokud by k zastávce do boxů zajel vždy o kolo později.
"Já jsem v těchto volbách hodně dobrý. Ne až tak dobrý, ale zdá se, že všichni kopírovali přesně to, co jsem udělal, takže to trochu bolí. A také jsem se zasekl za Manory," lituje Button komunikační chyby, po které ztratil hodně času za nejpomalejšími vozy, které v úzkých ulicích Monaka nemohl předjet. K tomu přispěla i vysoká maximální rychlost Manoru na rovinkách, McLaren je v této oblasti naopak nejpomalejší.
"Myslím, že v oblasti komunikace mezi týmem a mnou to opravdu nebylo moc dobré, protože jsme měli být před Manory, které se tady nedají předjet. V časech na kolo byl čtyřsekundový rozdíl [ve prospěch McLarenu], a předjetí bylo stejně nemožné," přibližuje britský pilot vývoj svého závodu.
"Je to tedy tak trochu chyba, ale získali jsme dost bodů - nebylo by jich tolik, kdyby dnes bylo sucho. Pokud jde o správná strategická rozhodnutí a rychlost, určitě jsem se rozhodoval správně. Problémem bylo, že jsem vyjel do provozu a že jsem nevěděl, že se v něm ocitnu," pokračuje Button.
McLaren získal 12 bodů a v šampionátu konstruktérů se dostal na 7. příčku před Haas, Button však uznává: "Tyto body jsme nezískali díky tomu, že jsme konkurenceschopní, ale díky dobrým rozhodnutím." Načasování zastávek Fernanda Alonsa bylo optimální.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Lewis Hamilton se ve Ferrari nachází v opravdu těžké situaci, která zdaleka neodpovídá jeho očekáváním.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.