Lewis Hamilton po sérii nepodařených závodů letos poprvé zvítězil a to ve velkém stylu. Po chybě v boxech předjel Daniela Ricciarda a před sebe jej už nepustil. Server Formula1 přináší zajímavé statistiky po závodě v Monaku.
Lewis Hamilton jezdí s číslem 44 na svém Mercedesu. V Monaku si dojel pro své 44. vítězství. V ulicích knížectví zvítězil podruhé ve své kariéře, poprvé se mu to podařilo také za deště a také ze třetího místa na startovním roštu v roce 2008.
Toto jeho vítězství navíc znamená, že vyhrál v každé sezóně F1, ve které startoval a nikdy nejel více než 10 závodů bez toho, aby se na konci podíval na nejvyšší pódiový stupínek. Byl to také 87. závod, ve kterém Brit vedl. Překonal tak druhého Ayrtona Sennu a před ním je již pouze Michael Schumacher, který během své kariéry vedl závod 142krát.
Daniel Ricciardo se musel spokojit s druhým místem poté, co byl povolán do boxů, avšak jeho pneumatiky nebyly připraveny. Po závodě však neskrýval své špatné rozpoložení. "Barcelonu jsem vzal dobře, ale teď se to stalo podruhé a nejsme v pozici Mercedesu. Nemáme na to vyhrávat závody, takže mít tu možnost 2x vést závod a zvlášť v Monaku," uvedl na tiskové konferenci.
Když se prý probudil a viděl oblohu, řekl si, že bude potřeba kuráž. Podle svých slov však vše zvládl dobře, udělal maximum a měl vše pod kontrolou. "Samozřejmě musíte spoléhat na tým a strategii, ale pokazit to podruhé, to bolí. Nejsem si jistý, co bude dál a co dělat. Musejí se poučit, avšak tuhle výhru mi nikdo nevrátí, to je fakt," dodal Australan. Druhé místo je však v Monaku zatím tím nejlepším v jeho kariéře.
Jeho týmový kolega Max Verstappen cíl stejně jako loni neviděl. 3x během víkendu totiž narazil do bariéry.
Sergio Pérez dojel na pódiovém umístění šestkrát. Potřetí s Force Indií, třikrát se mu to podařilo se Sauberem. A víckrát, než se to podařilo McLarenu poté, co se v roce 2013 rozhodli s Mexičanem dál nespolupracovat. Své padesáté výročí prvního závodu v F1 oslavil McLaren ziskem bodů a to s oběma vozy.
Jediným pilotem, který letos bodoval v každém závodě je Felipe Massa s Williamsem.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.