Lewis Hamilton po sérii nepodařených závodů letos poprvé zvítězil a to ve velkém stylu. Po chybě v boxech předjel Daniela Ricciarda a před sebe jej už nepustil. Server Formula1 přináší zajímavé statistiky po závodě v Monaku.
Lewis Hamilton jezdí s číslem 44 na svém Mercedesu. V Monaku si dojel pro své 44. vítězství. V ulicích knížectví zvítězil podruhé ve své kariéře, poprvé se mu to podařilo také za deště a také ze třetího místa na startovním roštu v roce 2008.
Toto jeho vítězství navíc znamená, že vyhrál v každé sezóně F1, ve které startoval a nikdy nejel více než 10 závodů bez toho, aby se na konci podíval na nejvyšší pódiový stupínek. Byl to také 87. závod, ve kterém Brit vedl. Překonal tak druhého Ayrtona Sennu a před ním je již pouze Michael Schumacher, který během své kariéry vedl závod 142krát.
Daniel Ricciardo se musel spokojit s druhým místem poté, co byl povolán do boxů, avšak jeho pneumatiky nebyly připraveny. Po závodě však neskrýval své špatné rozpoložení. "Barcelonu jsem vzal dobře, ale teď se to stalo podruhé a nejsme v pozici Mercedesu. Nemáme na to vyhrávat závody, takže mít tu možnost 2x vést závod a zvlášť v Monaku," uvedl na tiskové konferenci.
Když se prý probudil a viděl oblohu, řekl si, že bude potřeba kuráž. Podle svých slov však vše zvládl dobře, udělal maximum a měl vše pod kontrolou. "Samozřejmě musíte spoléhat na tým a strategii, ale pokazit to podruhé, to bolí. Nejsem si jistý, co bude dál a co dělat. Musejí se poučit, avšak tuhle výhru mi nikdo nevrátí, to je fakt," dodal Australan. Druhé místo je však v Monaku zatím tím nejlepším v jeho kariéře.
Jeho týmový kolega Max Verstappen cíl stejně jako loni neviděl. 3x během víkendu totiž narazil do bariéry.
Sergio Pérez dojel na pódiovém umístění šestkrát. Potřetí s Force Indií, třikrát se mu to podařilo se Sauberem. A víckrát, než se to podařilo McLarenu poté, co se v roce 2013 rozhodli s Mexičanem dál nespolupracovat. Své padesáté výročí prvního závodu v F1 oslavil McLaren ziskem bodů a to s oběma vozy.
Jediným pilotem, který letos bodoval v každém závodě je Felipe Massa s Williamsem.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.