Lewis Hamilton po sérii nepodařených závodů letos poprvé zvítězil a to ve velkém stylu. Po chybě v boxech předjel Daniela Ricciarda a před sebe jej už nepustil. Server Formula1 přináší zajímavé statistiky po závodě v Monaku.
Lewis Hamilton jezdí s číslem 44 na svém Mercedesu. V Monaku si dojel pro své 44. vítězství. V ulicích knížectví zvítězil podruhé ve své kariéře, poprvé se mu to podařilo také za deště a také ze třetího místa na startovním roštu v roce 2008.
Toto jeho vítězství navíc znamená, že vyhrál v každé sezóně F1, ve které startoval a nikdy nejel více než 10 závodů bez toho, aby se na konci podíval na nejvyšší pódiový stupínek. Byl to také 87. závod, ve kterém Brit vedl. Překonal tak druhého Ayrtona Sennu a před ním je již pouze Michael Schumacher, který během své kariéry vedl závod 142krát.
Daniel Ricciardo se musel spokojit s druhým místem poté, co byl povolán do boxů, avšak jeho pneumatiky nebyly připraveny. Po závodě však neskrýval své špatné rozpoložení. "Barcelonu jsem vzal dobře, ale teď se to stalo podruhé a nejsme v pozici Mercedesu. Nemáme na to vyhrávat závody, takže mít tu možnost 2x vést závod a zvlášť v Monaku," uvedl na tiskové konferenci.
Když se prý probudil a viděl oblohu, řekl si, že bude potřeba kuráž. Podle svých slov však vše zvládl dobře, udělal maximum a měl vše pod kontrolou. "Samozřejmě musíte spoléhat na tým a strategii, ale pokazit to podruhé, to bolí. Nejsem si jistý, co bude dál a co dělat. Musejí se poučit, avšak tuhle výhru mi nikdo nevrátí, to je fakt," dodal Australan. Druhé místo je však v Monaku zatím tím nejlepším v jeho kariéře.
Jeho týmový kolega Max Verstappen cíl stejně jako loni neviděl. 3x během víkendu totiž narazil do bariéry.
Sergio Pérez dojel na pódiovém umístění šestkrát. Potřetí s Force Indií, třikrát se mu to podařilo se Sauberem. A víckrát, než se to podařilo McLarenu poté, co se v roce 2013 rozhodli s Mexičanem dál nespolupracovat. Své padesáté výročí prvního závodu v F1 oslavil McLaren ziskem bodů a to s oběma vozy.
Jediným pilotem, který letos bodoval v každém závodě je Felipe Massa s Williamsem.
Lewis Hamilton si z Imoly odváží novou motivaci a chuť experimentovat. Pozitivní průběh závodu v Emilia Romagna ho povzbudil k tomu, aby před nadcházejícím Monakem vyzkoušel několik nových strategií. Po náročné sérii závodů tak britský šampion hledá cesty, jak posunout svůj výkon a znovu zaútočit na špičku.
Franco Colapinto po náročném debutu v Imole, zakončeném šestnáctým místem a havárií v kvalifikaci, přiznal, že se zatím necítí být na potřebné úrovni. Přesto víkend bere jako důležitou zkušenost a věří, že trpělivostí se dokáže prosadit.
Šéf týmu McLaren Andrea Stella otevřeně přiznal, že během Velké ceny Emilia-Romagna tým nikdy nedisponoval dostatečným tempem na závodní trati. Podle něj McLaren nikdy nedokázal naplno konkurovat soupeřům a postrádal rychlost, která by mu umožnila bojovat o přední pozice.
Lando Norris po závodě v Imole uznal, že svět Formule 1 se může během několika dní dramaticky změnit. Zatímco v Miami slavil vítězství, tentokrát nestačil na Verstappena. Přesto zůstává přesvědčený, že McLaren směřuje správnou cestou.
Alex Albon vzal kontakt s Charlesem Leclercem v Imole sportovně a přiznal, že by na jeho místě jednal stejně. Tvrdý souboj označil za součást závodění a nepovažuje ho za důvod ke stížnostem.
Charles LeclercFerrari kritizuje výkonnost týmu po zklamání v kvalifikaci, které ho v Imole odsoudilo k těžkému závodu a soubojům ve středu pole s Albonem a Gaslym.
Vysoké teploty v Imole představovaly pro tým Mercedes značnou překážku, která se výrazně podepsala na jejich výsledcích. George Russell skončil až na sedmém místě, zatímco jeho týmový kolega Andrea Kimi Antonelli musel kvůli technickým problémům závod předčasně ukončit.
Osmnáctiletý talent Mercedesu přiznal, že ho při debutu ve Formuli 1 v Itálii přemohla síla okamžiku a nečekaně velká pozornost. Přesto šlo podle něj o nezapomenutelný zážitek a silnější vstup do světa F1, než si kdy dokázal představit.
Lewis Hamilton předvedl v Imole působivý výkon, když se ze 12. místa na startu dokázal propracovat až na čtvrtou příčku. Britský pilot stáje Mercedes tak ukázal, že stále patří mezi nejzkušenější a nejrychlejší jezdce ve startovním poli. Jeho stíhací jízda byla jedním z hlavních momentů závodu.
Max Verstappen zvítězil v Imole zaslouženě, nikoliv náhodou, uvedl šéf týmu Red Bull Racing Christian Horner. Podle něj tým překonal zásadní slabinu svého vozu RB21, čímž jasně ukázal svou sílu a připravenost čelit McLarenu.
Max Verstappen položil základ vítězství v Imole už v prvním kole, když se po vnější straně Tamburella prohnal kolem Oscara Piastriho. Přestože se Australan snažil, nic nemělo takový dopad na vývoj závodu jako právě tento klíčový tah.
Jezdec Red Bullu Yuki Tsunoda převzal plnou odpovědnost za vážnou nehodu, ke které došlo během první části kvalifikace na Velkou cenu Emilia Romagna.