Lewis Hamilton po sérii nepodařených závodů letos poprvé zvítězil a to ve velkém stylu. Po chybě v boxech předjel Daniela Ricciarda a před sebe jej už nepustil. Server Formula1 přináší zajímavé statistiky po závodě v Monaku.
Lewis Hamilton jezdí s číslem 44 na svém Mercedesu. V Monaku si dojel pro své 44. vítězství. V ulicích knížectví zvítězil podruhé ve své kariéře, poprvé se mu to podařilo také za deště a také ze třetího místa na startovním roštu v roce 2008.
Toto jeho vítězství navíc znamená, že vyhrál v každé sezóně F1, ve které startoval a nikdy nejel více než 10 závodů bez toho, aby se na konci podíval na nejvyšší pódiový stupínek. Byl to také 87. závod, ve kterém Brit vedl. Překonal tak druhého Ayrtona Sennu a před ním je již pouze Michael Schumacher, který během své kariéry vedl závod 142krát.
Daniel Ricciardo se musel spokojit s druhým místem poté, co byl povolán do boxů, avšak jeho pneumatiky nebyly připraveny. Po závodě však neskrýval své špatné rozpoložení. "Barcelonu jsem vzal dobře, ale teď se to stalo podruhé a nejsme v pozici Mercedesu. Nemáme na to vyhrávat závody, takže mít tu možnost 2x vést závod a zvlášť v Monaku," uvedl na tiskové konferenci.
Když se prý probudil a viděl oblohu, řekl si, že bude potřeba kuráž. Podle svých slov však vše zvládl dobře, udělal maximum a měl vše pod kontrolou. "Samozřejmě musíte spoléhat na tým a strategii, ale pokazit to podruhé, to bolí. Nejsem si jistý, co bude dál a co dělat. Musejí se poučit, avšak tuhle výhru mi nikdo nevrátí, to je fakt," dodal Australan. Druhé místo je však v Monaku zatím tím nejlepším v jeho kariéře.
Jeho týmový kolega Max Verstappen cíl stejně jako loni neviděl. 3x během víkendu totiž narazil do bariéry.
Sergio Pérez dojel na pódiovém umístění šestkrát. Potřetí s Force Indií, třikrát se mu to podařilo se Sauberem. A víckrát, než se to podařilo McLarenu poté, co se v roce 2013 rozhodli s Mexičanem dál nespolupracovat. Své padesáté výročí prvního závodu v F1 oslavil McLaren ziskem bodů a to s oběma vozy.
Jediným pilotem, který letos bodoval v každém závodě je Felipe Massa s Williamsem.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.