Lewis Hamilton po sérii nepodařených závodů letos poprvé zvítězil a to ve velkém stylu. Po chybě v boxech předjel Daniela Ricciarda a před sebe jej už nepustil. Server Formula1 přináší zajímavé statistiky po závodě v Monaku.
Lewis Hamilton jezdí s číslem 44 na svém Mercedesu. V Monaku si dojel pro své 44. vítězství. V ulicích knížectví zvítězil podruhé ve své kariéře, poprvé se mu to podařilo také za deště a také ze třetího místa na startovním roštu v roce 2008.
Toto jeho vítězství navíc znamená, že vyhrál v každé sezóně F1, ve které startoval a nikdy nejel více než 10 závodů bez toho, aby se na konci podíval na nejvyšší pódiový stupínek. Byl to také 87. závod, ve kterém Brit vedl. Překonal tak druhého Ayrtona Sennu a před ním je již pouze Michael Schumacher, který během své kariéry vedl závod 142krát.
Daniel Ricciardo se musel spokojit s druhým místem poté, co byl povolán do boxů, avšak jeho pneumatiky nebyly připraveny. Po závodě však neskrýval své špatné rozpoložení. "Barcelonu jsem vzal dobře, ale teď se to stalo podruhé a nejsme v pozici Mercedesu. Nemáme na to vyhrávat závody, takže mít tu možnost 2x vést závod a zvlášť v Monaku," uvedl na tiskové konferenci.
Když se prý probudil a viděl oblohu, řekl si, že bude potřeba kuráž. Podle svých slov však vše zvládl dobře, udělal maximum a měl vše pod kontrolou. "Samozřejmě musíte spoléhat na tým a strategii, ale pokazit to podruhé, to bolí. Nejsem si jistý, co bude dál a co dělat. Musejí se poučit, avšak tuhle výhru mi nikdo nevrátí, to je fakt," dodal Australan. Druhé místo je však v Monaku zatím tím nejlepším v jeho kariéře.
Jeho týmový kolega Max Verstappen cíl stejně jako loni neviděl. 3x během víkendu totiž narazil do bariéry.
Sergio Pérez dojel na pódiovém umístění šestkrát. Potřetí s Force Indií, třikrát se mu to podařilo se Sauberem. A víckrát, než se to podařilo McLarenu poté, co se v roce 2013 rozhodli s Mexičanem dál nespolupracovat. Své padesáté výročí prvního závodu v F1 oslavil McLaren ziskem bodů a to s oběma vozy.
Jediným pilotem, který letos bodoval v každém závodě je Felipe Massa s Williamsem.
Aston Martin údajně jedná s hlavním závodním inženýrem Maxe Verstappena. Tento krok naznačuje možné posílení technického týmu v Silverstone.
Max Verstappen potvrdil, že už slyšel nový motor Red Bull Powertrains-Ford v chodu. Podle něj jde o důležitý krok v přípravách na novou éru Formule 1.
George Russell se vyjádřil k tomu, koho považuje za měřítko kvality ve Formuli 1 a s kým by rád poměřil své síly. Britský jezdec Mercedesu otevřeně mluví o svých ambicích a pohledu na soutěžení na nejvyšší úrovni.
Lando Norris podle Andrey Stelly už v roce 2024 získal přesvědčení, že může soupeřit s Maxem Verstappenem. Právě tato nová sebedůvěra se ukázala jako rozhodující faktor
Forbes zveřejnil žebříček nejlépe placených pilotů F1 za sezonu 2025, přičemž příjmy rozdělil na základní platy a bonusy, které často výrazně převyšují samotný plat a umožňují i jezdcům bez titulu mistra světa výrazně zvýšit celkové příjmy.
Verstappen Racing podle dostupných informací uzavřel víceletou spolupráci s Mercedesem. Partnerství má být klíčovým pilířem dlouhodobých ambicí týmu Maxe Verstappena.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.