Nová dohoda s Renaultem ještě "není definitivní", řekl teď Helmut Marko. Red Bull by si díky novému pravidlu mohl vynutit spolupráci s japonskou Hondou.
Mohli bychom se dočkat něčeho podobného jako vloni, kdy se dlouho nevědělo, jestli bude Red Bull se svými oběma týmy v F1 pokračovat, protože nemohl najít dodavatele pohonných jednotek? Pomocí Red Bullu by mohlo být nové pravidlo o možnosti vynucení dodávek V6 hybridních agregátů pro jednotlivé zákazníky, které FIA brzy představí. "Je tu teď jasné pravidlo," řekl poradce Red Bullu, dr. Helmut Marko. Svůj tým vidí v komfortní situaci.
Nechtěl totiž ani potvrdit, že bude rakouský tým v příští sezoně pokračovat s agregáty Renaultu, které si letos přejmenovává dle svého sponzora na TAG Heuer. "Neviděl bych to tak definitivně," říká Marko, který tak brzdí zvěsti o tom, že prodloužení smlouvy by mělo být jen formalitou a že Renault měl informovat FIA o tom, že by chtěl dodávat Red Bullu agregáty i příští rok. Red Bull má teď, zdá se, v rukou silnou páku. "Je příjemné, že při vyjednávání víme, že máme alternativu."
Tato alternativa má jméno Honda, která je zatím exkluzivním partnerem McLarenu. Japonci mohou být v budoucnu opravdu zajímavou alternativou, vždyť letos dokázali pohonné agregáty o slušný krok zlepšit. Pokud by se tedy Red Bull nedohodl s Renaultem a poprosil by FIA o přidělení nějakého motoru, musela by jim FIA přidělit Hondu, jako výrobce, který má nejmenší počet zákazníků - a to za výhodnou fixní cenu. "Je to skutečně možné," říká Marko.
Ani u Hondy tuto myšlenku přímo nevyvrací: "Nevedeme žádná konkrétní vyjednávání, ale jsou tu rozhovory s některými týmy," řekl Jusuke Hasegawa, sportovní šéf Hondy. "Myslím, že máme nějaký závazek něco společnosti Formule 1 přinést. Takže připravujeme naše zdroje. Ale nejsme ještě dostatečně silní na to, abychom dodávali více týmům."
Nová aerodynamická pravidla vidí Marko jako šanci pro Milton Keynes, kde už roky spoléhají na uznávaného Adriana Neweyho. "Až přijdou nová pravidla, tak může mít některý tým zlatý klíč. Ale z pravidla je to tak, že ti, kteří mají dobrý vývojový mančaft, jsou vpředu. A tento náskok si udrží rok nebo dva." Marko ale počítá také s Mercedesem a Ferrari: "Jsou to opět velké týmy, které přináší ta nejlepší řešení."
Markovi se ale procedura definování nových pravidel pro F1 a možné dorovnání výkonnosti motorů nelíbí. "Ta procedura je špatná. Když se podíváte na MotoGP, tak tam je Carmelo Ezpeleta, který rozhoduje a reguluje výkon motorů. Je škoda, když jsou tu týmy lidí a nejsou schopni posoudit věci tak, aby byly po vůli sportu."
Italská média naznačují, že George Russell by se mohl objevit na radaru Ferrari, pokud by se v týmu uvolnilo místo po Hamiltonovi nebo Leclercovi. I když je v Mercedesu spokojený, jeho schopnosti z něj činí lákavou možnost pro budoucnost Maranella.
Liam Lawson zažil v úvodu Velké ceny Mexika okamžik, který vyděsil celý paddock. Krátce po startu se ocitl v nečekané a znepokojivé situaci, jež znovu připomněla, jak křehká může být bezpečnost ve Formuli 1.
Bývalý jezdec F1 Christijan Albers zpochybnil, že Lando Norris a Oscar Piastri patří mezi největší talenty současného motorsportu.
Lewis Hamilton se otevřeně podělil o své dojmy z nové kapitoly své kariéry a popsal ji jako mimořádně silný moment.
Po působivém výkonu Olivera Bearmana v Mexiku Martin Brundle vyzdvihl jeho talent a rychlý rozvoj. Podle něj patří mladý Brit mezi jezdce, kteří by mohli zaujmout, pokud se objeví nové šance ve špičkových týmech.
George Russell po podpsisu nové smlouvy s Mercedesem prozradil detaily i ohledně jeho manažeerského týmu.
Valtteri Bottas absolvoval 112 kol na okruhu Autódromo Hermanos Rodríguez při testovacím programu s týmem Mercedes. Pro finského závodníka šlo o důležitou příležitost znovu usednout do monopostu Formule 1 před novou sezonou s Cadillacem.
Mexická národní sportovní autorita OMDAI poskytla komentář k události z minulého závodního víkendu, kdy Liam Lawson zažil nebezpečný moment na trati.
Felipe Massa zahájil u londýnského Nejvyššího soudu spor o 82 milionů dolarů kvůli aféře „Crashgate“ z roku 2008.
Lewis Hamilton byl po Velké ceně Mexika zklamaný z desetisekundové penalizace za souboj s Maxem Verstappenem. Podle něj bylo rozhodnutí komisařů zbytečně přísné.
Martin Brundle naznačuje, že start Mexické Grand Prix měl mnohem dramatičtější podtext, než se zdálo. Podle něj si Max Verstappen zasloužil přísný trest, který by jasně vymezil hranice chování na trati, a poukázal tak na nedostatečné rozhodnutí rozhodčích.
Kandidátka na prezidentku FIA Laura Villars oznámila, že obdržela povolení k mimořádnému soudnímu slyšení v Paříži. Tento krok naznačuje další vývoj v napjaté situaci kolem vedení federace.