Nová dohoda s Renaultem ještě "není definitivní", řekl teď Helmut Marko. Red Bull by si díky novému pravidlu mohl vynutit spolupráci s japonskou Hondou.
Mohli bychom se dočkat něčeho podobného jako vloni, kdy se dlouho nevědělo, jestli bude Red Bull se svými oběma týmy v F1 pokračovat, protože nemohl najít dodavatele pohonných jednotek? Pomocí Red Bullu by mohlo být nové pravidlo o možnosti vynucení dodávek V6 hybridních agregátů pro jednotlivé zákazníky, které FIA brzy představí. "Je tu teď jasné pravidlo," řekl poradce Red Bullu, dr. Helmut Marko. Svůj tým vidí v komfortní situaci.
Nechtěl totiž ani potvrdit, že bude rakouský tým v příští sezoně pokračovat s agregáty Renaultu, které si letos přejmenovává dle svého sponzora na TAG Heuer. "Neviděl bych to tak definitivně," říká Marko, který tak brzdí zvěsti o tom, že prodloužení smlouvy by mělo být jen formalitou a že Renault měl informovat FIA o tom, že by chtěl dodávat Red Bullu agregáty i příští rok. Red Bull má teď, zdá se, v rukou silnou páku. "Je příjemné, že při vyjednávání víme, že máme alternativu."
Tato alternativa má jméno Honda, která je zatím exkluzivním partnerem McLarenu. Japonci mohou být v budoucnu opravdu zajímavou alternativou, vždyť letos dokázali pohonné agregáty o slušný krok zlepšit. Pokud by se tedy Red Bull nedohodl s Renaultem a poprosil by FIA o přidělení nějakého motoru, musela by jim FIA přidělit Hondu, jako výrobce, který má nejmenší počet zákazníků - a to za výhodnou fixní cenu. "Je to skutečně možné," říká Marko.
Ani u Hondy tuto myšlenku přímo nevyvrací: "Nevedeme žádná konkrétní vyjednávání, ale jsou tu rozhovory s některými týmy," řekl Jusuke Hasegawa, sportovní šéf Hondy. "Myslím, že máme nějaký závazek něco společnosti Formule 1 přinést. Takže připravujeme naše zdroje. Ale nejsme ještě dostatečně silní na to, abychom dodávali více týmům."
Nová aerodynamická pravidla vidí Marko jako šanci pro Milton Keynes, kde už roky spoléhají na uznávaného Adriana Neweyho. "Až přijdou nová pravidla, tak může mít některý tým zlatý klíč. Ale z pravidla je to tak, že ti, kteří mají dobrý vývojový mančaft, jsou vpředu. A tento náskok si udrží rok nebo dva." Marko ale počítá také s Mercedesem a Ferrari: "Jsou to opět velké týmy, které přináší ta nejlepší řešení."
Markovi se ale procedura definování nových pravidel pro F1 a možné dorovnání výkonnosti motorů nelíbí. "Ta procedura je špatná. Když se podíváte na MotoGP, tak tam je Carmelo Ezpeleta, který rozhoduje a reguluje výkon motorů. Je škoda, když jsou tu týmy lidí a nejsou schopni posoudit věci tak, aby byly po vůli sportu."
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.