Motory Red Bullu pro rok 2017: Zadní dvířka k Hondě jsou stále otevřená

Rýsuje se u Red Bull ještě jiný dodavatel než Renault?
Rýsuje se u Red Bull ještě jiný dodavatel než Renault?, foto: Red Bull Content Pool
iM2 21. května 2016 22:35
Sdílej:

Nová dohoda s Renaultem ještě "není definitivní", řekl teď Helmut Marko. Red Bull by si díky novému pravidlu mohl vynutit spolupráci s japonskou Hondou.

Mohli bychom se dočkat něčeho podobného jako vloni, kdy se dlouho nevědělo, jestli bude Red Bull se svými oběma týmy v F1 pokračovat, protože nemohl najít dodavatele pohonných jednotek? Pomocí Red Bullu by mohlo být nové pravidlo o možnosti vynucení dodávek V6 hybridních agregátů pro jednotlivé zákazníky, které FIA brzy představí. "Je tu teď jasné pravidlo," řekl poradce Red Bullu, dr. Helmut Marko. Svůj tým vidí v komfortní situaci. 

Nechtěl totiž ani potvrdit, že bude rakouský tým v příští sezoně pokračovat s agregáty Renaultu, které si letos přejmenovává dle svého sponzora na TAG Heuer. "Neviděl bych to tak definitivně," říká Marko, který tak brzdí zvěsti o tom, že prodloužení smlouvy by mělo být jen formalitou a že Renault měl informovat FIA o tom, že by chtěl dodávat Red Bullu agregáty i příští rok. Red Bull má teď, zdá se, v rukou silnou páku. "Je příjemné, že při vyjednávání víme, že máme alternativu."

Tato alternativa má jméno Honda, která je zatím exkluzivním partnerem McLarenu. Japonci mohou být v budoucnu opravdu zajímavou alternativou, vždyť letos dokázali pohonné agregáty o slušný krok zlepšit. Pokud by se tedy Red Bull nedohodl s Renaultem a poprosil by FIA o přidělení nějakého motoru, musela by jim FIA přidělit Hondu, jako výrobce, který má nejmenší počet zákazníků - a to za výhodnou fixní cenu. "Je to skutečně možné," říká Marko. 

Ani u Hondy tuto myšlenku přímo nevyvrací: "Nevedeme žádná konkrétní vyjednávání, ale jsou tu rozhovory s některými týmy," řekl Jusuke Hasegawa, sportovní šéf Hondy. "Myslím, že máme nějaký závazek něco společnosti Formule 1 přinést. Takže připravujeme naše zdroje. Ale nejsme ještě dostatečně silní na to, abychom dodávali více týmům."

Nová aerodynamická pravidla vidí Marko jako šanci pro Milton Keynes, kde už roky spoléhají na uznávaného Adriana Neweyho. "Až přijdou nová pravidla, tak může mít některý tým zlatý klíč. Ale z pravidla je to tak, že ti, kteří mají dobrý vývojový mančaft, jsou vpředu. A tento náskok si udrží rok nebo dva." Marko ale počítá také s Mercedesem a Ferrari: "Jsou to opět velké týmy, které přináší ta nejlepší řešení."

Markovi se ale procedura definování nových pravidel pro F1 a možné dorovnání výkonnosti motorů nelíbí. "Ta procedura je špatná. Když se podíváte na MotoGP, tak tam je Carmelo Ezpeleta, který rozhoduje a reguluje výkon motorů. Je škoda, když jsou tu týmy lidí a nejsou schopni posoudit věci tak, aby byly po vůli sportu."

Stalo se
Novinky
Günther Steiner

Předpověď Günthera Steinera. Verstappen se letos šampionem nestane

Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.

Novinky
Nový prezident FIA Mohamed ben Sulajem

Nová pravidla neznají bratra: FIA může trestat jezdce nejen za politické výroky

Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.

Novinky
Carlos Sainz s Ferrari SF-23 v Belgii

F1 2025: Nová technická směrnice FIA pro flexi křídla je připravena

V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.

Novinky
Lewis Hamitlon při testech v Barceloně (2025)

Ferrari udělá něco "bezprecedentního" pro příští test Lewise Hamiltona v Barceloně

Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.