PIloti Renaultu a Red Bullu si v úterý při testech v Barceloně poprvé vyzkoušeli nový motor francouzského výrobce. Ten podle nich udělal znatelný pokrok, kterým mnohé lidi překvapí.
"Budete překvapeni. Je opravdu dobrý. Fakt dobrý. Můžu říci, že bude rozhodně rychlejší," hodnotil Ocon první kilometry s vylepšenou pohonnou jednotkou Renault, o které týmy přemýšlejí, že by ji nasadili již příští týden v Monaku.
Změna není v řádu tisícin či setin, pokrok je dostatečně velký na to, aby ho jezdci poznali z kokpitu: "Můžete to trochu cítit. Já jsem jezdil jen mál v prvním tréninku [ve Španělsku], ale přesto to jde poznat. Všimnete si toho. Určitě v testu netlačíte na 100 %, ale spolehlivost byla celkově dobrá. Neměli jsme žádný problém. Ujeli jsme 105 kol. Takže je to skutečně dobrý debut a opravdu dobrý start," říká Ocon, který měl dnes původně jezdit s Mercedesem, tam ho však nahradí Pascal Wehrlein.
Red Bull s novým motorem přidal dalších 89 kol, Ricciardovy dojmy byly také velmi pozitivní: "Jo, jsem hodně spokojený s tím, jak to vypadá. Uvidíme, na co ještě večer přijdou, ale byl dost spolehlivý a myslím, že vše běželo hladce, jak to jen šlo."
Vnímal i on z kokpitu rozdíl: "Jo, myslím si, že jo. Rozhodně tam je pokrok. Teď je před námi další krok, ten poslední, po kterém toužíme, abychom se opravdu přiblížili Mercedesu. Jsme mu ale stále blíž, a to je vzrušující. Monako bude naší nejlepší šancí [vyhrát]. Měli jsme dobrou šanci i tento víkend, ale z pohledu čisté rychlosti by mělo být Monako zajímavější."
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.