Proč se Red Bull rozhodl v případě Daniela Ricciarda pro strategii tří zastávek v boxech, přestože to podle australského pilota znamenalo zahození vítězství? Šéf týmu, Christian Horner, jejich rozhodnutí brání.
Daniel Ricciardo po závodě neskrýval svoji nespokojenost kvůli strategii, kterou v jeho případě zvolil Red Bull. Podle jeho slov tím zahodili jasné vítězství.
Christian Horner, šéf týmu, však věří, že právě třízastávková strategie měla být tou nejlepší šancí, jak porazit Ferrari.
"Jakmile Sebastian předjel Sainze a jel v čistém vzduchu, viděli jsme, že jeho rychlost byla velmi silná, silnější než naše. A cítili jsme, že se před nás chtějí dostat pomocí strategie tří zastávek v boxech. Takže jsme zvolili taktické rozhodnutí a rozhodli se bránit se mu alespoň s jedním naším autem. Tím, kterému jsme věřili, že má lepší šanci na výhru - tedy to, které v tu chvíli vedlo závod," popisuje pro Motorsport Horner.
Dodává, že Ferrari tou dobou udělalo to samé a věří, že pokud by se Ricciardovi hned po zastávkách podařilo dostat před Vettela, mohl by stíhat Verstappena a Räikkönena. "My zajeli do boxů asi o pět či šest kol později, což poskytlo Danielovi novější pneumatiky, ale to, že ho nepředjel znamenalo, že strategie nevyšla a vyplatil se risk s dvouzastávkou," komentuje situaci.
Sebastian prý nedokázal dojíždět vedoucí vozy tak rychle, jak si u Red Bullu mysleli a v posledním stintu se podle všeho trápil. "Kdyby se Daniel před něj brzy dostal, měl by výhodu. Prostě se stalo. Je teď jednoduhé s odstupem to hodnotit, ale v tu chvíli nic nebylo zcela zřejmé. Nevěděli jsme, která cesta je rychlejší a věřili, že hlavním soupeřem je Vettel a že jej s Ricciardem dostaneme," vysvětlil.
Michael Schumacher ukončil svou kariéru ve Formuli 1 na konci roku 2006 jako jeden z nejúspěšnějších jezdců historie, když dosáhl téměř všech možných triumfů v tomto sportu.
Lewis Hamilton čelí ve Ferrari obrovské výzvě – v legendárním týmu z Maranella se pokusí dosáhnout historického osmého titulu mistra světa, zatímco očekávání fanoušků i tlak konkurence neustále rostou.
Mercedes odhalil první snímky svého nového monopostu W16, se kterým do sezóny 2025 vstoupí George Russell a talentovaný nováček Andrea Kimi Antonelli. Stáj ze Stuttgartu se chystá na další boj v královně motorsportu a naděje vkládá do kombinace zkušeností a mladé dravosti.
Aston Martin v neděli představil svůj nový monopost AMR25 včetně hlavních inovací na svém na autě. Předsezónní představení monopostů obvykle odhalují jen minimální detaily o technických novinkách, přičemž skutečné změny jsou většinou známé až během předsezónních testů.
Carlos Sainz se připojil k George Russellovi jako jeden z mála aktivních jezdců F1, kteří se podílejí na vedení organizace hájící zájmy pilotů.
Lewis Hamilton stojí před jednou z největších výzev kariéry – uspět ve Ferrari, kde mnoho legend na titul nedosáhlo. Sedminásobný šampion si uvědomuje náročnost adaptace a s respektem vzhlíží k těm, kteří to zkusili před ním.
George Russell věří, že Mercedes zahájí nadcházející sezónu silněji než v minulých letech a vyhne se problémům, které tým sužovaly u jejich vozů.
Před startem sezóny 2025 ve Formuli 1 vzbudila FIA rozruch svými kroky k omezení jezdců, které vyvolaly bouřlivé reakce v paddocku. Zároveň se objevují spekulace o možném návratu ikonických motorů V10, což by mohlo změnit dynamiku celého šampionátu a přilákat zpět některé velké hráče.
Stáj z Faenzy využila shakedown na okruhu Enza a Dina Ferrariho, kde Juki Tsunoda a Isack Hadjar absolvovali 200 km za volantem nového VCARB 02. Tento monopost, výrazně inspirovaný technologiemi Red Bullu z Milton Keynes, má ambici prosadit se ve středu startovního pole.
Lewis Hamilton se naplno věnuje přípravám na svou debutovou sezónu ve Ferrari. Před oficiálními testy v Bahrajnu už absolvoval čtyři soukromé testy, aby se co nejlépe sžil s novým prostředím.
Aston Martin se chystá na příchod Adriana Neweyho do továrny. Konstruktér zatím nemohl zasahovat do vývoje vozu Aston Martin pro sezónu 2025, ale od března začne přispívat k vylepšení modelu AMR25.
Euforie tifosi a nadšené úsměvy provázejí Lewise Hamiltona prvními týdny ve Ferrari, na které fanoušci dlouho čekali. Přestože cesta k úspěchu nebude snadná, úvod připomíná pohádkový začátek plný očekávání a radosti. Zůstává však otázkou, zda se tento pohádkový sen promění ve skutečný vítězný příběh.