Proč se Red Bull rozhodl v případě Daniela Ricciarda pro strategii tří zastávek v boxech, přestože to podle australského pilota znamenalo zahození vítězství? Šéf týmu, Christian Horner, jejich rozhodnutí brání.
Daniel Ricciardo po závodě neskrýval svoji nespokojenost kvůli strategii, kterou v jeho případě zvolil Red Bull. Podle jeho slov tím zahodili jasné vítězství.
Christian Horner, šéf týmu, však věří, že právě třízastávková strategie měla být tou nejlepší šancí, jak porazit Ferrari.
"Jakmile Sebastian předjel Sainze a jel v čistém vzduchu, viděli jsme, že jeho rychlost byla velmi silná, silnější než naše. A cítili jsme, že se před nás chtějí dostat pomocí strategie tří zastávek v boxech. Takže jsme zvolili taktické rozhodnutí a rozhodli se bránit se mu alespoň s jedním naším autem. Tím, kterému jsme věřili, že má lepší šanci na výhru - tedy to, které v tu chvíli vedlo závod," popisuje pro Motorsport Horner.
Dodává, že Ferrari tou dobou udělalo to samé a věří, že pokud by se Ricciardovi hned po zastávkách podařilo dostat před Vettela, mohl by stíhat Verstappena a Räikkönena. "My zajeli do boxů asi o pět či šest kol později, což poskytlo Danielovi novější pneumatiky, ale to, že ho nepředjel znamenalo, že strategie nevyšla a vyplatil se risk s dvouzastávkou," komentuje situaci.
Sebastian prý nedokázal dojíždět vedoucí vozy tak rychle, jak si u Red Bullu mysleli a v posledním stintu se podle všeho trápil. "Kdyby se Daniel před něj brzy dostal, měl by výhodu. Prostě se stalo. Je teď jednoduhé s odstupem to hodnotit, ale v tu chvíli nic nebylo zcela zřejmé. Nevěděli jsme, která cesta je rychlejší a věřili, že hlavním soupeřem je Vettel a že jej s Ricciardem dostaneme," vysvětlil.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.