Proč se Red Bull rozhodl v případě Daniela Ricciarda pro strategii tří zastávek v boxech, přestože to podle australského pilota znamenalo zahození vítězství? Šéf týmu, Christian Horner, jejich rozhodnutí brání.
Daniel Ricciardo po závodě neskrýval svoji nespokojenost kvůli strategii, kterou v jeho případě zvolil Red Bull. Podle jeho slov tím zahodili jasné vítězství.
Christian Horner, šéf týmu, však věří, že právě třízastávková strategie měla být tou nejlepší šancí, jak porazit Ferrari.
"Jakmile Sebastian předjel Sainze a jel v čistém vzduchu, viděli jsme, že jeho rychlost byla velmi silná, silnější než naše. A cítili jsme, že se před nás chtějí dostat pomocí strategie tří zastávek v boxech. Takže jsme zvolili taktické rozhodnutí a rozhodli se bránit se mu alespoň s jedním naším autem. Tím, kterému jsme věřili, že má lepší šanci na výhru - tedy to, které v tu chvíli vedlo závod," popisuje pro Motorsport Horner.
Dodává, že Ferrari tou dobou udělalo to samé a věří, že pokud by se Ricciardovi hned po zastávkách podařilo dostat před Vettela, mohl by stíhat Verstappena a Räikkönena. "My zajeli do boxů asi o pět či šest kol později, což poskytlo Danielovi novější pneumatiky, ale to, že ho nepředjel znamenalo, že strategie nevyšla a vyplatil se risk s dvouzastávkou," komentuje situaci.
Sebastian prý nedokázal dojíždět vedoucí vozy tak rychle, jak si u Red Bullu mysleli a v posledním stintu se podle všeho trápil. "Kdyby se Daniel před něj brzy dostal, měl by výhodu. Prostě se stalo. Je teď jednoduhé s odstupem to hodnotit, ale v tu chvíli nic nebylo zcela zřejmé. Nevěděli jsme, která cesta je rychlejší a věřili, že hlavním soupeřem je Vettel a že jej s Ricciardem dostaneme," vysvětlil.
Ferrari na Monze nevyužilo Hamiltonův slipstream pro Leclerca, který tak musel spoléhat jen na vlastní tempo. Hamilton klesl na desáté místo kvůli penalizaci.
Lando Norris přiznal, že předjetí Maxe Verstappena v nedělním závodě na Monze bude velkou výzvou, přestože startuje z první řady. Britský jezdec McLarenu je spokojený se druhým místem a těší se na strategickou bitvu o přední pozice.
Max Verstappen si na legendárním okruhu v Monze vyjel pole position pro Velkou cenu Itálie a potvrdil tak svou kvalitu v klíčovém okamžiku kvalifikace.
Isack Hadjar nedávno slavil své první pódiové umístění ve Formuli 1 s týmem Racing Bulls, jeho postup do hlavního Red Bullu se však odkládá. Mladý Francouz ukázal svůj talent a potenciál, ale vedení stáje z Enstone dává přednost postupnému rozvoji, aby si jezdec mohl na další krok připravit pevné základy.
Lando Norris zajel nejrychlejší čas třetího tréninku na Velkou cenu Itálie, přičemž Charles Leclerc mu byl velmi blízko. Celé pole se vešlo do rozdílu menšího než jedné sekundy, což slibuje napínavou kvalifikaci.
Jediný vítěz velké ceny F1 označil své dlouhodobé pokračování u Alpine za „přirozené rozhodnutí“, vycházející z dosavadní spolupráce a důvěry v tým. Podle něj stabilita a jasná vize představují klíč k postupnému zlepšování výkonů.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.