Kimi Räikkönen popisuje, co se mu přihodilo na startu, a jak blízko byl vítězství ve Velké ceně Španělska.
Fin po výpadku formy Ferrari v sobotní kvalifikaci startoval z pátého místa, po zhasnutí červených světel si ale moc nepomohl: "Jo, měl jsem bídný start." Co se stalo? "Když jsem pustil spojku, tak se mi protočily kola, a to už není možné dohnat, když se vám v první části protočí."
Několik pozic ale získal krátce nato šikovným manévrem v táhlé zatáčce zpět: "Naštěstí se mi povedlo objet pár lidí v zatáčce č. 3, tak moc jsem tedy neztratil. Mohlo to být mnohem horší," hodnotí pilot Scuderie, který byl se svým vozem včera spokojený.
"Rychlostně to bylo hodně dobré. Dokázal jsem dohnat tři kluky přede mnou," hodnotí vývoj již bez vozů Mercedes, které se navzájem vyřadily v prvním kole. Jeho týmový kolega Sebastian Vettel stejně jako Daniel Ricciardo zvolily nakonec méně výhodné tři zastávky, boj o první místo tak přenechali Räikkönenovi s Maxem Verstappenem.
Jak blízko byl Kimi zdolání nováčka s Red Bullem a vítězství? "Když jsem se dostal za Maxe, tak jsem ho stáhl, ale nedokázal jsem ho těsně následovat nebo dobře vyjet z poslední zatáčky, protože jsem mu byl blízko. To očividně dalo zabrat mým pneumatikám, ujet tolik kol za ním."
"Je to zklamání, že jsem nevyhrál, ale po sobotě a špatném startu to, co jsme dnes dostali, beru. A obzvlášť pro Ferrari jde o celkem dobré body s oběma vozy. Ubíráme se vpřed. Není to sice to, co chceme, ale mám radost z Maxe," chválí 18letého pilota, který závod vyhrál.
"Všichni víme, že je dobrým jezdcem a že je teď v dobrém týmu. Pokud jde o nejmladšího a nejstaršího, pak už to tak bývá. Já jsem závodil s jeho otcem. To vlastně zní ještě děsivěji. V F1. Tak to zkrátka chodí," kroutí hlavou Räikkönen.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.