Kimi Räikkönen popisuje, co se mu přihodilo na startu, a jak blízko byl vítězství ve Velké ceně Španělska.
Fin po výpadku formy Ferrari v sobotní kvalifikaci startoval z pátého místa, po zhasnutí červených světel si ale moc nepomohl: "Jo, měl jsem bídný start." Co se stalo? "Když jsem pustil spojku, tak se mi protočily kola, a to už není možné dohnat, když se vám v první části protočí."
Několik pozic ale získal krátce nato šikovným manévrem v táhlé zatáčce zpět: "Naštěstí se mi povedlo objet pár lidí v zatáčce č. 3, tak moc jsem tedy neztratil. Mohlo to být mnohem horší," hodnotí pilot Scuderie, který byl se svým vozem včera spokojený.
"Rychlostně to bylo hodně dobré. Dokázal jsem dohnat tři kluky přede mnou," hodnotí vývoj již bez vozů Mercedes, které se navzájem vyřadily v prvním kole. Jeho týmový kolega Sebastian Vettel stejně jako Daniel Ricciardo zvolily nakonec méně výhodné tři zastávky, boj o první místo tak přenechali Räikkönenovi s Maxem Verstappenem.
Jak blízko byl Kimi zdolání nováčka s Red Bullem a vítězství? "Když jsem se dostal za Maxe, tak jsem ho stáhl, ale nedokázal jsem ho těsně následovat nebo dobře vyjet z poslední zatáčky, protože jsem mu byl blízko. To očividně dalo zabrat mým pneumatikám, ujet tolik kol za ním."
"Je to zklamání, že jsem nevyhrál, ale po sobotě a špatném startu to, co jsme dnes dostali, beru. A obzvlášť pro Ferrari jde o celkem dobré body s oběma vozy. Ubíráme se vpřed. Není to sice to, co chceme, ale mám radost z Maxe," chválí 18letého pilota, který závod vyhrál.
"Všichni víme, že je dobrým jezdcem a že je teď v dobrém týmu. Pokud jde o nejmladšího a nejstaršího, pak už to tak bývá. Já jsem závodil s jeho otcem. To vlastně zní ještě děsivěji. V F1. Tak to zkrátka chodí," kroutí hlavou Räikkönen.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.