Kimi Räikkönen popisuje, co se mu přihodilo na startu, a jak blízko byl vítězství ve Velké ceně Španělska.
Fin po výpadku formy Ferrari v sobotní kvalifikaci startoval z pátého místa, po zhasnutí červených světel si ale moc nepomohl: "Jo, měl jsem bídný start." Co se stalo? "Když jsem pustil spojku, tak se mi protočily kola, a to už není možné dohnat, když se vám v první části protočí."
Několik pozic ale získal krátce nato šikovným manévrem v táhlé zatáčce zpět: "Naštěstí se mi povedlo objet pár lidí v zatáčce č. 3, tak moc jsem tedy neztratil. Mohlo to být mnohem horší," hodnotí pilot Scuderie, který byl se svým vozem včera spokojený.
"Rychlostně to bylo hodně dobré. Dokázal jsem dohnat tři kluky přede mnou," hodnotí vývoj již bez vozů Mercedes, které se navzájem vyřadily v prvním kole. Jeho týmový kolega Sebastian Vettel stejně jako Daniel Ricciardo zvolily nakonec méně výhodné tři zastávky, boj o první místo tak přenechali Räikkönenovi s Maxem Verstappenem.
Jak blízko byl Kimi zdolání nováčka s Red Bullem a vítězství? "Když jsem se dostal za Maxe, tak jsem ho stáhl, ale nedokázal jsem ho těsně následovat nebo dobře vyjet z poslední zatáčky, protože jsem mu byl blízko. To očividně dalo zabrat mým pneumatikám, ujet tolik kol za ním."
"Je to zklamání, že jsem nevyhrál, ale po sobotě a špatném startu to, co jsme dnes dostali, beru. A obzvlášť pro Ferrari jde o celkem dobré body s oběma vozy. Ubíráme se vpřed. Není to sice to, co chceme, ale mám radost z Maxe," chválí 18letého pilota, který závod vyhrál.
"Všichni víme, že je dobrým jezdcem a že je teď v dobrém týmu. Pokud jde o nejmladšího a nejstaršího, pak už to tak bývá. Já jsem závodil s jeho otcem. To vlastně zní ještě děsivěji. V F1. Tak to zkrátka chodí," kroutí hlavou Räikkönen.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.