BARCELONA - ZASTÁVKY V BOXECH A STRATEGIE; Jak pracovaly týmy během Velké ceny Španělska v boxech a s jakými strategiemi ji piloti odjeli?
Williams během zimy tvrdě pracoval na svých výkonech v boxech a dnes opět korunoval své úsilí nejrychlejší zastávkou - Massu přezul v 8. kole za 2 sekundy. Televizní grafika mu sice ukazovala 2,2 s, ale záznam i technický ředitel Pat Symonds potvrzuje, že se Brazilec zdržel o něco méně.
Výborně pracovalo i Ferrari, které Vettela přezulo za 2,4 - 3,2 a 2,3 sekundy, také u Räikkönena zvládli obě pod tři sekundy, Fin se tak stal pilotem, který v boxové uličce strávil během závodu nejméně času (44,276 s). Na druhém konce stojí smolař Ricciardo, jenž dostal defekt v předposledním kole (1:28,658 min).
Jedenáct klasifikovaných pilotů zvolilo dvouzastávkovou strategii, zbývajících šest jelo na tři zastávky. Ferrari i Red Bull své strategie rozdělili, přičemž ti, kteří zamířili k mechanikům dvakrát, dopadli lépe (Verstappen a Räikkönen).
Do závodu startovali všichni na měkké směsi, výjimkou byl Harjanto na středně-tvrdé.
Nejdelší stint Velké ceny Španělska vypsané na 66 okruhů odjel na měkké směsi Grosjean (19 kol), na středně-tvrdé Gutiérrez (35 kol, tj. 53% závodu) a na tvrdé Palmer (32 kol).
Jezdec Racing Bulls Liam Lawson označil incident s Yukim Tsunodou ve 30. kole v zatáčce č. 4 na Monze za ukázku tvrdého, ale férového závodění. Podle něj šlo o běžný kontakt v rámci souboje, bez jakéhokoli úmyslného zavinění.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že riskantní strategie overcutu pro Hamiltona během Velké ceny Itálie nevyšla kvůli nečekaně nízké degradaci pneumatik.
Nico Rosberg kritizoval týmovou režii McLarenu z konce Velké ceny Itálie, kdy byl Oscar Piastri požádán, aby pustil před sebe Landa Norrise. Podle něj by měl tým situaci vyjasnit, protože může ovlivnit vnitřní dynamiku i další spolupráci jezdců.
McLaren způsobil pozdvižení na GP Itálie, když tým dočasně vyměnil pozice Norrisovi a Piastrimu po pomalé zastávce Brita. Oba nakonec dojeli na pódiu, ale týmové instrukce ovlivnily konečné pořadí.
Charles Leclerc dojel v Monze čtvrtý a přiznal, že Ferrari bude muset letos hledat vítězství v jiných závodech. Jeho hlavní naděje jsou Baku, Singapur a Las Vegas.
Po krátkém souboji s Landem Norrisem o vedení v úvodu Velké ceny Itálie převzal Max Verstappen vedení a bez větších potíží si dojel pro své třetí vítězství letošní sezony.
Kimi Antonelli prolomil svou kletbu z Monzy a po napínavé, ale čisté kvalifikaci se posunul na šestou pozici na startu díky Hamiltonovu trestu. Mladý Ital ukázal, že dokáže udržet nervy na uzdě a zvládnout tlak na legendární italské trati.
Fernando Alonso přiznal, že osmá pozice na startu v Monze je pro Aston Martin poněkud lichotivá a realisticky očekává, že se v neděli během závodu propadne zpět.
Andrea Stella ocenil fair play McLarenu během kvalifikace na GP Itálie, ale připustil, že se situace může změnit při závěru šampionátu v Abú Zabí.
Max Verstappen po kvalifikaci objasnil jeho rádiovou komunikaci, která souvisela s odvážným nastavením vozu, na jehož finální podobě měl zásadní podíl. Riskantní tah Red Bullu se ukázal jako správný, což potvrdila získaná pole position.
Ferrari na Monze nevyužilo Hamiltonův slipstream pro Leclerca, který tak musel spoléhat jen na vlastní tempo. Hamilton klesl na desáté místo kvůli penalizaci.
Lando Norris přiznal, že předjetí Maxe Verstappena v nedělním závodě na Monze bude velkou výzvou, přestože startuje z první řady. Britský jezdec McLarenu je spokojený se druhým místem a těší se na strategickou bitvu o přední pozice.