Pirelli dnes oznámilo, jaké pneumatiky přiveze pro rychlou trať v britském Silverstone. Půjde o ty tři nejtvrdší směsi, které má k dispozici.
Pro Velkou cenu Británie, která se bude konat ve dnech 7. - 10. července na okruhu v Silverstone, přiveze italský výrobce tyto tři směsi hladkých pneumatik: měkkou (žlutá barva), středně-tvrdou (bílá) a tvrdou (oranžová). Jde o stejnou alokaci, s níž se (letos poprvé) setkáme příští týden v Barceloně.
Pro závod Pirelli nominuje středně-tvrdou a tvrdou směs. Piloti si po jedné čerstvé sadě z obou tedy musí odložit pro závod, v něm ale stačí, když použijí pouze jednu.
Pro kvalifikaci je pak nominována měkká směs. Každý jezdec si jednu takovou sadu musí odložit pro poslední část kvalifikace. Ti, kteří se postoupí do poslední části (Q3), ji po skončení vrátí Pirelli, zatímco zbylých 12 jezdců si ji může ponechat pro závod.
Kromě výše uvedených tří sad si mohou volně vybrat zbývajících deset - celkem má každý pilot pro závodní víkend k dispozici 13 sad hladkých pneumatik.
Pirelli musí dle nových pravidel oznámit minimálně 8 týdnů předem u evropských závodů a 14 týdnů předem u zámořských závodů, jaké směsi hodlá pro závodní víkend dodat.
Mexická národní sportovní autorita OMDAI poskytla komentář k události z minulého závodního víkendu, kdy Liam Lawson zažil nebezpečný moment na trati.
Felipe Massa zahájil u londýnského Nejvyššího soudu spor o 82 milionů dolarů kvůli aféře „Crashgate“ z roku 2008.
Lewis Hamilton byl po Velké ceně Mexika zklamaný z desetisekundové penalizace za souboj s Maxem Verstappenem. Podle něj bylo rozhodnutí komisařů zbytečně přísné.
Martin Brundle naznačuje, že start Mexické Grand Prix měl mnohem dramatičtější podtext, než se zdálo. Podle něj si Max Verstappen zasloužil přísný trest, který by jasně vymezil hranice chování na trati, a poukázal tak na nedostatečné rozhodnutí rozhodčích.
Kandidátka na prezidentku FIA Laura Villars oznámila, že obdržela povolení k mimořádnému soudnímu slyšení v Paříži. Tento krok naznačuje další vývoj v napjaté situaci kolem vedení federace.
Lando Norris z McLarenu prozradil, že v posledních závodech nepoužívá jeden z běžných nástrojů na svém palubním displeji během kvalifikace.
Fernando Alonso kritizoval FIA za postup při startu Velké ceny Mexika. Podle něj nebyla reakce komisařů dostatečně rychlá ani konzistentní.
Oscar Piastri po Grand Prix Mexika přiznal, že je potřeba zhodnotit změny jeho jízdního stylu, které ovlivnily výkon.
Carlos Sainz čelil v Mexiku nečekaným potížím, které výrazně ovlivnily jeho závod. Problém se ukázal už po úvodním kole, kdy se na jeho voze objevila technická závada, jež vedla k sérii nepříjemných následků.
George Russell po Grand Prix Mexika ostře kritizoval Mercedes za pomalé reakce, které ho připravily o lepší výsledek.
Na Grand Prix Mexika měli dva maršálové velké štěstí, že vyvázli bez újmy. Rychlé reakce Liama Lawsona zabránily potenciálně vážnému neštěstí.
Lando Norris se posunul do čela šampionátu jezdců, když o jediný bod předstihl svého týmového kolegu Oscara Piastriho.