SOČI - ZASTÁVKY V BOXECH A STRATEGIE; Kdo během Velké ceny Ruska nejrychleji pracoval v boxech a s jakými pneumatikovými strategiemi ji piloti odjeli?
Nejrychlejší zastávku si po Číně připsal opět Williams, který se této činnosti po loňské sezóně hodně věnoval. Minulý rok jej trápily pomalé zastávky a časté záseky matek, proto své řešení přepracoval, přibral trenéra a vylepšil své vybavení, což se mu vyplácí.
Massu v 18. kole přezul za 2,23 sekundy a v 46. kole za 2,7 s. Bottas se v boxech ukázal pouze jednou, ale i jeho tým z Grove vyslal zpět na trať velmi rychle - zdržel se jen 2,76 s.
Druhou nejrychlejší zastávku v Soči předvedl McLaren, když Alonsa v 21. kole přezul za 2,46 s, Buttonova zastávka však trvala přes 3,4 s. Velmi dobře si počínal i Mercedes v případě Rosberga (2,5 s), čtvrtá nejrychlejší zastávka byla k vidění u Ferrari (2,73 s).
Většina pilotů dnes startovala na super-měkkých pneumatikách, s měkkými se na rošt postavili pouze Ericsson, Gutiérrez a Hülkenberg (ten však s Harjantem skončil už v první zatáčce).
Na jednu zastávku dle našich včerejších předpokladů (viz analýza sektorů s naznačením strategií) kvůli nízkému opotřebení a degradaci pneumatik vsadilo hned 11 klasifikovaných pilotů, dvakrát do boxů zamířilo sedm jezdců: Ericsson, Gutiérrez, Kvjat, Massa, Pérez, Ricciardo a Wehrlein.
Nejdelší stint na super-měkké směsi absolvoval Ericsson (27 kol), na měkké Sainz (41 kol) a na středně-tvrdé Kvjat - jeho 51 kol představovalo 96 % závodu vypsaného na 53 okruhů.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.