Týmy, které budou pro Pirelli testovat pneumatiky určené pro příští sezónu, by podle technického ředitele Williamsu, Pata Symonds, mohly získat konkurenční výhodu.
O testování nových širších pneumatik pro rok 2017 je mezi týmy zájem. A Williams je jedním z týmů, které by s tím italskému výrobci rády pomohli.
"Přirozeně přivezou spoustu pneumatik a řeknou: 'Které by se vám líbily?' A vy odpovíte: 'Tyto.' Takhle to funguje. Není to úplně vědecké, ale ve skutečnosti se vám líbí tyhle a někomu se můžou líbit jiné. Líbí se mi tyto, takže věci pak mají tendenci se ubírat vaším směrem," popisuje Symonds proces testování a výběr nových pneumatik.
Úprava loňských vozů pro tento náročný projekt nebude snadná, mají-li týmy získat užitečné informace pro sezónu 2017, v níž dojde ke změnám v technických pravidlech: "Je to celkem velký závazek. Může se to vyplatit. Nejde o zcela zmařenou práci, pokud jde o přední část vozu," říká Symonds.
"Velká část dobrého návrhu, na němž pracujeme... Neřekl bych, že vyrábíme součástí, které půjdou na příští auto, ale zkrátka se učíme, jak s takovými věcmi naložit. U zadní části to je celkem jednoduché a s aerodynamikou, i když možná budeme muset komunikovat s Charliem [Whitingem], protože leccos předepsal, jak máme věci dělat. Nějaké takové věci jsme plánovali," přibližuje technický ředitel Williamsu.
Testování podle něj bude platit Pirelli, některé drobné detaily je však ještě třeba stále dořešit: "Víme, že Pirelli platí za kilometr, ale neznáme veškeré ty okrajové věci, které vytvářejí takový rozdíl."
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.
Lando Norris oslavil svůj premiérový titul mistra světa ve Formuli 1 při závěrečném závodě sezony v Abu Dhabi, přičemž jeho výkon ocenili i samotní soupeři.
Maurizio Arrivabene varoval, že Lewis Hamilton posíláním podrobných „dokumentací“ Ferrari může naznačovat, že jeho vztah s týmem je napjatý. Takový krok často signalizuje, že komunikace a důvěra mezi jezdcem a týmem jsou ohroženy.
Koji Watanabe, prezident Honda Racing Corporation, prozradil, že jeho debaty se záhy nastupujícím šéfem Aston Martinu Adrianem Neweym jsou často velmi živé a intenzivní. Diskuse podle něj slouží k hledání optimálních řešení a posouvání týmu vpřed.
McLaren před závěrečnou Velkou cenou sezony zvolil neobvyklý způsob, jak podpořit svého jezdce Landa Norrise. Na startovní pásku se objevila drobná, osobní zpráva, která měla Norrisovi dodat klid a motivaci v okamžiku, kdy šlo o hodně.