Týmy, které budou pro Pirelli testovat pneumatiky určené pro příští sezónu, by podle technického ředitele Williamsu, Pata Symonds, mohly získat konkurenční výhodu.
O testování nových širších pneumatik pro rok 2017 je mezi týmy zájem. A Williams je jedním z týmů, které by s tím italskému výrobci rády pomohli.
"Přirozeně přivezou spoustu pneumatik a řeknou: 'Které by se vám líbily?' A vy odpovíte: 'Tyto.' Takhle to funguje. Není to úplně vědecké, ale ve skutečnosti se vám líbí tyhle a někomu se můžou líbit jiné. Líbí se mi tyto, takže věci pak mají tendenci se ubírat vaším směrem," popisuje Symonds proces testování a výběr nových pneumatik.
Úprava loňských vozů pro tento náročný projekt nebude snadná, mají-li týmy získat užitečné informace pro sezónu 2017, v níž dojde ke změnám v technických pravidlech: "Je to celkem velký závazek. Může se to vyplatit. Nejde o zcela zmařenou práci, pokud jde o přední část vozu," říká Symonds.
"Velká část dobrého návrhu, na němž pracujeme... Neřekl bych, že vyrábíme součástí, které půjdou na příští auto, ale zkrátka se učíme, jak s takovými věcmi naložit. U zadní části to je celkem jednoduché a s aerodynamikou, i když možná budeme muset komunikovat s Charliem [Whitingem], protože leccos předepsal, jak máme věci dělat. Nějaké takové věci jsme plánovali," přibližuje technický ředitel Williamsu.
Testování podle něj bude platit Pirelli, některé drobné detaily je však ještě třeba stále dořešit: "Víme, že Pirelli platí za kilometr, ale neznáme veškeré ty okrajové věci, které vytvářejí takový rozdíl."
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.