Pascal Wehrlein je přesvědčený o tom, že se svým Manorem může během letošních závodů skončit v první bodované desítce. Rychlostně na to podle něj má, musí ale zapracovat na práci s pneumatikami.
Věří, že jejich vůz má větší potenciál, než který předvedli v úvodních třech závodech. "Na Melbourne můžeme zapomenout. Ale v posledních dvou závodech jsme na tom výkonnostně byli podobně," naznačuje německý pilot zlepšení v Bahrajnu a Číně.
"Na řadu přijdou okruhy, které nám budou sedět více a jiné, které nám budou sedět méně. Ale v Austrálii jsme na tom byli mizerně. Získat body bude velmi těžké, ale bude to možné. Mým cílem je bodovat. V Číně to ale možné nebylo, protože závod dokončilo 22 aut, a to se moc často nestává," pokračuje pro Motorsport Wehrlein, který se v úvodu držel na 5. místě.
Přestože startoval zezadu, tak si začátek závodu v Šanghaji užil: "Start a první kolo byli zábavné. Hodně se toho přihodilo, obzvlášť v první zatáčce. Můj start byl dobrý, i první zatáčka, protože jsem byl v té správné pozici. Vše probíhalo dobře.
Nejsem si ale jistý tím, zda nám safety car pomohl, protože jsme zůstali na dráze. A pak, když bojujete s ostatními vozy na čerstvých pneumatikách, tak to je opravdu těžké. Takže si myslím, že safety car nevyjel v ten správný okamžik.
Ale stále šlo o dobrý závod a my jsme dokázali předvést naši výkonnost. Nikdo neodstoupil a my jsme v závodě dojeli před Nasrem, Grosjeanem a Palmerem, takže jsme s nimi bojovali. Nyní se musíme zlepšovat víc a víc," přeje si Wehrlein.
Aby dosáhl na body, musí hlavně zlepšit svou šetrnost k pneumatikám: "S degradací pneumatik měli problémy všichni, ale u nás je stále příliš vysoká. Jeli jsme na tři zastávky i přes výjezd safety caru, zatímco Ericsson měl odlišnou strategii a dojel o celkem dost před námi. Na začátku jsem s nim závodil a byl jsem před ním. Ale pak měl o zastávku méně a skončil před námi."
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.