Podle Kimiho Räikkönena je na tom Ferrari s rychlostí docela dobře a letos by s Mercedesem ještě mohlo bojovat o titul, i když v prvních třech závodech sezóny 2016 na vítězství nedosáhlo.
Kimi měl po šancích na vítězství ve Velké ceně Číny už v první zatáčce, v níž kolidoval se svým týmovým kolegou Sebastianem Vettelem. A i když opět vyhrál Nico Rosberg s Mercedesem, tak stále věří, že Ferrari letos o titul bude moci bojovat.
"V sezóně máme za sebou teprve tři závody. Očividně se toho může ještě hodně přihodit, a taky se toho určitě hodně přihodí. My jen musíme získávat maximum bodů, které získat můžeme, vyvarovat se v závodě jakýmkoliv problémům a snažit se dostat před něj [Rosberga]," hodnotí Räikkönen.
"Myslím, že rychlostně na tom očividně nejsme moc špatně. V kvalifikaci [v Číně] jsme měli rychlost na to, abychom se mu přiblížili, nebýt chyb. Alespoň mě se zdálo, že jsme jim blíže. Pokud ale neodjedeme čisté závody, zatímco oni ano, pak je neporazíme," pokračuje finský pilot.
Forma mezi Mercedesem a Ferrari se bude měnit v závislosti na okruzích a tempu vývoje svého vozu a pohonné jednotky: "Přijdou okruhy, kde budeme silnější než zde, a někdy budou zřejmě silnější oni. Hlavní věcí je však vylepšování auta a celého balíku. Pak budeme moci odjet silné závody, vyhrát je a bojovat s nimi."
"Musíme si ale uklidit. Když máte problémy, tak vám to v šampionátu nepomůže. On [Rosberg] vyhrál třikrát, což není ideální. Je to ideální pro něj, ne pro ostatní. Ale zaslouží si to a my zkrátka musíme odvádět lepší práci," dodává Räikkönen.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.