ŠANGHAJ - ZASTÁVKY V BOXECH A STRATEGIE; Jak rychle týmy přezouvaly během Velké ceny Číny a jaké strategie v ní nasadily svým pilotům?
Absolutně nejrychlejší zastávku stejně jako v Bahrajnu předvedl Williams, když Massu v 19. kole přezul za 2,1 sekundy. Ta jeho druhá v 31. kole již ale byla notně pomalejší: 3,4 s.
Stáj z Grove byla přesto nejkonzistentnější ze všech, jak je vidět u Bottase - všechny zastávky do tří vteřin (2,7 - 2,6 - 2,9 s). To se dnes nepovedlo žádnému jinému týmu.
Výborný výkon mechaniků byl k vidění rovněž Force Indie - u Péreze měli průměr zastávek 2,83 s (3,3 - 2,7 - 2,5). Dobře si vedl také McLaren v případě Alonsa (2,9 a 3,2 s) či Ferrari u Vettela (krom první zastávky s výměnou předního křídla).
Massa se v boxech zdržel jen 45,473 s, zatímco Hamilton kvůli pěti zastávkách až 2:02,126 min, přesto je v cíli díky safety caru dělilo jen 2,719 s. Vůbec nejdelší čas strávil v boxové uličce Grosjean kvůli opravám po kolizi v prvním kole - 2:09,804 min.
Polovina pilotů startovala na super-měkkých pneumatikách, měkké si pro začátek zvolili Alonso, Ericsson, Grosjean, Gutiérrez, Hamilton, Harjanto, Massa, Nasr, Palmer Rosberg, Wehrlein.
Na dvě zastávky zvládli Velkou cenu Číny odjet pouze Alonso, Ericsson, Massa a vítěz Rosberg, většina vsadila na třízastávkovou strategii. Čtyřikrát k mechanikům zamířili Grosjean s Hülkenbergem, pětkrát se v boxech objevil Hamilton, jehož tým zmatkoval během safety caru s volbou pneumatik.
Nejdelší stint na super-měkké (13 kol) i měkké (21 kol) zvládl Vettel, na středně-tvrdých pneumatikách vydržel nejdéle Pérez: 28 kol představuje přesně polovinu Velké ceny Číny vypsané na 56 okruhů.
Celkem 13 jezdců využilo všechny tři dostupné směsi, což je dohladem toho, jak změny v pravidlech zatřásly strategiemi, které jsou použitelné, a zpestřily závodění.
Šéf McLarenu Andrea Stella uvedl, že Oscar Piastri v sobotní kvalifikaci ztrácel v každé zatáčce několik milisekund.
Lewis Hamilton si zajistil silné místo na startu kvalifikace a je připraven k nedělnímu závodu s odhodláním. Brit slibuje agresivní přístup na trati a soustředí se na každý detail, aby využil svůj potenciál.
Max Verstappen po kvalifikaci v Mexiku přiznal zklamání z nedostatku přilnavosti a rovnováhy svého Red Bullu. Tyto problémy mu zabránily držet krok s McLareny a zkomplikovaly jeho boj o titul.
Lando Norris si v Mexiku připsal možná nejcennější pole position své dosavadní kariéry. Britský jezdec McLarenu zajel mistrovské kolo, kterým jasně převýšil jak týmového kolegu Oscara Piastriho, tak i dosud dominantního Maxe Verstappena.
Max Verstappen předvedl působivý výkon ve druhém tréninku, ovšem dlouhodobé tempo Red Bullu na okruhu v Mexico City zůstávalo znepokojivě slabé.
Během pátku v Mexico City se udála nečekaná situace, která zaujala fanoušky. George Russell si našel originální způsob, jak si užít závodní atmosféru a pobavit fanoušky po celém světě.
Druhý volný trénink v Mexico City přinesl napínavé momenty a technické komplikace několika jezdců. Závěr ukázal vyrovnanou konkurenci a naznačil, že nadcházející závod bude velmi zajímavý.
Charles Leclerc zahájil víkend v Mexiku nejrychlejším časem v prvním volném tréninku na okruhu v Mexico City. Mezi nováčky se nejlépe předvedl Arvid Lindblad, který zazářil jako nejrychlejší z debutantů.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.