V týmovém interním duelu u Sauberu se přiostřuje. Felipe Nasr je stále nespokojen se svým C35 a závistivě šilhá po svém kolegovi.
Sauber, který by teď měl primárně řešit svoje finanční problémy, bude muset nejspíš řešit navíc ještě i interní problémy. Po kvalifikace na GP Číny poměrně nelichotivě na stranu svého týmu promluvil Felipe Nasr. Dle jeho názoru dostává jeho týmový kolega, Marcus Ericsson, lepší materiál než on. Brazilec byl v sobotu v Šanghaji Švédem opět poražen a s ovladatelností svého Sauberu C35 není stále spokojen.
"Jsem si 100 % jistý, že chování auta není takové, jaké by být mělo," řekl Felipe Nasr, který na nic nečekal a přidal srovnání se svým týmovým kolegou. "Jeli jsme se stejným nastavením a dopadlo to jako na minulých dvou závodech. Mám problémy a cítím v autě obecnou nestabilitu - zvláště při brždění, kde se [Ericsson] cítí mnohem jistěji. Je s autem spokojený od té doby, co ho postavili. A já měl na testech v Barceloně šanci řídit jeho auto a byl jsem také spokojený."
Na Shanghai International Circuit byl rozdíl mezi těmito dvěma jezdci nakonec 1,688 vteřiny, když pomalejší byl Nasr. "Myslím, že ke konci loňského roku jsem byl silnějším jezdcem," brání se Marcus Ericsson. "Přes zimu jsem také tvrdě pracoval na tom, abych byl ještě silnější. V týmu i s autem se cítím jistý. Myslím, že jsem i v letošní sezoně trochu ukázal, kdo je silnější. Musím tedy nadále odvádět svoji práci, dále tvrdě pracovat a dále jej porážet."
Vloni se jezdci, kteří byli v předešlé sezoně u Sauberu nováčky, na konci sezony umístili na místech 14 (Nasr) a 18 (Ericsson). Letošní auto je ale pravděpodobně ještě horší, než bylo to loňské. V Bahrajnu jsme například mohli slyšet: "Auto se řídí hrozně". Je možné, že narážka Nasra v aktuální situaci týmu měla i politický smysl. Protože dle nejrůznějších zvěstí má Sauber přežívat právě díky sponzorům Ericssona, kteří byli ochotni platbu svých příspěvků do týmové kasičky uspíšit.
Že atmosféra mezi jezdci u Sauberu není optimální, to naznačuje také Nasrova odpověď na otázku, jestli by si dokázal představit výměnu monopostů, aby tak mohl dokázat svoje představy. "Proč ne? Mně by to nedělalo problém. Měli bychom mu učinit tuto nabídku. Uvidíme, co řekne."
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.