Dnes se má rozhodnout o tom, jakou podobu bude mít v následujících závodech kvalifikace Grand Prix. Odborníci se shodují, že vše závisí na tom, zda týmy Williams, Red Bull a McLaren budou ochotny akceptovat cokoli jiného než návrat k formátu z roku 2015.
V návaznosti na debaty při Grand Prix Bahrajnu dnes týmy uspořádají telekonferenci, aby projednaly možnou náhradu eliminačního formátu kvalifikace systémem "sčítacím". Hojně kritizovanou novinku by měla nahradit nová varianta, při níž bude výsledný čas stanoven sečtením dvou nejlepších výkonů na jedno kolo.
Koncept nebyl všemi týmy příznivě přijat, po vetu ze strany McLarenu, Red Bullu (a sesterského týmu Toro Rosso) a Williams ohledně vylepšeného eliminačního systému pro Bahrajn, je nyní třeba dosáhnout jednomyslného rozhodnutí. Některé zdroje se domnívají, že po vyhodnocení detailů sčítacího systému nebudou této variantě nakloněny ani další týmy.
Jejich preferencí byl návrat k systému kvalifikace z roku 2015, ovšem s ohledem na choulostivou politickou situaci se může stát, že týmy budou nuceny nadále setrvat u systému vyřazovacího způsobu.
Týmy se obávajíŠéf týmu Force India Bob Fernley se domnívá, že osud kvalifikace bude spočívat na tom, jak budou tři hlavní týmy na situaci nahlížet - pokud budou pevně přesvědčeny o politických motivech, mohou se postavit proti variantě kvalifikace, kterou nepodporují ani fanoušci F1. "Jsou tři týmy, které se v tomto jednání cítí velmi silné. Domnívám se, že týmy, které jsou částečně nezajištěné, mohou souhlasit s ostatními jen proto, aby si polepšily, tak se překročí první zásadní překážka, můžeme dosáhnout stoprocentní jednoty. Ale pak se musí jít za Berniem a Jeanem a přesvědčit se, že s tím souhlasí i oni," dodává Fernley.
Na otázku, zda se boj o kvalifikační formát namísto snahy najít nejlepší řešení nestal spíš politickou bitvou Fernley odvětil: "Domnívám se, že by se to dalo řešit lépe. Trocha kompromisu by zcela určitě neškodila."
Poslouchejme fanouškyManažer týmu Haas Günther Steiner stále doufá, že jeho soupeři přistoupí k jednání s čistou myslí a budou mít na paměti, co je nejlepší pro sport a jeho fanoušky, než aby se zabývali vlastními zisky.
"Musíme mít jistotu, že se na trati bude něco dít než se dohadovat jak se kvalifikovat. Berme ohled na to, co naši fanoušci chtějí. Požadují vozy na trati, konkurenceschopné a bojující o pozice na startu - o pole position. O to v tuhle chvíli jde, zaměřit se na to, aby fanoušci měli skvělou podívanou. Neměli bychom brát ohled na to, co se nám líbí, kde mám já nebo někdo jiný výhodu," tvrdí Steiner.
"Musíme na trati o pozice bojovat, předvést fanouškům, že nám o něco jde a ne jenom šetřit pneumatiky, kvůli čemuž bude trať pět nebo i deset minut opuštěná. Takový by měl být náš přístup a já doufám, že najdeme cestu, která naše fanoušky plně uspokojí," dodává Steiner.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.