Dnes se má rozhodnout o tom, jakou podobu bude mít v následujících závodech kvalifikace Grand Prix. Odborníci se shodují, že vše závisí na tom, zda týmy Williams, Red Bull a McLaren budou ochotny akceptovat cokoli jiného než návrat k formátu z roku 2015.
V návaznosti na debaty při Grand Prix Bahrajnu dnes týmy uspořádají telekonferenci, aby projednaly možnou náhradu eliminačního formátu kvalifikace systémem "sčítacím". Hojně kritizovanou novinku by měla nahradit nová varianta, při níž bude výsledný čas stanoven sečtením dvou nejlepších výkonů na jedno kolo.
Koncept nebyl všemi týmy příznivě přijat, po vetu ze strany McLarenu, Red Bullu (a sesterského týmu Toro Rosso) a Williams ohledně vylepšeného eliminačního systému pro Bahrajn, je nyní třeba dosáhnout jednomyslného rozhodnutí. Některé zdroje se domnívají, že po vyhodnocení detailů sčítacího systému nebudou této variantě nakloněny ani další týmy.
Jejich preferencí byl návrat k systému kvalifikace z roku 2015, ovšem s ohledem na choulostivou politickou situaci se může stát, že týmy budou nuceny nadále setrvat u systému vyřazovacího způsobu.
Týmy se obávajíŠéf týmu Force India Bob Fernley se domnívá, že osud kvalifikace bude spočívat na tom, jak budou tři hlavní týmy na situaci nahlížet - pokud budou pevně přesvědčeny o politických motivech, mohou se postavit proti variantě kvalifikace, kterou nepodporují ani fanoušci F1. "Jsou tři týmy, které se v tomto jednání cítí velmi silné. Domnívám se, že týmy, které jsou částečně nezajištěné, mohou souhlasit s ostatními jen proto, aby si polepšily, tak se překročí první zásadní překážka, můžeme dosáhnout stoprocentní jednoty. Ale pak se musí jít za Berniem a Jeanem a přesvědčit se, že s tím souhlasí i oni," dodává Fernley.
Na otázku, zda se boj o kvalifikační formát namísto snahy najít nejlepší řešení nestal spíš politickou bitvou Fernley odvětil: "Domnívám se, že by se to dalo řešit lépe. Trocha kompromisu by zcela určitě neškodila."
Poslouchejme fanouškyManažer týmu Haas Günther Steiner stále doufá, že jeho soupeři přistoupí k jednání s čistou myslí a budou mít na paměti, co je nejlepší pro sport a jeho fanoušky, než aby se zabývali vlastními zisky.
"Musíme mít jistotu, že se na trati bude něco dít než se dohadovat jak se kvalifikovat. Berme ohled na to, co naši fanoušci chtějí. Požadují vozy na trati, konkurenceschopné a bojující o pozice na startu - o pole position. O to v tuhle chvíli jde, zaměřit se na to, aby fanoušci měli skvělou podívanou. Neměli bychom brát ohled na to, co se nám líbí, kde mám já nebo někdo jiný výhodu," tvrdí Steiner.
"Musíme na trati o pozice bojovat, předvést fanouškům, že nám o něco jde a ne jenom šetřit pneumatiky, kvůli čemuž bude trať pět nebo i deset minut opuštěná. Takový by měl být náš přístup a já doufám, že najdeme cestu, která naše fanoušky plně uspokojí," dodává Steiner.
Lando Norris v podcastu zavzpomínal na dětství a zdůraznil, že klíčem k jeho úspěchu ve Formuli 1 byla přísná, ale podpůrná výchova s důrazem na disciplínu a hodnoty. Jeho láska k závodění začala u videoher, ale k výsledkům ho dovedla hlavně tvrdá práce a pokora.
Šéf McLarenu Andrea Stella ocenil Oscara Piastriho za mimořádnou vyzrálost a práci s pneumatikami, kterou podle něj zvládá jako ostřílený matador. Mladý Australan tak potvrzuje, že McLaren v něm našel klíčového muže pro budoucnost.
Flavio Briatore označil rezignaci Olivera Oakse za nečekanou a přiznal, že výměna Doohana za Colapinta byla nezbytná. Podle kritiků tím ale Alpine jen dál potvrzuje, že sportovní vize ustupují zákulisnímu vlivu a tlaku sponzorů, přičemž Briatore zůstává skrytým šéfem.
Soupeři McLarenu vyjádřili obavy ohledně toho, jak stáj pracuje s teplotami zadních pneumatik, což vyvolalo podezření z možného technického triku. FIA ale nyní učinila přítrž všem spekulacím a situaci definitivně uzavřela.
Carlos Sainz starší zvažuje kandidaturu na prezidenta FIA poté, co jej k tomu vyzvaly vlivné osobnosti motorsportu nespokojené se současným vedením. Mohammed Ben Sulayem čelí rostoucí kritice kvůli sérii kontroverzí a odchodů klíčových funkcionářů.
Lewis Hamilton prožil ve Ferrari napjatý víkend. Po sporné týmové režii, váhavém rozhodování a frustraci v rádiové komunikaci se rozhodl osobně uklidnit šéfa Frederica Vasseura. „Nebudu se omlouvat za to, že jsem bojovník,“ vzkázal po závodě. Vasseur jeho emoce chápe.
Argentinský jezdec Franco Colapinto nastoupí do závodního vozu Alpine už při nadcházející Velké ceně Emilia Romagna. Tým se sídlem v Enstone ho povýšil z pozice rezervního jezdce, aby nahradil Jacka Doohana, který odstartoval sezónu.
James Oakes opouští pozici šéfa týmu Alpine F1 po pouhých šesti závodech sezony 2025. Jeho nečekaný odchod naznačuje, že tým se i nadále potýká s problémy, a to jak na trati, tak v zákulisí vedení.
Lewis Hamilton v reakci na své emotivní rádiové výstupy během závodů vysvětlil, že nejde o známku frustrace, ale důkaz, že v sobě stále má vášeň a odhodlání vítězit. Podle něj právě tyto spontánní reakce ukazují, že i po letech v šampionátu mu na výsledcích záleží stejně intenzivně jako na začátku kariéry.
Před Velkou cenou Miami se jezdci představili v netradičním průvodu, kde místo běžných vozů usedli do plně pojízdných formulí postavených z LEGO kostek. Hravá kombinace motorsportu a ikonické stavebnice nadchla fanoušky i média a stylově odstartovala závodní víkend.
Tým Andrey Stelly vstupoval do nové sezóny s tlakem šampiona – a s otázkou, zda si postavení lídra udrží.
Tým Alpine podle zákulisních informací řeší možnou jezdeckou rošádu – hned po nadcházející Velké ceně Emilia Romagna by mohl Jacka Doohana nahradit argentinský talent Franco Colapinto.