Vítězná šňůra Nica Rosberga, vyrovnání rekordu v případě Kimiho Räikkönena. Nejen to přepisovalo statistiky Formule 1 po závodě v Bahrajnu. Přinášíme stručné shrnutí toho nejzajímavějšího.
Je na řadě Rosbeg?Nico Rosberg se stal po Bahrajnu osmým pilotem F1, který dokázal vyhrát 5 závodů v řadě. Podařilo se to Albertovi Ascarimu, Jackovi Brabhamovi, Jimovi Clarkovi, Nigelovi Manselovi, Michaelovi Schumacherovi, Sebastianovi Vettelovi a Lewisovi Hamiltonovi. Všichni ten rok získali titul mistra světa.
Celkově je to pro něj šestnácté vítězství a má jich tedy na svém kontě stejně jako Stirling Moss. Tito dva piloti jsou (zatím) díky tomu nejúspěšnějšími piloty, kteří však nikdy nezískali titul mistra světa.
Hořká příchuť nealko "šampaňského"Těžko říci, jak moc velkou radost má z nealkoholického "šampaňského" v Bahrajnu Kimi Räikkönen. Letos díky svému druhému místu na okruhu v Šákhíru vyrovnal rekord. 8x zde stál na pódiu, nikdy však nevyhrál. Stejně je na tom Fernando Alonso, který na brazilském Interlagosu nikdy nevystoupal na nejvyšší stupínek.
Jsme nejrychlejší?!Lewis Hamilton v kvalifikace zajel čas 1:29,493. Tím překonal o 0,34 s překonal rekord, který na tomto okruhu v roce 2005 zajel Mark Webber. Bylo to také vůbec poprvé, kdy šestiválcové turbo motory překonali atmosferické desetiválce. Nicméně co se závodní rychlosti, byl letošní závod v porovnání s tím z roku 2005 o zhruba 4:16 min pomalejší.
Nováčci bodujíStoffel Vandoorne s McLarenem získal bod a je to od roku 2007 poprvé, kdy se to některému nováčkovi, který nastoupil do sezóny po jejím startu, podařilo. Tehdy uspěl v Americe Sebastian Vettel, který zastoupil v BMW Roberta Kubicu, který po nehodě v Kanadě nemohl nastoupit.
A snový vstup do F1 prožívají u Haasu. Romain Grosjean dojel po šestém místě v Austrálii v Bahrajnu pátý. Získal tak 18 bodů a řadí ho to na páté místo v tabulce jezdců. To je vůbec nejvýš za jeho kariéru. Nejlepší výsledek bylo sedmé místo během roku 2012 a 2013 v Lotusu.
Ferrari končí v zaváděcím kolePro Sebastiana Vettela závod v Bahrajnu kvůli technickým problémům skončil již v zaváděcím kole. Bylo tomu vůbec poprvé od roku 2002, kdy se to Ferrari přihodilo. Tehdy zůstal ve Francii stát na startu Rubens Barichello. Pro Vettela to bylo vůbec poprvé v jeho kariéře, kdy neodstartoval.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.