Kimi Räikkönen podle šéfa Ferrari, Maurizia Arrivabeneho, v Bahrajnu možná mohl vyhrát, pokud by se mu podařilo lépe odstartovat.
Fin měl pomalejší rozjezd, proto se hned propadl za oba Williamsy a Red Bull Daniela Ricciarda. Trvalo mu to sedm kol, než se dostal zpět za vedoucího Rosberga - to už ale ztrácel 11,816 sekund. Při lepším startu mohlo být dle šéfa Ferrari vše jinak.
"Kimi měl na startu trochu problém, na což docela dost doplatil, protože pak předjížděl tři auta před sebou. Možná - a to možná zdůrazňuji - tak přišel o vítězství v závodu. Když počítáte, pak je to jednoduché. Nesnažím se nic vynalézt," hodnotí Arrivabene výkon svého pilota, jenž nakonec dojel druhý se ztrátou 10,282 sekund na Rosberga.
"Myslím, že způsob, jakým Kimi odjel závod, byl parádní. Když se podíváte, jak po vnějším obrubníku předjel Ricciarda, tak mi to připomnělo staré časy, kdy spolu piloti odvážně bojovali. Z mého pohledu to tedy bylo velmi dobré," pokračuje šéf Ferrari.
Tým se mezitím stále snažil objasnit příčinu totálního selhání motoru s vnitřním spalováním u Sebastiana Vettela během zaváděcího kola: "Dívají se na to. Vypadá to na ventil nebo kus vstřikovací trysky. S touto strategií a s přihlédnutím k výkonnosti Kimiho, i když naše jistoty nejsou vždy správné, bychom mohli se Sebastianem odjet velmi dobrý závod."
Na otázku, zda ho nespolehlivost znepokojuje vzhledem k problémům v Austrálii i v Bahrajnu, Arrivabene odpovídá: "Záleží na tom, co se pokazilo. Momentálně to může být ventil nebo kus vstřikovací trysky. Tým musí motor prohlédnout - to je první stručná zpráva, kterou mi podali."
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.