Po prvních dvou závodech sezóny 2016 stále nevíme, jak velkou hrozbu pro Mercedes představuje Ferrari, které během zimy dosáhlo dalšího velkého pokroku a které chce letos útočit na titul.
Sebastian Vettel v Austrálii dlouho vedl a vypadalo to, že by mohl vyhrát, než došlo na přerušení a podivnou volbu pneumatik u Mercedesu. V Bahrajnu to po třetím tréninku vypadalo, že by se Ferrari mohlo Stříbrným šípům vyrovnat. V kvalifikaci to také bylo vyrovnané, než v Q3 najednou Hamilton s Rosbergem předvedli o půl sekundy rychlejší časy.
Zajímavé je, že ani Ferrari, ani Mercedes, si nebyli úplně jistí tím, proč k tomu došlo. Obvykle se uvádí, že lídr šampionátu má agresivnější módy motoru, podle Hamiltona ale žádné nastavení na voze či motoru před Q3 neměnili. Z nečekaného rozdílu podezříval klesající teploty asfaltu po západu slunce.
Závod v BahrajnuNeděle přinesla několik poznatků. Räikkönen pokazil start, a než se dostal zpět na druhou pozici, tak už ztrácel 11,816 s, což se do prvních zastávek prohloubilo na 14,247 s. Po druhých a třetích zastávkách ale Ferrari náskok stáhlo na 3,806 s v 40. kole. Zdálo by se, že Scuderia byla v závodě rychlejší, to ale není tak jednoduché.
Jedním důvodem je to, že se Kimi pokaždé pokoušel o podseknutí (dřívější zastávku než přímý soupeř), díky čemuž získal vždy dvě až tři sekundy k dobru. Teoreticky tím Rosberg přišel o 6 - 9 vteřin, v boxech se navíc kvůli horším zastávkám (druhá trvala dokonce 5,1 s) zdržel o 2,722 s déle.
Dalším důvodem je to, že Nico nejen na maximum poté, co zjistil, jak to s jeho soky vypadá, a jen si hlídal svůj odstup a šetřil techniku. Potvrzuje to i Hamilton, jenž po závodě prohlásil: "Ubezpečuji vás, že Nico na to po zhruba 10 kolech netlačil."
"Vettel by Rosbergovi zatopil více než Räikkönen"Někteří by mohli cynicky namítnout, že Räikkönen je mnohem horší než Vettel, který by závod zvládl mnohem lépe a Rosbergovi by dal více zabrat, nebýt poruchy motoru ještě před startem.
Jak by to opravdu bylo, to se už nedozvíme, Kimi byl loni v Bahrajnu nicméně velmi silný - vlastně šlo o jeden z mála závodů, kdy byl dokonce rychlejší než Vettel. A jeho výkon v závodě vyzdvihl šéf Ferrari Maurizio Arrivabene, který má přístup ke všem datům - závodní tempo finského pilota označil jako "absolutně skvělý."
Mercedes: Ferrari svou skutečnou sílu ještě neukázaloVítěz Velké ceny Bahrajnu si uvědomuje, že stáj z Maranella pro ně může být letos stále velkou hrozbou: "Musíme na to tlačit. Ještě neukázali, čeho jsou schopni. Měli tolik smůly, na níž strašně moc doplatili. Ještě jsme tedy neviděli to skutečné Ferrari. Musíme si proto dávat pozor, hodně se k nám přibližují."
Zatím je tedy stále velmi brzy říci, zda Ferrari na Mercedes mít bude či je už odepsat. Za sebou máme jen dva specifické závody, nad formou italského týmu se stále vznáší otazník.
Jisté však je, že mají problémy se spolehlivostí a jejich pohonná jednotka se zdá být křehčí. Räikkönenovi v Austrálii odešlo turbo, s požárem musel zamířit do boxů a předčasně skončit, Vettelovi včera explodoval motor dříve, než závod začal. Podle Mercedesu kvůli tomu sahá Ferrari po módech využívající špičkový výkon motoru velmi šetrně, což Bahrajn potvrdil.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.