BAHRAJN - ZASTÁVKY V BOXECH A STRATEGIE; Který tým pracoval v boxech nejrychleji a s jakými strategiemi odjeli piloti Velkou cenu Bahrajnu 2016?
Nejrychleji dnes přezouval Williams - Massu zvládl odbavit za 2,2 a 2,3 sekundy, Brazilec tak strávil v boxech nejkratší čas ze všech pilotů. Tým se snaží napravit svou loňskou slabinu, žel v případě Bottase zastávky tak rychlé nebyly (3,0 a 4,2 sekundy).
Druhý nejlepší výkon předvedli u Red Bullu mechanici Daniila Kvjata, kteří všechny jeho tři zastávky stihli do 2,7 sekund (2,5 - 2,7 - 2,4 s). U Ricciarda se jim nepovedla druhá zastávka v 24. kole, jinak by dnes měli všechno pod tři vteřiny.
To se povedlo už jen Mercedesu v případě Hamiltona, za rámeček si ovšem opět nedají výměny pneumatik u jeho týmového kolegy. Vítěz závodu si ani jednou neužil zastávku pod 3 sekundy, tak druhá trvala dokonce 5,1 s. V případě těsnějšího duelu s Lewisem či vozy Ferrari by jej tato chyba mohla stát cenné vítězství.
Čtvrtý nejrychlejší průměr zastávek dosáhl McLaren u Vandoornea - rovné tři sekundy po pit-stopech trvajících 2,6 - 2,8 - 3,6 sekund. Ferrari dnes bylo pomalejší, pod 3 sekundy stihli jen první zastávku Kimiho. Záblesky skvělého výkonu jsme mohli naopak pozorovat v garáži Renaultu, když mechanici odbavili Magnussena dvakrát za 2,5 sekundy.
Do závodu startovala většina pilotů na super-měkkých pneumatikách, měkké si na začátku vybralo 7 jezdců: Ericsson, Harjanto, Kvjat, Magnussen, Nasr, Sainz a Wehrlein.
Z klasifikovaných pilotů vsadili na dvě zastávky přes vysoké opotřebení a degradaci v Šákhíru jen Ericsson a Massa, čtyřikrát navštívil boxy Hülkenberg, zbytek se tam ukázal třikrát. Opět jsme díky novým pneumatikovým pravidlům viděli velmi rozmanité strategie.
Nejvíce ze své výhodné deváté pozice vytěžil Grosjean, jak jsem na to upozorňoval včera - jako první pilot si mohl volně vybírat pneumatiky. Rosberga s Räikkönenem při identické strategii dělilo v cíli pouze 10 sekund.
Nejdelší stint předvedli Ericsson a Massa využívající dvouzastávkovou strategii: na středně-tvrdé směsi zvládli 27 kol (47 % závodu vypsaného na 57 kol). Na super-měkkých i měkkých pneumatikách ujel nejvíce kol Pérez: 19 a 23. Forma Force Indie ale byla na její jinak vždy velmi silné trati velkým zklamáním.
Jezdec Racing Bulls Liam Lawson označil incident s Yukim Tsunodou ve 30. kole v zatáčce č. 4 na Monze za ukázku tvrdého, ale férového závodění. Podle něj šlo o běžný kontakt v rámci souboje, bez jakéhokoli úmyslného zavinění.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že riskantní strategie overcutu pro Hamiltona během Velké ceny Itálie nevyšla kvůli nečekaně nízké degradaci pneumatik.
Nico Rosberg kritizoval týmovou režii McLarenu z konce Velké ceny Itálie, kdy byl Oscar Piastri požádán, aby pustil před sebe Landa Norrise. Podle něj by měl tým situaci vyjasnit, protože může ovlivnit vnitřní dynamiku i další spolupráci jezdců.
McLaren způsobil pozdvižení na GP Itálie, když tým dočasně vyměnil pozice Norrisovi a Piastrimu po pomalé zastávce Brita. Oba nakonec dojeli na pódiu, ale týmové instrukce ovlivnily konečné pořadí.
Charles Leclerc dojel v Monze čtvrtý a přiznal, že Ferrari bude muset letos hledat vítězství v jiných závodech. Jeho hlavní naděje jsou Baku, Singapur a Las Vegas.
Po krátkém souboji s Landem Norrisem o vedení v úvodu Velké ceny Itálie převzal Max Verstappen vedení a bez větších potíží si dojel pro své třetí vítězství letošní sezony.
Kimi Antonelli prolomil svou kletbu z Monzy a po napínavé, ale čisté kvalifikaci se posunul na šestou pozici na startu díky Hamiltonovu trestu. Mladý Ital ukázal, že dokáže udržet nervy na uzdě a zvládnout tlak na legendární italské trati.
Fernando Alonso přiznal, že osmá pozice na startu v Monze je pro Aston Martin poněkud lichotivá a realisticky očekává, že se v neděli během závodu propadne zpět.
Andrea Stella ocenil fair play McLarenu během kvalifikace na GP Itálie, ale připustil, že se situace může změnit při závěru šampionátu v Abú Zabí.
Max Verstappen po kvalifikaci objasnil jeho rádiovou komunikaci, která souvisela s odvážným nastavením vozu, na jehož finální podobě měl zásadní podíl. Riskantní tah Red Bullu se ukázal jako správný, což potvrdila získaná pole position.
Ferrari na Monze nevyužilo Hamiltonův slipstream pro Leclerca, který tak musel spoléhat jen na vlastní tempo. Hamilton klesl na desáté místo kvůli penalizaci.
Lando Norris přiznal, že předjetí Maxe Verstappena v nedělním závodě na Monze bude velkou výzvou, přestože startuje z první řady. Britský jezdec McLarenu je spokojený se druhým místem a těší se na strategickou bitvu o přední pozice.