BAHRAJN - ZASTÁVKY V BOXECH A STRATEGIE; Který tým pracoval v boxech nejrychleji a s jakými strategiemi odjeli piloti Velkou cenu Bahrajnu 2016?
Nejrychleji dnes přezouval Williams - Massu zvládl odbavit za 2,2 a 2,3 sekundy, Brazilec tak strávil v boxech nejkratší čas ze všech pilotů. Tým se snaží napravit svou loňskou slabinu, žel v případě Bottase zastávky tak rychlé nebyly (3,0 a 4,2 sekundy).
Druhý nejlepší výkon předvedli u Red Bullu mechanici Daniila Kvjata, kteří všechny jeho tři zastávky stihli do 2,7 sekund (2,5 - 2,7 - 2,4 s). U Ricciarda se jim nepovedla druhá zastávka v 24. kole, jinak by dnes měli všechno pod tři vteřiny.
To se povedlo už jen Mercedesu v případě Hamiltona, za rámeček si ovšem opět nedají výměny pneumatik u jeho týmového kolegy. Vítěz závodu si ani jednou neužil zastávku pod 3 sekundy, tak druhá trvala dokonce 5,1 s. V případě těsnějšího duelu s Lewisem či vozy Ferrari by jej tato chyba mohla stát cenné vítězství.
Čtvrtý nejrychlejší průměr zastávek dosáhl McLaren u Vandoornea - rovné tři sekundy po pit-stopech trvajících 2,6 - 2,8 - 3,6 sekund. Ferrari dnes bylo pomalejší, pod 3 sekundy stihli jen první zastávku Kimiho. Záblesky skvělého výkonu jsme mohli naopak pozorovat v garáži Renaultu, když mechanici odbavili Magnussena dvakrát za 2,5 sekundy.
Do závodu startovala většina pilotů na super-měkkých pneumatikách, měkké si na začátku vybralo 7 jezdců: Ericsson, Harjanto, Kvjat, Magnussen, Nasr, Sainz a Wehrlein.
Z klasifikovaných pilotů vsadili na dvě zastávky přes vysoké opotřebení a degradaci v Šákhíru jen Ericsson a Massa, čtyřikrát navštívil boxy Hülkenberg, zbytek se tam ukázal třikrát. Opět jsme díky novým pneumatikovým pravidlům viděli velmi rozmanité strategie.
Nejvíce ze své výhodné deváté pozice vytěžil Grosjean, jak jsem na to upozorňoval včera - jako první pilot si mohl volně vybírat pneumatiky. Rosberga s Räikkönenem při identické strategii dělilo v cíli pouze 10 sekund.
Nejdelší stint předvedli Ericsson a Massa využívající dvouzastávkovou strategii: na středně-tvrdé směsi zvládli 27 kol (47 % závodu vypsaného na 57 kol). Na super-měkkých i měkkých pneumatikách ujel nejvíce kol Pérez: 19 a 23. Forma Force Indie ale byla na její jinak vždy velmi silné trati velkým zklamáním.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.