Týmy Formule 1 musí počkat s vývojem vozů pro sezónu 2017, kdy se chystají velké změny. Scházejí jim širší pneumatiky pro aerodynamické tunely, protože FIA s Pirelli stále nepodepsala smlouvu na další období.
Pro rok 2017 má F1 cíl zrychlit vozy až o pět sekund na kolo díky zvětšení difuzoru, křídel, širším vozům a pneumatikám, jejichž stopa se má rozrůst na 305 mm vpředu a 405 mm vzadu. Pirelli již má zmenšené vzorky pro aerodynamický tunel, týmům je však neposkytne, dokud s FIA neuzavře smlouvu na další tříleté období (2017 - 2019).
Sportovní ředitel italského výrobce Paul Hembery potvrdil, že pneumatiky pro vývoj v aerodynamických tunelech mají připraveny, do podpisu smlouvy je však nemůžou týmům rozeslat: "Fyzicky je máme připravené. Právě dokončujeme detaily smluv s FIA, pak to musíme učinit s týmy. Také potřebujeme potvrzení konečných pravidel."
Bez zmenšených pneumatik jsou týmy při návrhu monopostů pro rok 2017 odkázány pouze na počítačové CFD simulace. Ty však stále neposkytují tak věrohodná data jako aerodynamický tunel, kde lze přesně měřit deformace gumy při zátěži.
Bernie Ecclestone sice oznámil dohodu s Pirelli již vloni v Rusku, k podpisu klíčových smluv z neznámých důvodů stále nedošlo. Kvůli neshodám v oblasti technických pravidel (zejména šířky vozů) navíc došlo k odkladu zveřejnění finální verze až na konec dubna.
Pirelli pak bude potřebovat navíc čas, aby potřebné širší pneumatiky rychle vyvinulo, byť si bude muset zřejmě vystačit pouze s upraveným starším vozem: "Brzy získáme auto. Také máme velmi jasné záruky, že budeme mít k dispozici 12 dnů, snad se dvěma, ale maximálně se třemi auty.
Ideálně bychom rádi nějakou práci odvedli s předchozí generací V8, abychom se mohli věnovat určité koncepční práci. Měníme koncepty, pokud jde o směsi a struktury, což můžete při prvotním pozorování s V8 provést, než se přesunete k hybridní verzi vozu 2017," dodává Hembery.
McLaren Racing rozšířil svůj Driver Development Programme o dvě nové talenty, Elly Stevens a Elly Häkkinen. Tým věří, že program jim poskytne zkušenosti a podporu potřebnou k dalšímu růstu v motorsportu.
Šéf McLarenu Zak Brown a bývalý šéf Red Bullu Christian Horner se v posledních letech Hornerova působení v týmu často pouštěli do ostrých slovních výměn. Jejich vzájemné přestřelky patřily k nejvýraznějším v paddocku.
Sergio Pérez přiznal, že mu čas mimo Formuli 1 pomohl získat jiný pohled na závodění. Pauza mu umožnila znovu si užít samotnou podstatu sportu.
Kimi Antonelli měl letos v Mercedesu několik slabších chvil, ale postupně sbírá cenné zkušenosti. Max Verstappen přesto vyjádřil nováčkovi jasnou podporu.
Současný prezident FIA Mohammed Ben Sulayem se ocitl v unikátní pozici před prosincovými volbami, když byl potvrzen jako jediný způsobilý kandidát. Jeho další kroky ve vedení motorsportu a plánované iniciativy nyní přitahují pozornost odborné i fanouškovské veřejnosti.
Lewis Hamilton vyjádřil nadšení nad postupem britského nováčka Olivera Bearmana, který debutuje ve Formuli 1 pod záštitou Ferrari.
Lando Norris promluvil o tom, jak se během své klíčové sezony ve Formuli 1 učí zvládat tlak i neustálou pozornost veřejnosti.
Güenther Steiner se ostře vyjádřil k veřejným komentářům prezidenta Ferrari Johna Elkanna ohledně jezdců týmu.
Yuki Tsunoda si z Interlagosu odnesl tvrdou lekci poté, co jeho kolize s Lansem Strollem vedla k dvěma desetisekundovým trestům.
Sezona 2025 vstupuje do finále a napětí v McLarenu nikdy nebylo vyšší. Oscar Piastri prochází obtížným obdobím a musí se pokusit zvrátit vývoj proti svému týmovému kolegovi Landu Norrisovi.
Lando Norris vede před Oscarem Piastrim o 24 bodů, ale Andrea Stella odmítá řeči o tom, že by měl titul jistý. Podle něj jsou podobné úvahy jen akademické a nic nemění na pokračujícím boji o prvenství.
Šéf týmu Audi ve Formuli 1 Mattia Binotto naznačil, že jeho jezdci si pomalu zvykají na nové podmínky pro sezonu 2026 a začínají je objevovat z nové perspektivy.