Týmy Formule 1 musí počkat s vývojem vozů pro sezónu 2017, kdy se chystají velké změny. Scházejí jim širší pneumatiky pro aerodynamické tunely, protože FIA s Pirelli stále nepodepsala smlouvu na další období.
Pro rok 2017 má F1 cíl zrychlit vozy až o pět sekund na kolo díky zvětšení difuzoru, křídel, širším vozům a pneumatikám, jejichž stopa se má rozrůst na 305 mm vpředu a 405 mm vzadu. Pirelli již má zmenšené vzorky pro aerodynamický tunel, týmům je však neposkytne, dokud s FIA neuzavře smlouvu na další tříleté období (2017 - 2019).
Sportovní ředitel italského výrobce Paul Hembery potvrdil, že pneumatiky pro vývoj v aerodynamických tunelech mají připraveny, do podpisu smlouvy je však nemůžou týmům rozeslat: "Fyzicky je máme připravené. Právě dokončujeme detaily smluv s FIA, pak to musíme učinit s týmy. Také potřebujeme potvrzení konečných pravidel."
Bez zmenšených pneumatik jsou týmy při návrhu monopostů pro rok 2017 odkázány pouze na počítačové CFD simulace. Ty však stále neposkytují tak věrohodná data jako aerodynamický tunel, kde lze přesně měřit deformace gumy při zátěži.
Bernie Ecclestone sice oznámil dohodu s Pirelli již vloni v Rusku, k podpisu klíčových smluv z neznámých důvodů stále nedošlo. Kvůli neshodám v oblasti technických pravidel (zejména šířky vozů) navíc došlo k odkladu zveřejnění finální verze až na konec dubna.
Pirelli pak bude potřebovat navíc čas, aby potřebné širší pneumatiky rychle vyvinulo, byť si bude muset zřejmě vystačit pouze s upraveným starším vozem: "Brzy získáme auto. Také máme velmi jasné záruky, že budeme mít k dispozici 12 dnů, snad se dvěma, ale maximálně se třemi auty.
Ideálně bychom rádi nějakou práci odvedli s předchozí generací V8, abychom se mohli věnovat určité koncepční práci. Měníme koncepty, pokud jde o směsi a struktury, což můžete při prvotním pozorování s V8 provést, než se přesunete k hybridní verzi vozu 2017," dodává Hembery.
Zatímco hollywoodská premiéra filmu F1 lákala jezdce do New Yorku, Max Verstappen zvolil jinou cestu. Místo červeného koberce zamířil do Evropy.
V New Yorku se v pondělí večer uskutečnila slavnostní premiéra dlouho očekávaného filmu F1: The Movie. Na červený koberec dorazily desítky jezdců a osobností ze světa motorsportu – až na jednu výjimku. Trojnásobný šampion Max Verstappen se premiéry záměrně nezúčastnil. Místo světel reflektorů si zvolil klidné chvíle s novorozenou dcerou Lily.
Christian Horner vyjádřil spokojenost s bezchybným výkonem Maxe Verstappena během Velké ceny Kanady v Montrealu. Nizozemský jezdec z druhé pozice na startu dokázal vytěžit maximální možný výsledek a dojel těsně za vítězným Georgem Russellem, přestože se mu nepodařilo výrazněji zaútočit na vedení.
Nico Rosberg varoval, že nehoda Landa Norrise v Kanadě by mohla mít výrazný dopad na jeho psychiku. Podle bývalého šampiona F1 takové incidenty často ovlivňují sebevědomí i těch nejlepších jezdců.
Charles Leclerc po náročné Velké ceně Kanady přiznal, že jeho výkon nebyl ideální a kritizoval strategii Ferrari, která ho podle něj stála lepší výsledek. Zdůraznil ale, že necítí potřebu někomu něco dokazovat a raději se soustředí na další závody
Max Verstappen dojel v Kanadě druhý těsně za Georgem Russellem, přičemž závěr závodu přinesl napínavý a férový souboj. Oba piloti předvedli odvahu i vzájemný respekt, který dodal bitvě na dramatičnosti i lidském rozměru.
FIA zahájila šetření souboje mezi Landem Norrisem a Oscarem Piastrim během závěru Velké ceny Kanady. Incident výrazně ovlivnil průběh závodu a může mít dopad na týmovou strategii McLarenu.
George Russell si udržel vítězství v Kanadě poté, co komisaři zamítli protest Red Bullu. Rozhodnutí potvrdilo čistotu jeho závodu a nezměnilo pořadí.
Během Velké ceny Kanady se střetli jezdci McLarenu Lando Norris a Oscar Piastri, což výrazně ovlivnilo průběh závodu. Incident vyvolal pozornost fanoušků i odborníků a otevřel debatu o týmové strategii a agresivitě.
Lewis Hamilton v úvodu závodu v Montrealu srazil sviště, který se objevil na trati. Kolize způsobila poškození jeho vozu a prakticky zmařila šanci na dobrý výsledek.
George Russell si dojel pro vítězství ve Velké ceně Kanady po precizním výkonu, který potvrdil jeho formu a rychlost. Přesto se pozornost po závodě soustředila na incident mezi jezdci McLarenu, jejichž vzájemný kontakt rozvířil debaty a částečně zastínil Russellův triumf.
Ferrari ovládlo Le Mans potřetí v řadě, a pokaždé s jinou jezdeckou sestavou – letošní triumf podtrhl Robert Kubica. Italská stáj tím potvrzuje, že její návrat do vytrvalostního závodění je začátkem nové éry dominance.