Práce na vozech 2017 musí počkat, schází pneumatiky pro aerodynamické tunely

Model monopostu zmenšený na 60 % v aerodynamickém tunelu
Model monopostu zmenšený na 60 % v aerodynamickém tunelu, foto: Toyota Motorsport GmbH
Petr Hlawiczka 30. března 2016 6:40
Sdílej:

Týmy Formule 1 musí počkat s vývojem vozů pro sezónu 2017, kdy se chystají velké změny. Scházejí jim širší pneumatiky pro aerodynamické tunely, protože FIA s Pirelli stále nepodepsala smlouvu na další období.

Pro rok 2017 má F1 cíl zrychlit vozy až o pět sekund na kolo díky zvětšení difuzoru, křídel, širším vozům a pneumatikám, jejichž stopa se má rozrůst na 305 mm vpředu a 405 mm vzadu. Pirelli již má zmenšené vzorky pro aerodynamický tunel, týmům je však neposkytne, dokud s FIA neuzavře smlouvu na další tříleté období (2017 - 2019).

Sportovní ředitel italského výrobce Paul Hembery potvrdil, že pneumatiky pro vývoj v aerodynamických tunelech mají připraveny, do podpisu smlouvy je však nemůžou týmům rozeslat: "Fyzicky je máme připravené. Právě dokončujeme detaily smluv s FIA, pak to musíme učinit s týmy. Také potřebujeme potvrzení konečných pravidel."

Bez zmenšených pneumatik jsou týmy při návrhu monopostů pro rok 2017 odkázány pouze na počítačové CFD simulace. Ty však stále neposkytují tak věrohodná data jako aerodynamický tunel, kde lze přesně měřit deformace gumy při zátěži.

Bernie Ecclestone sice oznámil dohodu s Pirelli již vloni v Rusku, k podpisu klíčových smluv z neznámých důvodů stále nedošlo. Kvůli neshodám v oblasti technických pravidel (zejména šířky vozů) navíc došlo k odkladu zveřejnění finální verze až na konec dubna.

Pirelli pak bude potřebovat navíc čas, aby potřebné širší pneumatiky rychle vyvinulo, byť si bude muset zřejmě vystačit pouze s upraveným starším vozem: "Brzy získáme auto. Také máme velmi jasné záruky, že budeme mít k dispozici 12 dnů, snad se dvěma, ale maximálně se třemi auty.

Ideálně bychom rádi nějakou práci odvedli s předchozí generací V8, abychom se mohli věnovat určité koncepční práci. Měníme koncepty, pokud jde o směsi a struktury, což můžete při prvotním pozorování s V8 provést, než se přesunete k hybridní verzi vozu 2017," dodává Hembery.

Stalo se
Novinky
Toto Wolff v Ázerbájdžánu

Toto Wolff ví, že první havárie Lewise Hamiltona ve Ferrari není důležitá

Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.

Novinky
Lewis Hamilton při testech Ferrari.

VIDEO: Lewis Hamilton havaroval při testu Ferrari v Barceloně

Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.

Novinky
Max Verstappen v rozhovoru s Johnym Herbertem v závodě v Belgii

Johnny Herbert končí: Ex-pilot F1 už nebude od sezóny 2025 sportovní komisař

Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.

Novinky
Kimi Antonelli

Hamiltonův nástupce Andrea Kimi Antonelli může řídit auto v provozu. Získal řidičák

Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.