Vítězná šňůra Nica Rosberga a radost u Haasu. Nejen to přepisovalo statistiky Formule 1 po závodě v Melbourne. Oficiální stánky Formule 1 přinášejí stručný přehled toho nejzajímavějšího.
Sobotní statistikaV kvalifikaci na GP Austrálie Nica Rosberga porazil Lewis Hamilton. Pro Brita to byla jeho 50. vítězná kvalifikace v F1, což se zatím do té doby podařilo pouze Ayrtonovi Sennovi a Michaelovi Schumacherovi.
Na druhou stranu byla prolomena šňůra sobotních vítězství jeho týmového kolegy. Od loňského závodu v Singapuru, kde se radoval Sebastian Vettel, patřilo první místo na startovním roštu právě Nicu Rosbergovi. Měl jich na svém kontě celkem 6 v řadě.
Rosberg vítězíV Albert Parku se to německému závodníkovi podařilo teprve podruhé. To první přišlo v roce 2014. Je to také již čtvrtý závod v řadě, který se Němci podařilo vyhrát.
Letos uběhlo 31 let od té doby, co zde jeho otec Keke Rosberg slavil svoji první výhru na austalské půdě, jeho celkově páté a zároveň poslední vítězství ve Formuli 1.
Podle všeho zatím vždy, když během úvodního závodu získal tým double, vyhráli pohár konstruktérů a titul mistra pilot, který se v něm radoval z vítězsví.
Radost u HaasuŠesté místo Romaina Grosjeana znamená, že se Haas stává prvním novým týmem na startovním roštu od roku 2002, který získal body. Tehdy se to podařilo Toyotě, když Mika Salo projel cílem také na šestém místě.
Haas je prvním americkým týmem, který od roku 1986 získal body. Tehdy dojel na Monze Alain Jones v čistě náhodou stejnojmenném týmu šestý.
Je to také poprvé od závodu v San Marinu v roce 1992, kdy šasi vyrobené italskou společností Dallara získalo body. Tehdy si připsal bod za šesté místo Pierluigi Martini.
Domácí podporaDaniel Ricciardo svým čtvrtým místem vyrovnal nejlepší výsledek Australanů na domácí půdě. Řadí se tak vedle Marka Webbera, který zde dojel čtvrtý v roce 2012. Oběma se také jako jediným Australanům během kariéry podařilo zajet doma nejrychlejší kolo závodu.
A na veselejší notu. Díky pozávodovým rozhovorům s prvními třemi se Mark Webber poprvé od roku 2002 podíval v Austrálii na pódium. Tehdy však šlo s Minardi jen o vtip a fotografii.
Muži štěstěny?Ošklivá nehoda Fernanda Alonsa znamenala, že poprvé během své čtrnáctileté kariéry nedokončil GP Austrálie.
Daniil Kvjat poruhé za sebou do úvodního závodu v Melbourne kvůi technickým problémům vůbec nenastoupil.
Poprvé se také oficiálně mohlo hlasovat v anketě o nejlepšího pilota dne. A po neděli si u diváků vítězství vysloužil Romain Grosjean.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.