Vítězná šňůra Nica Rosberga a radost u Haasu. Nejen to přepisovalo statistiky Formule 1 po závodě v Melbourne. Oficiální stánky Formule 1 přinášejí stručný přehled toho nejzajímavějšího.
Sobotní statistikaV kvalifikaci na GP Austrálie Nica Rosberga porazil Lewis Hamilton. Pro Brita to byla jeho 50. vítězná kvalifikace v F1, což se zatím do té doby podařilo pouze Ayrtonovi Sennovi a Michaelovi Schumacherovi.
Na druhou stranu byla prolomena šňůra sobotních vítězství jeho týmového kolegy. Od loňského závodu v Singapuru, kde se radoval Sebastian Vettel, patřilo první místo na startovním roštu právě Nicu Rosbergovi. Měl jich na svém kontě celkem 6 v řadě.
Rosberg vítězíV Albert Parku se to německému závodníkovi podařilo teprve podruhé. To první přišlo v roce 2014. Je to také již čtvrtý závod v řadě, který se Němci podařilo vyhrát.
Letos uběhlo 31 let od té doby, co zde jeho otec Keke Rosberg slavil svoji první výhru na austalské půdě, jeho celkově páté a zároveň poslední vítězství ve Formuli 1.
Podle všeho zatím vždy, když během úvodního závodu získal tým double, vyhráli pohár konstruktérů a titul mistra pilot, který se v něm radoval z vítězsví.
Radost u HaasuŠesté místo Romaina Grosjeana znamená, že se Haas stává prvním novým týmem na startovním roštu od roku 2002, který získal body. Tehdy se to podařilo Toyotě, když Mika Salo projel cílem také na šestém místě.
Haas je prvním americkým týmem, který od roku 1986 získal body. Tehdy dojel na Monze Alain Jones v čistě náhodou stejnojmenném týmu šestý.
Je to také poprvé od závodu v San Marinu v roce 1992, kdy šasi vyrobené italskou společností Dallara získalo body. Tehdy si připsal bod za šesté místo Pierluigi Martini.
Domácí podporaDaniel Ricciardo svým čtvrtým místem vyrovnal nejlepší výsledek Australanů na domácí půdě. Řadí se tak vedle Marka Webbera, který zde dojel čtvrtý v roce 2012. Oběma se také jako jediným Australanům během kariéry podařilo zajet doma nejrychlejší kolo závodu.
A na veselejší notu. Díky pozávodovým rozhovorům s prvními třemi se Mark Webber poprvé od roku 2002 podíval v Austrálii na pódium. Tehdy však šlo s Minardi jen o vtip a fotografii.
Muži štěstěny?Ošklivá nehoda Fernanda Alonsa znamenala, že poprvé během své čtrnáctileté kariéry nedokončil GP Austrálie.
Daniil Kvjat poruhé za sebou do úvodního závodu v Melbourne kvůi technickým problémům vůbec nenastoupil.
Poprvé se také oficiálně mohlo hlasovat v anketě o nejlepšího pilota dne. A po neděli si u diváků vítězství vysloužil Romain Grosjean.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.