Šéf McLarenu Ron Dennis věří, že jejich rezervní pilot Stoffel Vandoorne bude příští rok připraven na svůj závodní debut ve Formuli 1.
Vandoorne je už přes tři roky členem mládežnického programu britského týmu a loni svůj talent potvrdil sedmi vítězstvími a titulem v GP2. Protože na letošní sezónu mají platné smlouvy Fernando Alonso i Jenson Button, přešel na závodění v japonské Super Formuli s Hondou poháněným týmem Docomo Team Dandelion Racing.
"Vždy byl inteligentní, k této inteligenci a le nyní přidal na tak mladého člověka neobvyklou úroveň moudrosti. A fyzicky je fit jako kterýkoliv jiný závodní pilot v kterékoliv závodní sérii na světě - včetně Formule 1," pochvaluje si Dennis svého svěřence.
"Vozy Super Formule jsou rychlé a přilnavé. Stoffel bude závodit proti bývalým pilotům F1, jako je Kamuj Kobajaši, Kazuki Nakajima, Narain Karthikeyan a André Lotterer. Povede si dobře. Jeho cesta do Formule 1 byla velmi pečlivě zmapována, jak je tomu vždy u členů mládežnického programu McLarenu. Očekáváme, že v roce 2017 bude připraven," tvrdé výkonný ředitel McLarenu.
Odmítá však upřesnit, zda jeho tým bude mít příští sezónu volné místo. Se současnými jezdci je totiž spokojený: "Fernando opakovaně potvrdil, že hodlá dodržet tři roky uvedené v jeho současné smlouvě. A ta mimochodem neobsahuje žádné opce či výkonnostní klauzule: je rovnou na tři roky.
A pokud jde o Jensona, budeme spolu během roku hovořit. Je mistrem světa a jedním z těch vůbec nejlepších pilotů, které jsme kdy měli. Kterýkoliv tým by byl potěšen tím, kdyby byl součástí jejich jezdecké síly. A pro nás to určitě platí," dodává Dennis.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari provází zatím rozpačitý začátek, jelikož vůz týmu neodpovídá jeho jezdeckému stylu. Podle analytika Jolyona Palmera spočívá problém v samotném konceptu monopostu, nikoliv ve strategii nebo týmu.
Formule 1 zveřejnila finální trailer k chystanému filmu s Bradem Pittem v hlavní roli, který se odehrává v prostředí špičkového motorsportu a sleduje návrat bývalého pilota do závodního světa. Snímek slibuje napětí, rivalitu i autentické záběry ze skutečných F1 okruhů.
Šéf Williamsu James Vowles věří, že Formule 1 je blízko příchodu nové americké hvězdy. Podle něj mají Spojené státy čím dál větší vliv na sport jak komerčně, tak z pohledu jezdeckého talentu.
Martin Brundle se zaměřil na to, jak Max Verstappen závodí proti Landu Norrisovi a Oscaru Piastrim. Podle něj je v těchto duelech patrný vzájemný respekt i promyšlenější strategie než vůči jiným soupeřům.
Christian Horner se domnívá, že nové motorové regule pro příští sezónu přinesou Mercedesu výrazné výzvy, a podobný pohled sdílí i řada dalších v paddocku. Jeho názor podpořil i Ford, který očekává, že změny zásadně ovlivní výkonnost týmů.
Mick Schumacher nadále usiluje o návrat do Formule 1 a do své blízkosti přizval zkušeného poradce Dirka Müllera. Ten věří, že Schumacher je dnes mentálně i jezdecky dál než při svém debutu a má šanci znovu prorazit.
Liam Lawson hodnotí svůj start do sezóny 2025 jako slabý, když po čtyřech závodech stále nemá žádné body, přičemž technické problémy a penalizace mu ztěžují šance na lepší umístění. I přesto zůstává optimistický a věří, že s vyhnutím se dalším chybám a zlepšením stability na trati přijdou lepší výsledky.
Lewis Hamilton dojel v Miami až osmý a jeho závod poznamenaly napjaté rádiové výměny i nejistota v taktice. Podle novináře Ferreta však vztahy ve Ferrari zůstávají harmonické a napětí mezi jezdci je přirozené vzhledem k jejich ambicím.
Lewis Hamilton čelí kritice za své rádiové komentáře během Velké ceny Miami, které rozladily tým Ferrari i veřejnost. Podle bývalého pilota F1 Ralfa Schumachera měl britský jezdec projevit více pokory a omluvit se, místo aby vše shazoval na sarkasmus.
George Russell letos podává silné výkony a drží se na čtvrtém místě šampionátu, přesto Mercedes zatím neprodloužil jeho smlouvu, která vyprší na konci roku 2025. Spekuluje se, že tým vyčkává kvůli možné dostupnosti Maxe Verstappena.
Andrea Kimi Antonelli v debutové sezóně F1 ukazuje svůj talent, když v Miami dvakrát kvalifikoval výše než George Russell, ale v závodě opět podlehl. Týmový šéf Toto Wolff věří v jeho potenciál a zaměřuje se na zlepšení závodního tempa a správy pneumatik.
Aston Martin očekává vylepšení od Imoly, ale zůstává obezřetný a drží se dlouhodobého plánu. Alonso dál opakuje cíl stát se mistry světa v roce 2026, zatímco Cowell hájí strategii jako součást širší vize.