Šéf McLarenu Ron Dennis věří, že jejich rezervní pilot Stoffel Vandoorne bude příští rok připraven na svůj závodní debut ve Formuli 1.
Vandoorne je už přes tři roky členem mládežnického programu britského týmu a loni svůj talent potvrdil sedmi vítězstvími a titulem v GP2. Protože na letošní sezónu mají platné smlouvy Fernando Alonso i Jenson Button, přešel na závodění v japonské Super Formuli s Hondou poháněným týmem Docomo Team Dandelion Racing.
"Vždy byl inteligentní, k této inteligenci a le nyní přidal na tak mladého člověka neobvyklou úroveň moudrosti. A fyzicky je fit jako kterýkoliv jiný závodní pilot v kterékoliv závodní sérii na světě - včetně Formule 1," pochvaluje si Dennis svého svěřence.
"Vozy Super Formule jsou rychlé a přilnavé. Stoffel bude závodit proti bývalým pilotům F1, jako je Kamuj Kobajaši, Kazuki Nakajima, Narain Karthikeyan a André Lotterer. Povede si dobře. Jeho cesta do Formule 1 byla velmi pečlivě zmapována, jak je tomu vždy u členů mládežnického programu McLarenu. Očekáváme, že v roce 2017 bude připraven," tvrdé výkonný ředitel McLarenu.
Odmítá však upřesnit, zda jeho tým bude mít příští sezónu volné místo. Se současnými jezdci je totiž spokojený: "Fernando opakovaně potvrdil, že hodlá dodržet tři roky uvedené v jeho současné smlouvě. A ta mimochodem neobsahuje žádné opce či výkonnostní klauzule: je rovnou na tři roky.
A pokud jde o Jensona, budeme spolu během roku hovořit. Je mistrem světa a jedním z těch vůbec nejlepších pilotů, které jsme kdy měli. Kterýkoliv tým by byl potěšen tím, kdyby byl součástí jejich jezdecké síly. A pro nás to určitě platí," dodává Dennis.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.