Napěchovaný kalendář F1 způsobil nejen posun předsezónních testů, ale také ubral týmům hned jeden blok, takže se musely spokojit s menším počtem dnů na doladění svých vozů pro rok 2016. Kvůli tomu pak není možné odhadnout, jaké jsou jejich šanci.
Rozhodně si to myslí Pat Symonds, který uvedl, že pro Williams je velice těžké odhadnout, jaká bude jeho pozice ve startovním poli v nadcházející sezóně. Právě menší počet testovacích dní vidí jako jednu z hlavních příčin.
Oproti dřívějším třem testovacím cyklům na Circuit de Catalunya se nyní musely stáje F1 spokojit jen se dvěma. Symonds tvrdí, že čím více toho týmy před prvním závodem najezdí, o to jasnější je představa o šancích pro nadcházející sezónu. Technický ředitel Williamsu si tentokrát vůbec není jistý, v jaké fázi se jeho tým nachází.
"Je velmi těžké to v této chvíli říci, víte stejně dobře jako já, jak je složité odpovědně posoudit naši pozici. Pravděpodobně je irelevantní to posoudit, ale jsme lidské bytosti snažící se o konkurenceschopnost, takže bude dobré se o to pokusit. Většinou využíváme statistické údaje a další data k analýze, čím víc jich máte, tím lépe na tom budete. Letos, s ohledem na osm testovacích dnů, je to obtížnější než jindy," vysvětluje Symonds.
"Není příliš jednoduché říci, že jsme v určité pozici. Lehčí je sdělit, že jsme si jako tým ohledně našeho nového vozu stanovili určité cíle, ale jak se nám vše podařilo budeme vědět tak po třech čtyřech prvních závodech," volí opatrný tón Symonds. Zůstává však optimistou a věří, že Williams má velkou šanci stahovat odstup od Ferrari a Mercedsu, zvláště pokud se pohonné jednotky budou vyrovnávat.
"Formule 1 je do značné míry záležitostí aerodynamiky a přítlaku, protože motory se začínají svým výkonem přibližovat. A aerodynamika je rozhodně oblast, kde jsme odvedli velmi dobrou práci," dodává Symonds.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.
Lando Norris představil svůj krátký, ale nabitý program zimní přestávky, zahrnující týmové rozbory, odpočinek s rodinou a přáteli a tradiční akce McLarenu.
Helmut Marko po dvou desetiletích v Red Bullu oznámil, že na konci roku tým opustí, přestože měl smlouvu i pro sezonu 2026. Jeho odchod vyvolává otázky o dopadu na Maxe Verstappena a budoucí strategii týmu.
Post-season testy v Abú Zabí jsou u konce, na trati se objevilo 25 jezdců. Společně absolvovali přes 2 500 kol v rámci příprav na sezonu 2025.
Pneumatiky Pirelli pro Formuli 1 budou příští rok vypadat trochu jinak. Změny se týkají hlavně designu a připravují týmům nové možnosti strategie.
Po sezóně plné kritiky si Sergio Pérez na konci roku 2025 může oddechnout. Statistiky ukázaly, že jeho výkony byly v porovnání s nástupci výrazně lepší, což potvrzuje jeho schopnosti a přínos týmu.
Lando Norris po zisku svého premiérového titulu ve Formuli 1 v Abú Zabí promluvil s nebývalou upřímností a otevřeností o emocích a okolnostech, které jeho cestu na vrchol provázely.