Napěchovaný kalendář F1 způsobil nejen posun předsezónních testů, ale také ubral týmům hned jeden blok, takže se musely spokojit s menším počtem dnů na doladění svých vozů pro rok 2016. Kvůli tomu pak není možné odhadnout, jaké jsou jejich šanci.
Rozhodně si to myslí Pat Symonds, který uvedl, že pro Williams je velice těžké odhadnout, jaká bude jeho pozice ve startovním poli v nadcházející sezóně. Právě menší počet testovacích dní vidí jako jednu z hlavních příčin.
Oproti dřívějším třem testovacím cyklům na Circuit de Catalunya se nyní musely stáje F1 spokojit jen se dvěma. Symonds tvrdí, že čím více toho týmy před prvním závodem najezdí, o to jasnější je představa o šancích pro nadcházející sezónu. Technický ředitel Williamsu si tentokrát vůbec není jistý, v jaké fázi se jeho tým nachází.
"Je velmi těžké to v této chvíli říci, víte stejně dobře jako já, jak je složité odpovědně posoudit naši pozici. Pravděpodobně je irelevantní to posoudit, ale jsme lidské bytosti snažící se o konkurenceschopnost, takže bude dobré se o to pokusit. Většinou využíváme statistické údaje a další data k analýze, čím víc jich máte, tím lépe na tom budete. Letos, s ohledem na osm testovacích dnů, je to obtížnější než jindy," vysvětluje Symonds.
"Není příliš jednoduché říci, že jsme v určité pozici. Lehčí je sdělit, že jsme si jako tým ohledně našeho nového vozu stanovili určité cíle, ale jak se nám vše podařilo budeme vědět tak po třech čtyřech prvních závodech," volí opatrný tón Symonds. Zůstává však optimistou a věří, že Williams má velkou šanci stahovat odstup od Ferrari a Mercedsu, zvláště pokud se pohonné jednotky budou vyrovnávat.
"Formule 1 je do značné míry záležitostí aerodynamiky a přítlaku, protože motory se začínají svým výkonem přibližovat. A aerodynamika je rozhodně oblast, kde jsme odvedli velmi dobrou práci," dodává Symonds.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.