Napěchovaný kalendář F1 způsobil nejen posun předsezónních testů, ale také ubral týmům hned jeden blok, takže se musely spokojit s menším počtem dnů na doladění svých vozů pro rok 2016. Kvůli tomu pak není možné odhadnout, jaké jsou jejich šanci.
Rozhodně si to myslí Pat Symonds, který uvedl, že pro Williams je velice těžké odhadnout, jaká bude jeho pozice ve startovním poli v nadcházející sezóně. Právě menší počet testovacích dní vidí jako jednu z hlavních příčin.
Oproti dřívějším třem testovacím cyklům na Circuit de Catalunya se nyní musely stáje F1 spokojit jen se dvěma. Symonds tvrdí, že čím více toho týmy před prvním závodem najezdí, o to jasnější je představa o šancích pro nadcházející sezónu. Technický ředitel Williamsu si tentokrát vůbec není jistý, v jaké fázi se jeho tým nachází.
"Je velmi těžké to v této chvíli říci, víte stejně dobře jako já, jak je složité odpovědně posoudit naši pozici. Pravděpodobně je irelevantní to posoudit, ale jsme lidské bytosti snažící se o konkurenceschopnost, takže bude dobré se o to pokusit. Většinou využíváme statistické údaje a další data k analýze, čím víc jich máte, tím lépe na tom budete. Letos, s ohledem na osm testovacích dnů, je to obtížnější než jindy," vysvětluje Symonds.
"Není příliš jednoduché říci, že jsme v určité pozici. Lehčí je sdělit, že jsme si jako tým ohledně našeho nového vozu stanovili určité cíle, ale jak se nám vše podařilo budeme vědět tak po třech čtyřech prvních závodech," volí opatrný tón Symonds. Zůstává však optimistou a věří, že Williams má velkou šanci stahovat odstup od Ferrari a Mercedsu, zvláště pokud se pohonné jednotky budou vyrovnávat.
"Formule 1 je do značné míry záležitostí aerodynamiky a přítlaku, protože motory se začínají svým výkonem přibližovat. A aerodynamika je rozhodně oblast, kde jsme odvedli velmi dobrou práci," dodává Symonds.
Po několika těsných soubojích na trati mezi Piastrim a Norrisem se znovu otevírá otázka vnitrotýmové dynamiky v McLarenu. Vzhledem ke konkurenceschopnosti obou jezdců se podobná situace může v budoucnu opakovat.
Překvapivé odvolání Christiana Hornera z Red Bullu může souviset se změnami ve vlastnické struktuře mateřské společnosti. V zákulisí se spekuluje, že právě nové mocenské rozložení mezi rakouskou a thajskou stranou mohlo být rozhodující ranou pro dlouholetého šéfa týmu.
Dr. Helmut Marko zavzpomínal na více než dvacet let trvající spolupráci s Christianem Hornerem, se kterým společně vybudovali z Red Bullu špičkový tým Formule 1. Jejich odlišné přístupy se často doplňovaly a stály za klíčovými rozhodnutími, která Red Bull dovedla k vrcholu.
Christian Horner sehrál klíčovou roli při uzavření dohody s Hondou, která Red Bull vrátila na špičku F1. Právě toto partnerství odstartovalo novou éru dominance týmu.
Günther Steiner vyjádřil překvapení nad nečekaným odchodem Christiana Hornera z čela Red Bullu a označil ho za výrazný otřes pro tým. Podle něj bude těžké nahradit lídra, který byl symbolem stability.
Bývalý jezdec F1 Jolyon Palmer označil penalizaci Oscara Piastriho po Velké ceně Velké Británie za „extrémní, mírně řečeno“. Trest vyvolal mezi odborníky a fanoušky kontroverzi.
James Vowles poskytl nejnovější zprávy o své manželce Rachel Rolph a jejich novorozeném miminku. Ve veřejném prohlášení vyjádřil radost a vděčnost za zdraví celé rodiny a podělil se o první dojmy z otcovství.
Andrea Kimi Antonelli začal svou kariéru ve Formuli 1 slibně, ale nyní čelí obtížím. Mercedes věří, že mu pomůže tyto problémy překonat a vrátit se zpět na vítěznou cestu.
McLaren suverénně vede šampionát konstruktérů a Lando Norris si je vědom, jaké štěstí má s monopostem MCL39. Tento vůz mu dává potřebnou rychlost a jistotu k tomu, aby tým mohl bojovat o titul.
Christian Horner nezůstal jediný, kdo opustil Red Bull, společnost s ním opustili i dva další členové vrcholového managementu. Tým tak čelí největšímu otřesu ve vedení od svého vstupu do Formule 1.
Martin Brundle se domnívá, že problémy Red Bullu začaly po odchodu Christiana Hornera, který byl klíčovým stabilizačním prvkem týmu. Podle něj tým od té doby postrádá vedení a soudržnost, což se odráží i na trati.
Christian Horner byl v úterý oficiálně odvolán z vedení týmu Red Bull a ve středu se emotivně rozloučil se zaměstnanci v továrně v Milton Keynes. Red Bull zároveň zpřísnil komunikaci s médii a veškerá veřejná prohlášení nyní řídí centrála v Salcburku.