Gene Haas přiznal, že určité aspekty Formule 1 podcenil a byl poněkud naivní. Nicméně podle něj nikdo nemohl čekat, že budou hned bojovat na čele.
Předsezónní testy pro nováčky z týmu Haas proběhly s hořkou příchutí. Po slibném začátku a slušné porci najetých kilometrů, kdy si připsali 281 kol (což je zařadilo na třetí místo mezi týmy), přišly během druhých testů problémy.
Grosjean s Gutiérrezem zatím tento týden najeli 168 kol, což je nejméně ze všech a šéf týmu nyní přiznává, že komplikovanost Formule 1 podcenil, neboť sportu plně nerozuměl. Díky problémům si nyní uvědomuje, jaké výzvy jej v F1 čekají.
"Tohle není Serverní Karolína, na to už jsem přišel," odpověděl na otázku, jak by královnu motorsportu sroval s NASCAR, kde jeho tým získal mistrovský titul.
"Složitost aut a motorů předčila má očekávání. Myslím, že technická stránka věci je fascinující. Na druhou stranu si myslím, že fanoušci tu komplikovanost nechápou. Ani já to nevěděl. Byl jsem trošku naivní ohledně toho, co všechno stojí za tím, aby jedno takové auto jezdilo. A teď je to celkem zdrcující, abych byl upřímný," cituje jej ESPN.
Jako konkrétní příklad nereálných očekávání uvedl brzdy, se kterými měli během testů potíže. "Obyčejná věc jako brzdy, ale nemůžete jen tak vyjet a zabrzdit. Musíte je zahřát na přesnou teplotu, jinak nebudou fungovat. Skočili jsme do toho po hlavě bez plného porozumění. Ale nevím, jak jinak se to dá naučit. A pokud někdo čekal, že hned v prvních závodech budeme bojovat na čele, tak to myslím nebylo realistické," komentuje situaci.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.