Gene Haas přiznal, že určité aspekty Formule 1 podcenil a byl poněkud naivní. Nicméně podle něj nikdo nemohl čekat, že budou hned bojovat na čele.
Předsezónní testy pro nováčky z týmu Haas proběhly s hořkou příchutí. Po slibném začátku a slušné porci najetých kilometrů, kdy si připsali 281 kol (což je zařadilo na třetí místo mezi týmy), přišly během druhých testů problémy.
Grosjean s Gutiérrezem zatím tento týden najeli 168 kol, což je nejméně ze všech a šéf týmu nyní přiznává, že komplikovanost Formule 1 podcenil, neboť sportu plně nerozuměl. Díky problémům si nyní uvědomuje, jaké výzvy jej v F1 čekají.
"Tohle není Serverní Karolína, na to už jsem přišel," odpověděl na otázku, jak by královnu motorsportu sroval s NASCAR, kde jeho tým získal mistrovský titul.
"Složitost aut a motorů předčila má očekávání. Myslím, že technická stránka věci je fascinující. Na druhou stranu si myslím, že fanoušci tu komplikovanost nechápou. Ani já to nevěděl. Byl jsem trošku naivní ohledně toho, co všechno stojí za tím, aby jedno takové auto jezdilo. A teď je to celkem zdrcující, abych byl upřímný," cituje jej ESPN.
Jako konkrétní příklad nereálných očekávání uvedl brzdy, se kterými měli během testů potíže. "Obyčejná věc jako brzdy, ale nemůžete jen tak vyjet a zabrzdit. Musíte je zahřát na přesnou teplotu, jinak nebudou fungovat. Skočili jsme do toho po hlavě bez plného porozumění. Ale nevím, jak jinak se to dá naučit. A pokud někdo čekal, že hned v prvních závodech budeme bojovat na čele, tak to myslím nebylo realistické," komentuje situaci.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.