David Coulthard i ve svém závodnickém důchodu neztrácí přehled o dění v F1, když aktuálně komentuje pro britskou Channel 4. Skot teď přidal svůj názor na duel jezdců Mercedesu.
Ve Velké Británii nebude v nadcházející sezoně Formule 1 přenášena na obrazovkách BBC, ale na konkurenční Channel 4, jak jsme vás před časem již informovali (více zde). Kmenovým komentátorem bude Ben Edwards, avšak David Coulthard bude vystupovat v roli TV experta. Teď bylo navíc oznámeno, že se k Davidovi přidá rovněž v roli experta také Susie Wolffová. Dle britského 'Guardianu' ale nebude pro televizi k dispozici na všech závodech. Finální představení týmu Channel 4 pro F1 je v plánu na příští týden.
"Máme profesionálního moderátora," říká o Edwardsovi David Coulthard. "Pak budeme několik expertů. Někteří jsou širokému publiku známí, jiní ne. Proto se nám bude dostávat různých pohledů. Kompletní tým bude představen příští týden. Jako fanoušek motorsportu jsem nadšený tím, kteří lidé u nás budou."
Wolffová zatím nepotvrdila, že se bude projektu účastnit. Zkušenosti s komentováním F1 však už má, když v minulosti spolukomentovala s Ernstem Hausleitnerem pro rakouskou ORF. Plán Channel 4 počítá s živým přenosem 10 z 21 závodů v rámci neplaceného vysílání, zbytek závodů bude prezentován ve shrnujících záznamech. Prvním živým přenosem by měl být Bahrajn, úvodní závod sezony budou moci Britové sledovat pouze na placené 'Sky'.
V paddocku se také během testů hodně mluví o možném pokračování loňského týmového duelu mezi Lewisem Hamiltonem a Nicem Rosbergem. Dle Coultharda je Němec pod tlakem. "Kdyby se Lewis stáhl a Nico by pak vyhrál šampionát, tak byl by pak opravdu velkým šampionem? Aby na něj bylo nazíráno jako na velkého šampiona, tak musí Lewise ve stejném autě porazit. Je to v jeho rukou. Postupně může Lewise porazit," komentuje Skot pro 'Guardian'.
Coulthard se ale dokáže do Rosbergovi pozice vcítit, aktuální situace totiž dává vzpomenout na roky 1998 a 1999. Jeho tehdejší týmový kolega, Mika Häkkinen se tehdy stal dvakrát po sobě mistrem světa a David na titul už pak nikdy nedosáhl. "Během té sezony jsem postrádal stálost, abych Miku porazil. Párkrát se mi to podařilo a ochutnal si šampaňské. Konečným cílem je ale samozřejmě mistrovský titul," říká dnes narovinu 'DC'.
Aston Martin v neděli představil svůj nový monopost AMR25 včetně hlavních inovací na svém na autě. Předsezónní představení monopostů obvykle odhalují jen minimální detaily o technických novinkách, přičemž skutečné změny jsou většinou známé až během předsezónních testů.
Carlos Sainz se připojil k George Russellovi jako jeden z mála aktivních jezdců F1, kteří se podílejí na vedení organizace hájící zájmy pilotů.
Lewis Hamilton stojí před jednou z největších výzev kariéry – uspět ve Ferrari, kde mnoho legend na titul nedosáhlo. Sedminásobný šampion si uvědomuje náročnost adaptace a s respektem vzhlíží k těm, kteří to zkusili před ním.
George Russell věří, že Mercedes zahájí nadcházející sezónu silněji než v minulých letech a vyhne se problémům, které tým sužovaly u jejich vozů.
Před startem sezóny 2025 ve Formuli 1 vzbudila FIA rozruch svými kroky k omezení jezdců, které vyvolaly bouřlivé reakce v paddocku. Zároveň se objevují spekulace o možném návratu ikonických motorů V10, což by mohlo změnit dynamiku celého šampionátu a přilákat zpět některé velké hráče.
Stáj z Faenzy využila shakedown na okruhu Enza a Dina Ferrariho, kde Juki Tsunoda a Isack Hadjar absolvovali 200 km za volantem nového VCARB 02. Tento monopost, výrazně inspirovaný technologiemi Red Bullu z Milton Keynes, má ambici prosadit se ve středu startovního pole.
Lewis Hamilton se naplno věnuje přípravám na svou debutovou sezónu ve Ferrari. Před oficiálními testy v Bahrajnu už absolvoval čtyři soukromé testy, aby se co nejlépe sžil s novým prostředím.
Aston Martin se chystá na příchod Adriana Neweyho do továrny. Konstruktér zatím nemohl zasahovat do vývoje vozu Aston Martin pro sezónu 2025, ale od března začne přispívat k vylepšení modelu AMR25.
Euforie tifosi a nadšené úsměvy provázejí Lewise Hamiltona prvními týdny ve Ferrari, na které fanoušci dlouho čekali. Přestože cesta k úspěchu nebude snadná, úvod připomíná pohádkový začátek plný očekávání a radosti. Zůstává však otázkou, zda se tento pohádkový sen promění ve skutečný vítězný příběh.
Více než 5 000 nadšených tifosi zaplnilo Fiorano, aby byli svědky historického momentu – Lewis Hamilton a Charles Leclerc poprvé vyrazili na trať s novým vozem Ferrari SF-25.
Po propuštění z pozice šéfa týmu Haas vedl Guenther Steiner právní spor proti svému bývalému zaměstnavateli. Spor byl nyní ukončen, když Steiner žalobu stáhl po mimosoudním urovnání konfliktu mezi oběma stranami.
Po testech s modelem F1 75 se Lewis Hamilton a Charles Leclerc okamžitě vrátili do Itálie, aby poprvé usedli za volant Ferrari SF-25. Na okruhu Fiorano se popasovali s novým vozem pro sezonu 2025 a ukázali své rychlé kolo.