David Coulthard i ve svém závodnickém důchodu neztrácí přehled o dění v F1, když aktuálně komentuje pro britskou Channel 4. Skot teď přidal svůj názor na duel jezdců Mercedesu.
Ve Velké Británii nebude v nadcházející sezoně Formule 1 přenášena na obrazovkách BBC, ale na konkurenční Channel 4, jak jsme vás před časem již informovali (více zde). Kmenovým komentátorem bude Ben Edwards, avšak David Coulthard bude vystupovat v roli TV experta. Teď bylo navíc oznámeno, že se k Davidovi přidá rovněž v roli experta také Susie Wolffová. Dle britského 'Guardianu' ale nebude pro televizi k dispozici na všech závodech. Finální představení týmu Channel 4 pro F1 je v plánu na příští týden.
"Máme profesionálního moderátora," říká o Edwardsovi David Coulthard. "Pak budeme několik expertů. Někteří jsou širokému publiku známí, jiní ne. Proto se nám bude dostávat různých pohledů. Kompletní tým bude představen příští týden. Jako fanoušek motorsportu jsem nadšený tím, kteří lidé u nás budou."
Wolffová zatím nepotvrdila, že se bude projektu účastnit. Zkušenosti s komentováním F1 však už má, když v minulosti spolukomentovala s Ernstem Hausleitnerem pro rakouskou ORF. Plán Channel 4 počítá s živým přenosem 10 z 21 závodů v rámci neplaceného vysílání, zbytek závodů bude prezentován ve shrnujících záznamech. Prvním živým přenosem by měl být Bahrajn, úvodní závod sezony budou moci Britové sledovat pouze na placené 'Sky'.
V paddocku se také během testů hodně mluví o možném pokračování loňského týmového duelu mezi Lewisem Hamiltonem a Nicem Rosbergem. Dle Coultharda je Němec pod tlakem. "Kdyby se Lewis stáhl a Nico by pak vyhrál šampionát, tak byl by pak opravdu velkým šampionem? Aby na něj bylo nazíráno jako na velkého šampiona, tak musí Lewise ve stejném autě porazit. Je to v jeho rukou. Postupně může Lewise porazit," komentuje Skot pro 'Guardian'.
Coulthard se ale dokáže do Rosbergovi pozice vcítit, aktuální situace totiž dává vzpomenout na roky 1998 a 1999. Jeho tehdejší týmový kolega, Mika Häkkinen se tehdy stal dvakrát po sobě mistrem světa a David na titul už pak nikdy nedosáhl. "Během té sezony jsem postrádal stálost, abych Miku porazil. Párkrát se mi to podařilo a ochutnal si šampaňské. Konečným cílem je ale samozřejmě mistrovský titul," říká dnes narovinu 'DC'.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.