Kimi Räikkönen dnes poprvé otestoval nové Ferrari SF16-H, které už je teď podle něj rychlejší než loňský monopost SF15-T.
S novým vozem ujel 363 km (78 kol) a dosáhl třetího nejrychlejšího času, když na Hülkenberga ztratil 2,867 sekundy - na rozdíl od něm měl ale jen středně-tvrdé pneumatiky, zatímco Němec s Force Indí použil super-měkké. Dopoledne ale prostál v garáži kvůli problémům s palivovým čerpadlem.
"Samozřejmě start nebyl ideální, ztratili jsme půl dne, ale někdy máte problémy, které musíte řešit, a zabralo to trochu více času. Ale dokázali jsme ujet docela dost kol. Zkoušeli jsme na začátku kratší jízdy, zvyknout si trochu na auto, a odpoledne delší jízdy," říká finský pilot.
"Prvotní pocit z auta je docela dobrý. Jsem si jistý, že bude dobré, potřebujeme v něm jen strávit více času, pracovat na různých záležitostech a zkoušet odlišné věci. Už je lepší než loňské auto, takže postupujeme správně," myslí si Kimi.
Důležité pro něj je, že se zlepšila ovladatelnost vozu, na kterou si často stěžoval. "Celé auto je jiné, všechno je nové. Ovládání je celkově dobré v mnoha oblastech, které jsme museli minulý rok vylepšit - jednou z nich byla přední část a pak mnoho dalších věcí. Myslím si, že tým odvedl velmi dobrou práci. Samozřejmě ho teď začínáme připravovat a stále před sebou máme nějakou práci, ale jsem si jistý, že to pro nás bude dobré auto."
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.