Kimi Räikkönen dnes poprvé otestoval nové Ferrari SF16-H, které už je teď podle něj rychlejší než loňský monopost SF15-T.
S novým vozem ujel 363 km (78 kol) a dosáhl třetího nejrychlejšího času, když na Hülkenberga ztratil 2,867 sekundy - na rozdíl od něm měl ale jen středně-tvrdé pneumatiky, zatímco Němec s Force Indí použil super-měkké. Dopoledne ale prostál v garáži kvůli problémům s palivovým čerpadlem.
"Samozřejmě start nebyl ideální, ztratili jsme půl dne, ale někdy máte problémy, které musíte řešit, a zabralo to trochu více času. Ale dokázali jsme ujet docela dost kol. Zkoušeli jsme na začátku kratší jízdy, zvyknout si trochu na auto, a odpoledne delší jízdy," říká finský pilot.
"Prvotní pocit z auta je docela dobrý. Jsem si jistý, že bude dobré, potřebujeme v něm jen strávit více času, pracovat na různých záležitostech a zkoušet odlišné věci. Už je lepší než loňské auto, takže postupujeme správně," myslí si Kimi.
Důležité pro něj je, že se zlepšila ovladatelnost vozu, na kterou si často stěžoval. "Celé auto je jiné, všechno je nové. Ovládání je celkově dobré v mnoha oblastech, které jsme museli minulý rok vylepšit - jednou z nich byla přední část a pak mnoho dalších věcí. Myslím si, že tým odvedl velmi dobrou práci. Samozřejmě ho teď začínáme připravovat a stále před sebou máme nějakou práci, ale jsem si jistý, že to pro nás bude dobré auto."
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.